Sunday, April 28, 2019

6 nädalat jooksu ja 5 minti kilomeetrile

Neljapäeva hommikul otsustasin vaadata, millises tempos jaksan mõistliku pingutusega oma tavalise ringi läbi joosta. Kuna igasugu aktiivsusäpid mõõdavad teepikkust suht suva järgi läksin kindla peale välja ja jalutasin eelmine õhtu distantsi läbi pannes iga nurga peal GPS koordinaadi maha. Lõppkokkuvõttes selgus, et jooksuringi pikkus on 3.84 km. Google Fit mõõdab täpselt sama teed sõltuvalt tujust alates 3.3km kuni 4.2km pikkusena. Ilmselgeid põhjuseid on kaks: jooksurada hakkab äpp tavaliselt maha märkima mõnisada meetrit peale jooksu algust ja kohati tõmbab diagonaalis nurgad sirgeks. Jooksma minnes panin teise mobla köögilauale stopperina käima. Poolel teel ei saanud tiheda liikluse tõttu suurest sõiduteest kohe üle, kaotasin umbkaudu 15 sekundit. Jooksuajaks kujunes 19:40.

Reedene ilm oli jooksuks perfektne, kerge uduvihm ja +11C sooja, just sobiv särgiväel sportimiseks. Esimese kerge tõusuga kildi võtsin rahulikumalt aga siis lisasin sammule pikkust. Sõiduteest sain kenasti üle, distantsi keskel allamäge pool kilti kulges juba mõnusa jooksusammuga. Lõpupoole lasin natu tempot alla, nii palju ei pingutanud, et oleks väga kõvasti hingeldama võtnud. Samm püsis kuni lõpuni suht sujuvalt pikk. Mobla stopperi köögilaual lõin kinni täpselt 18:52:00 peal. Rahuldusega võisin nentida, et sel distantsil läbisin esimest korda "ametlikult" kilomeetri alla viie mindi. Täpsemalt 4:55 kilomeetri peale kusjuures polnud eriti väsinudki. Peale käte ja kõhulihaste trenni lõin kokku ka muu statistika, mulle on numbrid alati meeldinud.


3.84 km tänavajooksu läbimiseks kulus 18:52
Kilomeetrile keskmiselt 4:55
Kiirus seega 12.21 km/h
12 minutiga jookseks (Cooperi test) 2442 meetrit - jeee!
Sammusid sai kokku 3231

Laupäev oli külm, hommikujooksu ajal sadas +1C temperatuuri juures isegi veidi lund. Võtsin veidi rahulikumalt aga millegi pärast väsitas rohkem. Aeg 19:24 polnud just kiita. Pühapäev oli päikeseline, koeri aeda lastes hakkas isegi õhukese jopega külm. Jooksu ajaks müts pähe ja kerge fleece selga. Algus kuidagi vaevaline ja ega edasigi eriti hea tunne polnud. Vahepeal allamäge lõikudes proovisin pikema sammuga lõdvemalt joosta. Ülemäärast pingutust lihastes ei tundnud kuid hapnikku nõudis organism rohkem. Võtsin hoogu maha, et mitte liigselt hingeldama hakata. Vahepeal läks tossu pael lahti, sidusin selle kiiruga kinni. Viimane kilt sai tunde järgi nii 80% võimsuse peal läbitud. Tuppa astudes ja kella kinni lüües olin numbrist üllatunud: 18:28:48 pea minut kiirem eelmisest päevast. Paistab et 5 minti kildi kohta peaks nüüd olema mõistlik tempo, mida suudan jaheda ilmaga joosta. Samas üllatav kui petlik võib enesetunne olla, kella õnneks võib usaldada.

Ajateljel jooks punane, käte- kõhulihaste trenn roheline
Kuue nädalaga on võhm ilmselgelt paranenud ja jooksutempo tõusnud. Viimasel nädalal maksimaalne pulsisagedus jooksu ajal 140 peal võrreldes esialgse 160'ga. Jooksu esimeses pooles küündib millegi pärast ainult 120 alla ehkki just see osa on kõige raskem. Huvitav kas südamel võtab hoo sisse saamine aega mistõttu lihastesse ei jõua piisavalt hapnikku, aga kui juba uhab kiirete tuuridega on hulka kergem lipata. Peale jooksu käte ja kõhulihaste trenn paneb hullult higistama ning õhku ahmima, pulss samas üle 120 ei tõuse nagu näha. Kindlasti on kaasa aidanud ka mõningane kaalukaotus, 3.7 kg võrreldes jooksmise algusega 15 märtsil. Täna näitas kaal 80.3kg hommikul enne jooksu. Püksirihm käib 3'das või 4'das augus sõltuvalt olukorrast. Nii töö kui lühikesed püksid ei püsiks ilma rihmata enam ülal.

No comments:

Post a Comment