Thursday, April 5, 2012

Androidi Rakendused

Kokkuvõte Androidi op süsteemi rakendustest, mida olen esimese nädala jooksul maha laadinud ja kasutama asunud. Kohe peaks mainima, et kõik mis olen tõmmanud on tasuta saadaval ja maha laaditud ametliku Google Androidi rakenduste poe "Google Play Store" kaudu. Olles uhiuus nutifoni kasutaja pean endaga võitlema, et mitte iga põnevana tunduvat rakendust alla tõmmata vaid ainult endale kõige olulisemad.

AVG - Tuntud viirustõrje programm. Praegusel ajal hädavajalik nutitelefoni juures. AVG on tasuta pakutavaist üks parimaid ja peaks olema piisav kui ise mõistlikult käituda.

BookMyne - Kohalik raamatukogu rakendus, saan tuhnida kataloogis, tellida huvipakkuvaid ajakirju ja raamatuid, pikendada laenutustähtaega, jne.

Delfi - Eesti Delfi uudisteportaali rakendus, minu arust mugavam kui täielik versioon, kuna puudub igasugune segav reklaam.

Earth - Google Earth rakendus kuhu GPS funktsioon lisatud. Just täna jalutasin väljas ja jälgisin kuidas meid tähistav sinine punktike majade vahel liikus - vägev.

Easy Battery Saver - Nagu nimest näha on ette nähtud patarei kasutamise optimeerimiseks. Paraku ei andnud minu puhul erilist efekti, sest esiteks kulub mul enamus voolust ekraani peale (ka manuaalselt seatud 20% heleduse puhul) Wifit ja GPS'i hoian niikuinii sees vaid otsesel vajadusel.

ES File Explorer - Failidega õiendamiseks just nagu windows explorer.

Flashlight - Fotoka välgul põhinev taskulamp koos mõne lisafunktsiooniga.

Google Play Store - Google ametlik androidi rakenduste pood.

Google Sky Map - Tähistaeva kaart reaalajas. Asjaarmastajast astronoomiahuvilisele väga lahe kaaslane, lisaks tähtkujudele on ka hulgal heledamatel tähtedel ja isegi galaktikatel nimed juures.

Instagram - Fotografeerimis, töötlus ja eelkõige jagamisprogramm.

Maps - Google Maps mobla rakendus.

Noise Meter - Helitugevuse mõõtja, hea kasutada kui tekib väitlus teemal, et telekas liiga valjusti lõugab:)

Science Magazines - Eriliselt asjalik teadusajakirjade kogumik, kokku vist neljakümne ringis kusjuures esindatud Nature, Science, American Scientific, Discover, ....

Skype - Ei vaja kommentaare, ehk vaid seda, et ka videokõne võimalus olemas.

Speed Test - Netiühenduse kiiruse mõõtja.

TuneIn Radio - Ülemaailmne netiraadiojaamade kataloog, kus ka Eesti raadiod esindatud.

TWN - Ilmajaam

Wifi Analyzer - WIFI signaali tugevuse mõõtja ja ühenduse parameetrite info. Hea kasutada nii enda majas ruuterile soodsa koha välja selgitamiseks kui ka mujal vabade jaamade avastamiseks.

YouTube - YouTube mobla rakendus, kiirem ja mugavam kui üle netilehe seda teha.

Zedge - Taustapiltide ja helinate ülimahukas pood.

Lisaks neile enda poolt maha laadituile oli moblas paarkümmend hädavajalikku ja ka mõni mõttetu rakendus juba ostes installeeritud. Kuna alles õpin telefoni võimalusi tundma, siis avastan pidevalt sisseehitatud funktsioone, mis muudavad nii mõnegi rakenduse mittevajalikuks. Näiteks selgus mulle ootamatult, et täpitähtede jaoks pole vaja klaviatuuri rakendust maha laadida, piisab näpu veidi kauem tähel hoidmisest ja hüppabki üles täpitähtede valik, kust saad näpuotsa libistades soovitu valida.

Soojalt androidipõhist nutikat soovitades ja õhinal oma uue mänguasja veel leidmata võimalusi avastama tormates.

2 comments:

  1. Minu jaoks hädavajalike rakenduste hulka kuuluvad veel Pocket ja Convert droid. Mina ei suuda kõiki pin-e ja paroole, mida mul vaja on, meeles pidada. Ja pidevalt on retseptides untse ja fahrenheite, mis mulle ka midagi ei ütle :)
    Ja siis veel väga abiks rakendus on ebobirthday.

    ReplyDelete
  2. Olen isegi mõlemat piilunud ning ilmselgelt vajalikud. Paroolide arv on juba ammu minu enda muutmälu mahu ületanud:) Seni kasutasin krüpto pulka, aga olles saanud nutika on loomulikult mugavam sellel infi hoida - alati käepärast. Igal juhul tänud nõuande eest.

    ReplyDelete

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!