Sunday, September 22, 2019

Uus mänguasi: Huawei band 3 pro


Olles nüüdseks pool aastat jooksmisega tegelenud leidsin, et sutsu korralikuma aktiivsusmonitori omamine on õigustatud. Tööl vabadel momentidel viisin end kurssi erinevate variantide ja võimalustega. Nagu võis arvata ulatub hinnaskaala viiest viiesaja dollarini, spetsimate puhul ka tuhandeteni. Nagu ikka tehnoloogiavidinate ostmisel juhindusin põhimõttest, mida mul vaja on, mitte mis oleks äge ja võimalik saada. Olulisteks kriteeriumideks suht täpne pulsisageduse mõõtja ja sammulugeja, lisaks veekindlus ja mõistlik patarei eluiga, võimalusel ka GPS. Piirangu seadis minu vastumeelsus suure sihverplaadi vastu, soovisin vaid rihmalaiust vidinat.

Googeldades "best activity monitors 2019" ja lugedes hulga erinevaid ülevaateid jättis mulle lõpuks parima mulje Huawei band 3 pro. Garmin ja Fitbit kindlasti tuntumad tegijad, paraku oli igal nende pakutaval mudelil mingi mulle oluline puudus, lisaks nad muidugi rohkem kui poole kallimad. Huaweil lisaks pidevale ja täpsele pulsisageduse mõõtmisele ning mahukale jooksuinfo pakkumisele juures ka põhjalik une jälgimine, mis väidetavalt tehtud koostöös Harvardi uneinstituudiga. Veidi surfamist ja tavalise üle sajadollarise hinna asemel sai Neweggist 58CAD eest ära tellitud. Tasuta transport eeldas pea kahenädalast ooteaega. Tühja kah, kiiret pole, mu Sony oma töötas ju ilusti.

Paari päeva eest sain õhtul judina kätte. Järgmine hommik kulus juhendiga tutvumiseks ja seadistamiseks. Nojah, osa funktsioone nagu kaugjuhtimisega moblaga foto tegemine ja veel mõned spetsiifilisemad töötavad vaid Huawei tipptelefonide puhul. Kõik mulle oluline läks siiski kenasti käima. Online juhendid paraku veits vananenud mistõttu erinevate funktsioonide käimasaamine nõudis nats nuputamist, eelkõige menüüde läbilappamist. Mingil arusaamatul põhjusel ei toiminud algul sammulugeja, paistab et ei oska Google Fiti moblaga registreeritud vastavat infi sünkroniseerida. Kui treening käivitada kella pealt siis toimib, kui mobla pealt siis mitte. Tahtsin võrrelda kolme erineva programmi tulemusi: Google Fit'i (Pixel 3 XL andurite inf), Sony Smartband 2 ja Huawei - panin kõik moblalt käima enne jooksma minekut.

Kahe kolme katse põhjal ei saa põhjapanevaid järeldusi teha, aga jooksudistantsi mõõtmine tundub mõnevõrra üllatavalt kõige täpsem olevat just Huaweil (tal oma GPS). Sammulugeja toimis kiirelt kõndimisel kõigil kolmel hästi. Paraku läksin ise segi nii, et ei oska öelda milline neist täpseim, igatahes kõik piisavalt lähestikku. Vaevalt sammulugemine jooksuga palju muutuks. Pulsimõõtmine on ilmselt Huaweil palju parem ja ka täpsem, seda väitsid ka ülevaadete kirjutajad, kes võrdlesid professionaalsete rindkere pulsilugejate näitudega. Vähe kummaline tundus vaid minu pulsi number, mis nii kõrge küll ei tohiks olla kui kell näitas. Sisuliselt peale teist minutit keris äärmuslikule kõrgusele püsides seal jooksu lõpuni. Keskmine pulss oli praktiliselt minu vanusele vastav absoluutne maksimum. Sihukese maksimumkoormusega ei tohiks jaksata joosta rohkem kui minut paar, samas subjektiivselt tundsin end umbes 80-90% vahepeal olevat. Kas on mu süda niipalju "noorem" või mõõdab kell siiski valesti, peab veel uurima. Hapnikutarbimise VO2Max=44 koha pealt liigitati oma vanusegrupis üliheasse kategooriasse, kuidas seda mõõdetakse või arvutatakse ei tea.

