Monday, June 28, 2010

Mono Cliffs

Pühapäeval jaaniõhtule järgneval hommikul tundsin end nii värskena, et ajasin varakult jalad alla. Jalutasin ümbruses niisama veidi ringi enne kui pererahvas kohvi peale pani. Plaanis oli eesti külalistega teha väljasõit kohalikku loodusesse, mille meelsasti enda peale võtsin. Seoses piiratud ajaressursiga valisime välja Mono Cliffs provintsipargi, mis oli vähem kui tunnise autosõidu kaugusel ja kus on pakkuda paeklindil ronimist seedri(elupuu)metsas.

Kaheteistkümneks jõudsime kohale ja peale värskendavat õllekest olime retkevalmid. Kohe alguses keerasime lõunapoolse platoo peale, mis ümbrusest umbes 60 meetrit kõrgem on. Ronimise käigus leidis mu vanem plika suure kotka või hauka sule. Üles jõudes sai klindi äärelt mõned pildid võtta aga eelmise päeva vihmast olid kivid libedad ja seetõttu polnud kellelgi kalju äärel suurt tahtmist turnida.

Kohati läks elupuumets õige tihedaks ja pimedaks jättes koos jalge all aeg-ajalt avanevate sügavate kaljupragudega päris sünge mulje. Sellist elupuumetsa juba Eestis ei kohta, ehkki kuusikud võivad tihedamadki olla nagu lapsepõlvest mäletan. Olin just seletanud, et siinmmaal on seeni üldiselt vähe ja kukeseeni olen vaid korra näinud, kui reisukaaslased mingitele metsakõdul asetsevatele kollastele objektidele tähelepanu juhtisid. Kukeseened mis kukeseened pidin peale lähemat uurimist ja kindluse mõttes maitsmist tunnistama. Noored küll alles aga täitsa ehtsad.

Olles platoolt alla laskunud ronisime selle vastas asuva klindi peale, mida mööda asusime tagasiteele. Siin polnud ümbrus enam nii huvitav, liiga sarnane koduste Eesti paepealsete niitudega nagu üks kaaslane kurtis. Tõsi oli, aga sain paar huvitavat lillepilti ja lisaks nägime ka lapse poolt leitud sule omanikke oru kohal lennates saaki luuramas. Muid metsloomi peale koopaoravate ei märganud aga see on ainus koht kanadas, kus olen looduses hunti kohanud.

Kokkuvõttes paistis kolmetunnine retk olema rohkem kui piisav jaanipeojärgsetele organismidele. Igatahes sain Eesti tuttavatele anda kerge ülevaate Ontario loodusest ja linnavälistest vaatamisväärsustest. Koju sõites kuulsime raadiost uudisi Toronto "pronksiööst" ja tagasiteel nägime lennujaama viiva maantee sillal portsu politsei autosid, mis valmistusid teed selleks ajaks sulgema kui G8/20 asjapulgad oma korteezhidega lennuväljale kihutavad.