Thursday, December 20, 2012

Costa Rica - 6 (Toidulaud)

... ja mina õhtusöögilauas
Kaasa hommikusöögilauas ...
Kuna inimese kaks kõige olulisemat vajadust on täis kõht ja varjualune, siis pean kohaseks veidi pikemalt ka kohalikul toidulaual peatuda. Kohe rõhutan, et tegu on siiski rahvusvahelise hotelli menüü, mitte kohalike tavalise toiduga. Korra sain ka seda proovida, nii pilti kui kirjeldust saab loodetavasti peagi tuleva vulkaanide ekskursiooni loo juures näha. Tegelikult oleks korrektsem käesolevat postitust kutsuda "õgimisnauding" aga toidulaud tundus kuidagi viisakam:) Igatahes järgnevalt toon ära meie päeva tavakohase menüü koos lühikese kirjelduse ja hulga piltidega. Kvaliteet pole fotodel kiita kuna tihtipeale kasutasin pildistamiseks moblat.

Hommikusöök
Soolane suutäis
Mina võtsin harilikult üks või kaks taldrikut "soolase" toiduga, mis koosnes praemunast, suitsu või soolakalast ja lihast (rumal oleks ju tavalist peekonit võtta:), Roqueforti sinihallitus, Emmentali ja mõnest tundmatust juustust, sarvesaiakestest ning erinevatest salatitest. Kala väga maitsev ja nii värske, et vahel tekkis hirm, et fileelõik kargab taldrikult maha. Juustud on kohalikku päritolu kuid harukordselt head. Saiakesed ja üldse kondiitritooted Euroopa ja isegi Eesti tasemel, tähendab super!

Teise käiguna näksisin saiakesi ja koogikesi, mida sai kohviga alla loputada. Kohvi joomine oli väga mõnusalt organiseeritud, suur kann toodi lauale, kohe käepärast kui tass tühi. Piim oli kuumutatud, et ei jahutaks kohvi maha, pole selle peale ise varem tulnudki. Kohv hea kvaliteediga, ehkki sutsu tume minu maitsele.

Magusam snäkk
Hommikusöögi lõpetasin puuviljakausitäiega, kui jaksasin võtsin paremaid palasid veel pool kaussi. Tavalistest puuviljadest olid kõige paremad ananasssid ja mangod. Lisaks sai proovida hulka erinevaid eksootilisi, mille nimegi ma ei tea. Nende hulgast meeldis üks, mis meenutas pirni ja teine, mis koosnes kõva koore sees olevatest lögastest seemnetest - hõrgutava maitsega. Ennetavalt julgen mainida, et hommikusöök oli minu lemmiktoidukord, kõht polnud veel küllastunud heast paremast:)

Peaks lisama, et tekitas tõelist hämmingut teatav seltskond (peamiselt ameeriklased), kes hommikusöögiks vihtus kausitäite kaupa sisse Nestle või General Millsi värvitud krõbinaid. Selline vabrikukaup oli saadaval aga delikaatselt teiste einetajate eest varjatult nurga taha peidetud:)

Lõunasöök
Lõunasöögi vabaõhuresto
Siin oleks tulnud veidi tugevamalt pihta anda kuid pole harjunud lõuna ajal palju sööma. Igatahes enamasti einetasime vabaõhu restos valides merevaatega laua. Alustasime kerge salati ja röstitud küüslaugu saiaga, millel lesis paks võis praetud krevetipoiss. Järgnes paar soolase toidu taldrikut. Ehkki numbrites tundub see palju, polnud nämmi kogus eriti suur. Mulle meeldib pigem mitu korda käia, mitte kuhjata erinevat kraami ühte hunnikusse nii, et maitsed kaduma lähevad. Eelistasin igasuguseid erinevatel meetoditel valmistatud mereandidest toitusid. Kõrvale salateid ja juustuviilakaid, mida veiniga alla loputada.

Sushi mix
Kalatoidud ning salatid jällegi super tasemel, ainult praetud Tilapiale kippusid kokad minu maitse jaoks liiga palju soola lisama. Teinekord sai vahelduse mõttes tükike grillitud liha ja praetud juurikaid võtta.

Saiakeste valik, koogikesed on eraldi
Alati astusin ka Jaapani leti eest läbi, kust tõstsin sushit ning sashimit taldrikule. Punasel veinil lasin lõuna ajal vabalt voolata nii, et kohvi ja kookideni jõudes oli juba mõnus sumin sees:)

Jäätis ja puuvili hunnikus :P
Lõpetuseks võtsin jäätist ja puuvilju kausikese või kaks. Jäätis on kohalikku päritolu ja jällegi super tasemel. Üldse peab tunnistama, et Costa Rica piimatooted, nii palju kui mina neid sain maitsta, olid väga väga head.

Koogikesed
Kui mahtus pigistasin koogikese või kaks sisse, millele mekkisin kohvi kõrvale. Siin tuli seda ise masinaga teha ja ehkki algul suhtusin teatava reservatsiooniga masinakohvisse, avastasin peagi, et tegu on üllatavalt kvaliteetse kraamiga. Ainus tüli, et aega kulus üle minuti, kuna masin jahvatas kõigepealt oad ja alles siis valmistas tellitud sorti kohvi. Peale paari katsetust jäin pidama kahe portsu double cappuchino peale.

Õhtusöök
Nagu varem mainitud toimus see veidi pidulikumas vormis. Võisid valida kas buffeti tüüpi resto või hulga temaatiliste (Jaapani, Itaalia, Steakhouse, ... ) vahel.

Salatid
Hõrgutiste torn
Enamasti käisime buffetis, kuna seal veidi vabam olemine ja meile meeldib ise näha ning valida roogasid. Õhtul oli rõhk asetatud igat sorti liha ning kalaroogade peale. Mina eelistasin jällegi igasugu mereande, kuid aeg ajalt proovisin ka põnevama välimusega liharoogasid.

Salatikraam
Esimene:) põhiroog
Kipub kordamiseks minema, aga alustasime salatitega, edasi suundusime tugevamate toitude juurde. Muidu oli nagu "upgraded" lõunasöök kuid lisaks pakuti põnevalt serveeritud eksootilisi palasid. Olen uudishimulik tüüp, mistõttu proovisin paljusid uusi asju pisikestes kogustes. Vaid kord astusin ämbrisse, kui hea välimusega salat osutus osaliselt chilipipra kaunadest tehtuks. Pool pudelit veini läks nagu kerisele ja viimases hädas kui kelner ei jõudnud piisavalt kiiresti klaasi täitma lurpisin isegi kaasa vee endale suhu tulekahju kustutama.

Õhtused koogikesed
Õhtune puuvilja valik
Lõpetuseks jällegi igat sorti magustoidud alates koogikestega ja lõpetades jäätise ning puuviljadega.

Esiplaanil kaasa magustoit
Minu teine magusa käik
Kohvi polnud neil millegi pärast õhtusel ajal tavaks iseseisvalt pakkuda ja kui tellisin, tormati kuhugi kööki seda mulle eraldi keetma. Hiljem otsustasin kaasa pealekäimisel kohvi ja konjaki baarist võtta, no kuidas sa ilma õhtusööki lõpetad.

1. Kas kaalusid ka end before and after ? Vean kihla, et tagasisõidul teksavöö pigistas kõvasti :)

2. Ma ettenägelikult läksin lahedate pükstega:) Ja tuleb tunnistada, et nädal rantjee elu tõstis kaalu 4.0 kilo nagu ehmatusega märkasin (täna muideks sinu postituse peale kaalusin :) Kull karates pekstakse see üleliigne pekk kontidelt maha:)