Saturday, December 27, 2014

Arvutimängud Olümpiale :)

Gamescom 2014 - mitteametlik MM
Viimasel aastal on kuulda olnud mitmeid pakkumisi teatud spordialade olümpialt kõrvaldamise ja teiste lisamise kohta. Osa on minu arust täiesti jaburad ideed. Pakuti näiteks maadluse väljajätmist, kurat ehkki ma pole maadluse fänn, on minu meelest tegu esiteks olümpiamängude alaga, mis aegade algusest plaanis olnud, populaarne üle maailma ja lisaks nõuab minimaalselt varustust harjutamiseks. Võimalik, et viimane tekitaski sponsorites tuska, maadtustrikoo ja kingade pealt palju pappi ei saa teenida.

2016 aastaks siiski maadlus säilitati. Tekkis kaks "vaba" kohta, mida üritasid täita seitse ala. Pesapall, softball, golf, ragbi, squash, rulluisutamine ja karate. Võitjateks osutusid rugby ja golf, millest kumbagi ma eriti ei oska hinnata. Kas on vaja veel ühte pallimängu lisada, neid nagu jagub niigi, pealegi kipub olümpiatiitel tihtipeale vähem hinnatud olema kui muude võistluste võitmine, vaadake kasvõi jalgpalli. Golfi puhul tegu aeglase ja eliitse spordialaga, mulle isiklikult ei paku absoluutselt pinget. Taekwondo eelistamine karatele tundub kummaline, sest esimene baseerub enamasti jalatehnikatel nagu mulle tundub samas kui karate hõlmab kõike. Tegelt muidugi pole ma kõige objektiivsem hindaja :) Hea seegi, et pesapall välja jäi, paksud nätsu närivad mehed virutavad kaikaga palli pihta - igavamat ala annab otsida.

Kui minu teha oleks siis 41 praeguse seisuga kavasolevast alast kaotaks vettehüpped, sünkroujumise, kanuu slalomi, rattasõidu treki ja BMX, iluvõimlemise, trampliini. Paljude neist hindamine on nii subjektiivne, et iga kord tekib suur skandaal, teised lihtsalt põhiala suht mõttetud derivaadid. Ma tean, et nii poksi, taekwondo kui karate puhul tänapäeval hindamine enamasti punktidega, mis samuti subjektiivne. Kui poksi puhul saaks veel rakendada endist meetodit, kaotab see kes sirakile löödud, siis kahe viimase puhul pole võimalik - liiga eluohtlik. Veel oleks kümmekond ala, mille kadumise puhul eriti ei kurvastaks. Sellisel juhul oleks Olümpia kompaktsem ja tegelikke spordialasid ei hakataks välja puksima.  

BF4  meeskonnad valmistumas Gamescom 2014 turniiriks
Ja nüüd lugesin BBC uudist, et miks mitte ka arvutimängud olümpiale tuua. Kõige eelneva puhul ei tundugi see enam nii imelik. Ehkki olen suur FPS ehk nottimismängude fänn ja pean tunnistama, et heade mängijate tegevust on nauditav teleka või arvuti ekraanil jälgiga, arvan siiski et selleks peaks olema mingi muu väljund, kas või MM, kus riikide meeskonnad osa võtavad. See oleks ka ainus võimalus pisikestel riikidel virtuaalselt suurti sõjas võita :)

No comments:

Post a Comment

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!