Wednesday, July 1, 2020

Ruhnu3 - viimaseid kilde

Ketser kirikus😜
Täna hommikusöögi ajal enne seda lugu toksima hakates pidin kreepsu saama kui netis surfates sattusin Ruhnu päeviku postitusele Liise Talust ja nädalavahetuse sündmustest. Kerge murega kiikasin fotosid, õnneks ei olnud keegi meie seltskonnast kuidagi kompromiteerivalt peale jäänud. Isegi paat sadamas uhkemate taga tagasihoidlikult varjus😅

Pühapäeva hommikul oli uimasevõitu olemine, mõni ime kui meenutada pingutavat eelmist päeva. Ülejäänud seltskond pööras ära ja sättis end kümneks kirikusse minema. Et nagu mis mõttes, alles eile sai ju käidud, avaldasin imestust.
Nõiakass altkulmu põrnitsemas
Mind absoluutselt ei kõnetanud nii varajane tõusmine, ümisesin nõusolevalt kui sõber leidis, et ega siis kirik kohustuslik pole. No muidugi, äkki veel teen mõne sobimatu kommentaari jutluse vahele. Aga hinges olen teiega, lihtsalt liha on momendil nõder. Keerasin teise külje ja tegin lühikese kuid tegusa uinaku. Poole tunni pärast lükkasin silmaluugid erksalt valla ja kiitsin taevani oma otsust tuppa jääda. Värskendav dush, viie mindiga asjad seljakotti pakitud ja trett ületee poodi. Oli plaan 8 euri eest "all you can eat" hommikusöök võtta aga isu eriti polnud. Hommikust palavust arvestades paistsid viimane külm Saku Hele koos Eriti Rammusa Mustika jäätisega palju parema mõttena.

Istusin grillikohale ja viisin end õltsi lonksates maailma uudistega kurssi. Tuumasõda polnud puhkenud (Ruhnu oleks vist hea koht kus üle elada) aga koroona oli ameerikamaal ähvardavalt uuesti ägenenud. Loodetavasti nad ikka hoiavad USA - Kanada piiri kinni, et zombid põhja poole ei pääseks. Kirikuseltskond saabus poe poolt kohvi ja uute külmade jookidega plaanides meie viimased varud vägeva hommikusöögiga hävitada. Minulgi isu tagasi tulnud, suskasin tiku eelmisel päeval ette valmistatud lõkkesse, mida õhtul ei jõudnudki süüdata. Grillvorstid kallasime restile, sink juppideks, juustuviilakud ja leib välja ning söömaaeg võiski alata.

Tänaseks ainsaks kultuurseks päevaplaani punktiks oli muuseumi külastamine. Kered täis pugitud, asjad kokku pandud jalutasime kohale. Paraku olid kõik kaks muuseumitöötajat seoses kuuma päikselise ilmaga randa läinud. Vaatasime siis viiest-kuuest majast koosnevat hoonetekompleksi väljastpoolt, seintel olid mõningad fotod ja maalid. Sihuke mini vabaõhu muuseum. Kolme paiku hakkasime sadama poole sättima, ehkki mul poleks miskit olnud selle vastu et veel päevake või paar saarel veeta. Äsja saabunud laar Saku Heledat oli kenasti sirgetes ridades külmikus jahtumas. Kas ainult tundus, et kergelt härmas sale pudel mulle kelmikalt silma pilgutas😏

Lõpetuseks mõningased pildid kohalikest elukatest ja saare eripärast😜 Millegipärast on putukad siin hiiglaslikud kaladest rääkimata😉