Saturday, October 1, 2011

Valik ja Ostmis Strateegia

MILLINE?

Kui oli selge, et vajame uut autot, osutus järgmiseks loogiliseks sammuks valiku tegemine, milline siis nende sadade erinevate mudelite hulgast. Kui paar viimast aastakäiku juurde lisada, laienes valik lausa tuhandeni. Et mitte lolliks minna taolise hulga juures hakkasin tähtsuse järjekorras erinevaid kriteeriume rakendama, et valikut kitsendada normaalseni.

Esimeseks kriteeriumiks oligi aastakäik: 2010 - 2012, mitte vanem, et ei peaks liiga kiiresti jälle autot vahetama hakkama. Teine valik puudutas auto suurust ja kandevõimet, mis ei saanud eelmisest eriti väiksem olla. Kolmas oluline moment bensukulu, sest nüüd kasutan autot iga päev 40 km töölesõiduks. Et kaks viimast kipuvad omavahel vastuolus olema tuleb nende vahel kompromiss leida. Viimane ja mitte sugugi väheoluline on muidugi hind, $25000 tundus olevat mõistlikuks ülemiseks piiriks.

Et need kõik ühe raksuga paika panna googeldasin internetis "best small wagon". Hinnangute andjaid on palju aga peale kolme nelja tuntuma üle vaatamist tundus valik langevat Hyundai Elantra peale. Ford kahjuks enam ei tooda seda tüüpi universaalkerega masinaid, mis mulle meeldivad. Elantra Touringu 2010 ja 2011 aasta mudelit soovitavad nii Consumers Guide kui ka mitmed teised ratingu agentuurid, kusjuures minu jaoks kolm olulisemat asja: mahutavus, töökindlus ja bensukulu olid eriti kõrgelt hinnatud.

Järgmine moment oli netist kuulutusi uurima minna. Vaatasin muidugi ka "trendikamaid" universaalkerega mudeleid nagu Audi, BMW, Subaru ja Volvo aga need kippusid minu hinnaskaalasse mahtuma alles alates 2008 - 2009 aastakäigust ja 70000km läbisõidust. Vinged küll ja ilusad vaadata aga tuletasin endale meelde, et autot on mul vaja eelkõige tööle, suusatama ja matkama sõiduks, mitte naabrite ees eputamiseks. Ei saa salata, et Hyundai juurde tagasi pöörates näris veidi hinges, no kellele ei meeldiks uhke Euroopa auto roolis istudes neiukeste pilke endale tõmmata:)))

Aasta, paar vanasid Hyundai Elantra Touringu mudeleid palju pakkumisel polnud, mis vihjas omanike rahulolule. Kes ikka tahaks kohe vahetama hakata kui masin meeldib. Enamus olid kas rendiautod või siis müügiesinduse masinad, mida klientidele proovisõiduks pakutakse. Neil on küll täisgarantii kaasas aga teadagi, et rentnikud ja katsetajad neile usaldatud vara suurt ei hoia. Hinnatase samas suht kõrge, $15000 - $18000 sõltuvalt läbisõidust ja aastakäigust. selle mudeli eramüüjaid oli terve Toronto peale vaid kaks tükki, neist ainult ühel vastuvõetav värv, sätendav titaanhall.

Eelmisel nädalal astusime koos kaasaga lähimast Hyundai esindusest läbi, et saaks autot oma silmaga näha ning katsuda. Meile näidati selle aasta mudelit, mis tundus igati kobe olevat. Proovisõidu leppisime kokku nädalalõpuks kuna ilm oli sajune. Tehti ka suht soodne hinnapakkumine uue auto peale, aga punase roolis ei kujuta end ette ka olulise hinnaalanduse juures. Neil kahjuks polnud sobivaid kasutatud masinaid, aga meie olime oma silmaga nähes ja käega katsudes saanud veendumuse, et see mudel sobib.

OSTMISE PROTSESS

Kodus mõtlesin, et milleks peaks mina vaeva nägema auto ostmisega. Osta on lihtne aga müüa kuradima raske nagu omast käest tean. Las müügimehed teevad selle töö minu eest ära, selle eest nad ju makstud saavad. Helistasin 7 - 8 esindusele (siin tuleb esile suurlinna eelis!) öeldes müügiesindajale et tahan Elantra Touringut osta. Tehku mulle oma kõige soodsam pakkumine aasta kaks vana kasutatud masina peale, naljapärast lisasin, et kui uus eriti soodsalt siis vaataksin ka seda võimalust. Pakkumised saatke minu emaili aadressile. Lisasin lõpuks, et helistan kümnele esindusele aga vaatama sõidan kahe kolme juurde, kes mulle kõige soodsama pakkumise teevad. Olen tõsine klient ja kavatsen nädala lõpuks olla uue auto omanik, ostan loomulikult sellelt kes mulle soodsaima pakkumise teeb.

