Saturday, January 2, 2021

Jooksu ja enesetunde numbrid 2020 kokkuvõttes

Nüüd olen olnud 15 kuud Huawei band 3 pro pulsikella omanik ja üldkokkuvõttes väga rahule jäänud. Annab praktiliselt kõik minu jaoks huvipakkuvad numbrid suht täpselt ja väga soodsalt kui arvestada alla 50 eurost ostuhinda. Mugav ja piisavalt pisike, et ei sega käe peale jätta ka magades. Põhiliselt olen teda kasutanud oma jooksu ja matka numbrite jäädvustamiseks. Kindluse mõttes pidevalt paralleelselt ka mobla Fit peale lülitatud. Nagu juba varem mainitud siis kell osutub täpsemaks liikumise trajektoori (ja seega teepikkuse) määramisel nagu jooni kaardil võrreldes olen täheldanud.

Sel aastal on kogunenud 1275 jooksukilomeetrit, keskmise kiiruse juures 5 minti kilomeetri peale (täpsusefriikidele teadmiseks 4:59:75 min/km). Kuude läbilõikes hakkab teravalt silma lödipükslusele pühendatud Juuli😜 Jooksudistantsid on olnud 5K või rohkem, jooksmas käidud 234 korda eelmisel aastal. 1050000 jooksusammuga 80000 kilokalorit kulutatud.

Kevadel jooksis tütar vahepeal kaasa, siis kujunes ka tempo madalamaks. Viimased 6 kuud on keskmine olnud alati alla 4:50. Parim keskmine kiirus 4:28 min/km 5K distantsil ja parim 5K aeg seni 22:32 (keskmine oli parem, sest 5K stardist mõõdetud aga kiirem lõpp 5.5km lõigul tõi keskmise alla). Parim 10K 48:09, poolmaraton 1:51:56, parim kilomeeter 5K distantsil 4:02.


Pulsikella poolt mõõdetuna  olen sel aastal läbinud üle 5400km ja teinud sealjuures üle 5 700 000 sammu. Graafiku all on kirjas milline protsent jooksmisega, milline käimise (matkamisega), milline muu tegevusega kirja läinud. Muidugi peab arvesse võtma, et kell pole ka koguaeg käe peal - vahepeal laadimas, vahepeal lihtsalt ununenud kuhugi lauale või lausa koju jäänud. Seega peaks tegelikud numbrid mõnevõrra suuremad olema. Selles mõttes huvitav statistika, et varem polnud mul aimugi mitu sammu võiks inimene aastas teha või kui pika maa jalgsi läbida.


Südamekoormuse ja intensiivse treeningu hulgaga võiks rahule jääda. Pulsisagedus rahuolekus on veidi alla 60 (öösel 45), katse ning eksituse meetodil ise määratud maksimaalne 190. Minu vanuses tavakodanik peaks selliste numbritega kiirelt tohtri poole pöörduma. Ilmselt on siiski tegu pigem mõistliku füüsilise vormi kui patoloogiaga, sest enesetunne on joostes hea ja tervis ka muidu tipp-topp. Soovitavaks päevaseks koormuseks 30 minutit, mul tänu veebruari ja juuni aktiivsusele keskmine 33min, muidu jääb sutsu alla, sest 5K jooks võtab umbes 25 minutit. SpO2 on tõusnud eelmise aastaga võrreldes 46 pealt 55'le. Iseasi kui usaldatava numbriga tegu, ise küll märgatavat vahet pingutuses ei näe ja ka jooksuajad suht stabiilsed püsinud. Juulikuus kui jooksmas ei käinud on näha järsk langus. Maratoniaja ennustust ei maksa tähele panna, ma ei kujuta ette millise valemiga sihukest asja saaks üldse ette aimata???


Kalorikulu pole kunagi jälginud ega oska kommenteerida kas 705 päevas on väike, keskmine või suur. Teoreetiliselt peaks eelnevast sõltuma kehakaal kuid paraku on tegu vaid aktiivselt kulutatud kaloritega. Sissesöödavaid pole kunagi arvutanud, pole nagu põhjust olnud. Igatahes on kaal püsinud stabiilne 77 ja 79 vahel, suvel muidugi keris sutsu üles. Magasin keskeltläbi 7:32 ööpäevas, millest minule täiesti piisab.

Järgmise aasta eesmärgiks on püsida enam-vähem samas rütmis ja vormis. Minu vanuses pole nagu mõtet uute rekordite poole enam küünitada, võib hoopiski vigastusi tekitada, mis visad paranema. Seni pole jalgadel küll mingit kulumise märki veel avaldunud. Varem karates vatti saanud puusaliikmed ja põlvekõõlused pole enam pool aastat valusad olnud. Kui tekib soodne tunne ja võimalus, äkki proovin maratoni ära aga lubadusena ma seda kirja ei pane, milleks endale pinget tekitada. Loodetavasti saab rohkem rattaga sõita ja ujumas ning karates käia kui epideemia lõpuks suve poole taandub.

P.S. Jooksmise juures aitab rajal hoida ka FB jooksugruppi kuulumine, nagu lisainnustus kui mõni päev sita ilmaga oled kahevahel kas minna vihma kätte või mitte. Jooksustatistika jälgimine tekitab iseendaga väikese võistlusmomendi.

No comments:

Post a Comment