Saturday, January 14, 2012

Puhkuseosakud


Juttu tuleb ühest siinsest kavalast ärivõttest millega lihtsameelseid haneks tõmmatakse. Inglisekeelseks terminiks on Time-Share, eesti keeles ei osanud paremat vastet leida kui puhkuseosakud. Lühidalt on tegu pakkumisega, et sulle müüakse nädal või kaks aasta jooksul hotellisviibimist mitmesajas firmale kuuluvas kuurortis üle maailma. Arvestades, et seda pakutakse tavaliselt kuni viiekümneks aastaks, ei tundu $10000 - $40000 hind esimesel pilgul üldse paha.


Hotellitoad on väga viisakad, kuid see on ka ainus pakkumise positiivne külg. Ülejäänud kõik negatiivseid alustades sellega, et ülalmainitud hind on vaid esimene kulu. Lisaks tuleb iga aasta välja käia umbes $500 "hoolduskuludeks", kohalesõidupiletid tuleb ise osta (firma poolt 10 - 20% hinnaalandus võrreldes tavahinnaga). Pole vaja palju matemaatikat teha veendumaks, et kõiki puhkusekulusid kokku liites läheb see süsteem kallimaks kui omal käel üle interneti osta.

Aga kõige ebameeldivam osa on veel mainimata. Nimelt seod sa end kogu selleks ajaks lepinguga, mis tähendab et isegi kui ei kasuta oma nädalaid pead kogu aja hoolduskulusid ikka maksma. Teoreetiliselt on võimalik oma osakut edasi müüa aga praktiliselt ülikeeruline, sest isegi professionaalsed müügimehed saavad arvestada paremal juhul paari protsendise müügieduga eelnevalt hoolikalt selekteeritud klientuuri hulgas. Sama kehtib kasutamata aja väljaüürimisel, väga raske. Lisaks pole enamus kuurorte populaarsematel aegadel nagu jõulud, koolivaheajad, ... jne vabad. Seega hoiatan kõiki, tegu on sihukese tüngaga, mida piinlik isegi vaenlasele soovitada. Kes tahab põhjalikumalt tutvuda, siis siin on üks asjalik allikas


Tekkib küsimus, miks ma siis ikka iga aasta või paari tagant nende reklaamüritustel käin. Väga lihtne, nimelt pakutakse ainuüksi kuulama tulemise eest kahte tasuta hotelliööd suusakuurordis. Pooleteise tunnise kohustusliku müügiloba kuulamise eest polegi see nii paha. Samas on kaasa nüüdseks nii tüdinud, et polnud sugugi rõõmus kui järjekordse timeshare reklaamürituse nädala alguseks broneerisin. Nõustus lõpuks ainult laste pealekäimisel ja seetõttu, et kui me ei lähe siis soolatakse niikuinii $500'ne hotellitoa arve selga kuna olen juba aja kinni pannud. Ainuüksi see fakt peaks loogiliselt mõtlevaid isikuid ettevaatlikuks muutma. 


Kõik oli kena kuni ilmaennustus otsustas eile siga keerata. Nimelt muutus mõnekraadise külmaga päikesepaisteline nädalaalgus väga kiirelt vihmaseks lubades teisipäevaks koguni +8C. Ja edasi lükata pole muidugi võimalik seoses firma "kliendisõbraliku" poliitikaga. No mis siis ikka, hambad ristis uhan soojas vihmasajus mäelt alla nii et sopp suusataldade alt lendab, eks seegi ole uus kogemus:) Ainus õrn lootus, et kohalik ilmaennustus on järjekordselt puusse pannud ja vahepeal ilm uuesti ilusaks jõuab minna. (Jõudiski, vaadake all olevat ennustust!!!, tänane) Igaks juhuks peab läpakad ja raamatud kaasa võtma, et saaks vähemalt arvutimänge togida ja lugeda kui näiteks troopilise vihmahoo tõttu suusatõstukid suletakse.


Aga kokkuvõttes on meil siiamaani praktiliselt alati ilmaga väga hästi vedanud, mäletan vaid ühte korda nii 10 aasta eest kui tõstukil mäkke sõites olin sunnitud istmel olevas veelombis istuma. Eks informeerin ka värsketest müügitrikkidest kui miskit uut vahepeal välja mõeldud.

No comments:

Post a Comment

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!