Une kvaliteedi mõõtmine on minu jaoks paras müstika. Kuidas käekellaga kindlaks teha millal kerge uni, millal sügav uni, millal REM ehk unenägude uni??? Samas hommikul pilku peale visates oli kohe näha millal vetsus käisin😁 Loodetavasti pole järgmiseks sammuks sihukese aktiivsusmonitori konstrueerimine, mis unenägusid ka salvestaks, hommikused läheks enamasti alaealistele keelatud kategooriasse😜 Kokkuvõttes selgus, et unekvaliteet on mul normaalne, hingamises sain lausa sada punkti sajast võimalikust. Soovida jättis vaid sügava une järjepidevus. Huaweil on ka stressi
mõõtmise süsteem aga minu puhul see millegi pärast käima ei hakanud. Äkki sellepärast, et elu on lihtsalt lill ja stressivaba🌼 Samas Sony oma seda siiski mõõdab, aluseks pulsisageduse muutumise kiirus ja tihedus.

Kogu värgi juures on seni ainsaks negatiivseks efektiks Sony Smartbandi patarei kestvuse oluline lühenemine. Ainus seletus, et aktiivsusmonitorid suhtlevad üle bluetoothi omavahel, mis imeb patarei kiirelt mahlast tühjaks - samas Huawei puhul seda ei tähelda.

6 comments:

  1. Mind sportimine jätab külmaks, aga kas tõesti on esimeses pildis kirjas, et neli kilti 12 sammuga?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eks selle vähe kummalise numbri pealt sain aru, et sammulugeja algul ei funksinud ja ei sünkinud moblaga. Millegi pärast eeldab kella mitte mobla pealt startimist. Täna sain samal distantsil kenasti kõik kolm sammusid lugema tulemuseks Pixel-3122, Huawei-3189 ja Sony-3174

      Delete
    2. ma kunagi proovisin telefoniga sammulugemise äppe ja kõigiga oli probleeme. ma eeldan, et telefoniäppide probleem oli selles, et nad tahavad, et toimuks regulaarne kõikumine ja kui telefoniga seda ei toimu, ei oska ta seda lugeda ka, kellega on konkreetsem, ma arvan. seepärast ma su sammulugemise näitu vaatasingi, et mul oli kahtlusi, et see võib keeruline olla.

      Delete
    3. Eks iga äpp on nii hea kui andurid ja andmetöötlus soft seda võimaldavad. Jooksmise juures on tegelt tähtis vaid stopper, ülejäänud lisainf asjarmastajale lihtsalt põnev, ei muud. Sest no mida asjalikku ma teen teadmisega pikk on keskmine samm. mitu neid minutis või kaua jalg maapinda puudutab. Pulsisagedus annab aimu kõvasti pingutad ja palju võiks varu olla.

      Delete
  2. Mina paar ööd proovisin, aga ei harjunudki ära käekellaga magamisega. Sellel on isegi mingi unerežiim, et ta öösiti ei vilguks (muidu lööb ekraani helendama, kui kätt pöörad) ja ei häiriks / akut ei kulutaks, aga mul lihtsalt tekib ebamugav tunne, kui see kogu aeg käe peal on.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul esimestel päevadel oli imelik aga harjusin ära. Kell ise suht minimalistlik, pigem käerihm. Helendamise värgi võttis ööseks ise automaatselt maha. Öösel ekraani ette saamiseks pidin toksima teist.
      Ronides muidugi ei saa kasutada, vähemalt mina mitte.

      Delete

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!