Monday, May 9, 2016

BF1 - kas pettumus ?

Reedel toimus kauaoodatud ametlik Battlefieldi seeria järjekordse osa esitlemine. Istusin teleka ette õllega, et otse üle neti kell neli algavat presentatsiooni jälgida. Saladust, milline uus mäng peaks tulema, oli üllatavalt hästi hoitud. Spekulatsioonid levisid juba eelmise aasta lõpust alates - küll pakuti välja, et tegu on uue futuristliku mängu ehk järjega BF 2142'le, BF4 edasiarendusega kus mängijate hulk kahekordne ehk 128 või I Maailmasõja teemalise mänguga. Mulle oleks kõige rohkem meeldinud BF4 edasiarendus, sest just sama tüüpi BF2, BFBC2 ja BF3 on minu lemmikud olnud. Paraku tegelikkuses on uue I maailmasõja teemalise mängu nimi BF1.

Minu jaoks oli tegu pettumusega. Presentatsioon tundus kuidagi ülepingutatud. Ehkki osa võtsid kõik tähtsamad Battlefieldi arendamise tegelased, kes pidevalt väitsid kui äge see uus mäng saab tulema, tundus publiku jahe reaktsioon minu tundeid peegeldavat. Väide, et tegu ajajärguga, mis arvutimängude maailmas veslapse ossa jäänud, vastab küll tõele. Aga on ka põhjus, miks see nii on. Esimene maailmasõda oli esimene tõeliselt globaalne konflikt, kus mindi tavapärase sõja pealt üle totaalsele sõjale. Tehnoloogia oli algul väga vanaaegne, sõja käigus toimus kiire areng ning toodi mängu hulk tolle aja mõttes moodsaid relvi ning revolutsioonilisi tehnoloogiaid. Samas oli tegemist esimeste mudelitega, mis tänapäeva mõttes kole algelised ning aeglased.

BF1 ametlik treiler

Kui üritatakse tegelikkust modelleerida kujuneb mäng väga aeglaseks ja igavaks. Nii tankid, soomusrongid, laevad kui isegi lennukid olid tol ajal jube kohmakad. Ka käsitulirelvad ühetaolised, ei kujuta ette kuidas saaks tuua sisse samasugust mudelite erinevat funktsionaalsust ja juppide juurde lisamist, mis mulle modernsete mängude relvade juures nii meeldis. 
Ainult külmrelvade osas on võimalik mitmekesisus. Aga kuidas nugade, labidate ja nuiade erinevat funktsionaalsust mängu põnevalt sisse tuua, seda ei kujuta ette. Ainus osa, kus mängus kiirust ette kujutan, on jalaväelaste omavaheline madin kaevikutes või linnatänavail, sellisel juhul oleks tegu COD'i kopeerimisega. Esimese maailmasõja tüüpilist kaevukusõda pole minu arust võimalik huvitavalt kajastada.

Kogu eelneva kokkuvõtteks kardan, et tegu saab olema hullema läbikukkumisega kui seda oli Battlefield Hardline, mis endast kujutas Battlefieldi graafiliste efektidega Grand Theft Auto klooni. Mina seda mängu isegi ei proovinud, mängimisest rääkimata. Ainsaks lootuseks, et märgates oma viga jätkab EA BF4 toetamist ja tuleb välja mõne uue kaardiga. Või siis pean ootama aastakese, kaks kuni nad BF5'ga välja tulevad, mis võiks näiteks lähituleviku Venemaa agressiooni teemaline olla peegeldades Vene ja NATO konflikti, vürtsiks võiks sisse tuua ka Hiina, India, Iisraeli ja muslimimaad.

Aga äkki suudab Electronic Arts mind üllatada ja kõigele vaatamata korraliku mänguga välja tulla. Elame näeme, juba juunikuus pidada saama tasuta esimesi katseversioone alla laadida ja mängida.

No comments:

Post a Comment