Nii tekitasin olukorra, kus müügiesindused võistlesid niinimetatud "pimedas oksjonis" minu pärast. Kui tahtsid mind üldse oma müügisaali saada (eduka müügi vältimatu tingimus) pidid juba algatuseks sellise pakkumise tegema, mis teistest eeldatavalt oluliselt parem. Nii tuligi natukese ajaga pakkumisi, millest enamus suht ligidal kuulutuse hinnale aga kaks oluliselt paremad. Mõlemad paraku mitte väga lähedal, üks 20km läänes, teine 35 km põhjas.

Lähemal olev avaldas lisaks kasutatu soodsale pakkumisele ka arusaamatult odava uue masina hinna. See tundus liiga hea, et uskuma jääda, aga otsustasime eelmine nädalavahetus sinna kohale sõita, et proovisõitu teha ja müügimeestega juttu ajada. Muidugi oli plaanis ka teise kohta minna ja lõpuks infoga varustatult meie lähimast esindusest läbi astuda, sest seal oleks mul kõige soodsam teeninduses käia.

Reedel oli meeletu vihm, ei hakanud minema, laupäeval olin tööl ja jõudsime esimesse kohta kohale alles poole neljaks. Algatuseks tegime proovisõidud nii Elantra Touringu kui ka Tucsoniga, millest varem kirjutasin. Mõlemad meeldisid, raske isegi otsustada kumb rohkem. Tagasitulles istusime laua taha ja hakkasime hinnajuttu vestma. Selgus, et 2012 aasta Elantra pakutud hind polnudki eksitus. Tuliuue ja eelmise aasta 13000 km sõitnu hinnavahe oli vähem kui $100, ainult tuliuue eest tuleks $1500 "transporditasu" juurde maksta. Samas on 2012 aasta versioonil mõned lisajudinad nagu veojõu kontroll, stabiilsus kontroll ning natsa ekstra salongi mugavus funktsioone.

Läksime kaasaga välja arutama ja teistele müügiesindustele helistama, aga olime visiitkaardi koju unustanud. Uue hind tundus nii uskumatult hea (netist teadsin, et tegelik baashind peaks Touringul olema $800 kõrgem kui meie lepingus kirjas, kus kasutati vana 2011 mudeli hinda). Millegipärast polnud Hyundai enda canada veebilehel 2012 aasta Touringu kohta üldse infot. Otsustasime uue ostu lepingu alla kirjutada, sest ei kujuta ette, et saaks mujalt pea $2000 MSRP'st (manufacturers suggested retail price) ehk baashinnast maha. Keskeltläbi müüakse ameerikas uusi autosid umbes $500 odavamalt kui MSRP. Läksime sisse, kontrollisin üle, et andmed lepingus õiged (aasta, mudel, lisavarustus) ja kirjutasime alla ning maksime krediitkaardiga $500 sisse, mis siin lepingu sõlmimisel kombeks.

Terve nädal ikka kahtlesin, et miskit ei ole päris õige selle asja juures. Tehing tundus kahtlaselt liiga soodne olevat. Oleks teadnud, et ostan uut mudelit, oleks veidi teisiti käitunud. Siin on olemas tasulised veebilehed, kus saad teada hinna, mille edasimüüja peab tehasele maksma (kaasa arvatud igasugu boonused ja "salajased" tagasimaksed). Olles varustatud sellise infoga, ei saa keegi sul nahka üle kõrvade tõmmata. Normaalseks kasumiks peetakse 3 - 5% sõltuvalt mudeli nõutavusest. Aga vahel saab soodsamalt, kui diileril vaja kvartalilõpu plaani täita. Kokkuvõttes maksab ainult lihtsameelne või rikas MSRP uue auto eest. Uue auto ja üldse auto ostmise kohta on kirjutatud lausa mitmeid raamatuid. Ei julge nüüd takkajärgi lugeda, äkki saan teada mis kõik valesti tegin ja kui palju veel oleks odavamalt saanud:)

No comments:

Post a Comment

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!