Thursday, January 14, 2016

Stiltoni juust

Clawsoni Blue Stilton pakendis ja küpsistel
Paari päeva eest käisime kaasaga poes, tema mul sihuke juustugurmaan, ostab igasugu erilisi sorte, tavaline Cheddari kamakas ei kõlbavat. Ausalt öeldes omab maitset ainult selle juustusordi kõige "vanem" ehk "very old" versioon, mida mina hinnatundliku kliendina kasutan. Enamasti sulatan mikrokas saia peal olevate suitsuvorstitükkide sidumiseks. Lapsed kasutavad tavaliselt Goudat aga parema puudusel läheb ka eelnimetatu loosi. Üldiselt olen sinihallitusjuustu fänn, aga millegi pärast on viimase paari aastaga ainus jõukohane, ehk siis "Taani sinine" hinnas kaks korda üles kerinud. Roquefort on siinmaal kättesaamatus kauguses minimaalselt $50'se kilohinnaga. Juust Kanadas üldse kallis, odavaim Cheddar $10 kilo.

Juustu leti ääres olin just taanlaste oma võtmas kui jäi soodsa hinnaga Stilton silma, ühe naela ehk 454g eest küsiti ainult $7. Pakendi lähemal uurimisel selgusid kaks eriti põnevat fakti. Esiteks on tegu ehtsa Stiltoni juustuga - valmistatud Inglismaal Leicestershires Long Clawsoni Juustutööstuses. Lisainfoks oli pakendil kirjas, et ainult kolmes maakonnas - Leicestershires, Nottinghamshires ja Derbyshires tehtud juustusid võib ametlikult Stiltoniks nimetada, vastasel korral olevat tegu juustu meenutava ollusega. Teine fakt mis sundis mind seda pakki korvi panema oli asjaolu, et juustu valmistamisel kasutatakse Penicillium Roqueforti baktereid, just samasid mida kuulsa prantslaste juustu puhul.

Kodus lõikasin ootusrikkalt mõned killud küpsise peale aga, enne maitsesin paar tükikest paljalt. Maitse pole nii tugev kui prantslaste versioonil ja juust ise kuivem ning kõvem. Mulle meeldib küll prantslaste oma rohkem aga kui Inglaste oma saab rohkem kui kolm korda odavamalt, siis lepin sellega. Kokkuvõttes minu arust "best value" ehk parima hinna ja kvaliteedi suhtega juust mida seni olen Kanadas maitsta saanud kui jätta välja üks isevalmistatud köömnetega rohehallitus havarti, mida aastaid tagasi mingist pisikesest juustupoest sain. Kahjuks kadus see pood kiirelt.

No comments:

Post a Comment

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!