Sunday, May 29, 2016

2016 Karate kevadturniir

Jalalöökide virr-varr ehk lendavad samuraid
Seekord võtsime jällekord kõik kolmekesi turniirist osa. Noorem tüdruk loobus vabavõitlusest, kuna oli paari nädala eest saanud päris hea paugu, mis ikka veel tunda andis. Mina kahtlesin veidi, kas minna sellises küpses vanuses noorte meestega kaklema, aga poisikeselik entusiasm sai võitu. Hiljem selgus, et mustad vööd olid osavõtjate suure hulga tõttu vanuse alusel kahte gruppi jaotatud. Mina üle neljakümneste kambas. Mis mõttes, ma pole ju sihuke vanake mõtlesin, kui teisi (enamasti endast nooremaid) osavõtjaid vaatasin.

Esimene pool kella kaheni möödus kohtunikuks olemise tähe all, sest mustade vööde etteasted on alati peale vaheaega ja demonstratsioonesinemisi. Esimesena läksingi võistlustulle mina, kui vanema põlvkonna esindaja. Kahjuks ei saanud plikad mu katat filmida, sest just kui astusin tatamile, kutsuti naised mati äärde rivvi. Enda meelest oli mu esinemine päris asjalik ja isegi nurgakohtunik kiitis hiljem, paraku võitjaks osutus teine mees. Minu osa katas oli läbi, mille üle suurt ei kurvastanud, ehkki poleks olnud midagi selle vastu, et enne väljalangemist paarist konkurendist jagu saada. Kata pole kunagi minu ala olnud, vabavõitlus ees lohutasin ennast. Nüüd sain ka kogu tähelepanu naiste esinemisele pühendada.

Unustasin enne mainida, aga nii kata kui vabavõitlus on meil olümpiasüsteemis nagu rahvusvahelistel võistlustel. Kaotaja langeb välja, võitja läheb edasi, samuti kui tenniseturniiridel või poksis.

Puhas punkt teemal "Kuidas rusikas maitseb"
Selleks, et vältida paremate kokkusattumist kohe esimestes ringides jaotatakse võistlejad eelnevate turniiride tulemuste alusel nii, et tugevamad kohtuvad nõrgematega. Eelmiste võistluste teise koha omanikuna sai noorem tütar vastaseks ühe uustulnuka, kes aga oli väga hea, pikalt mingi teise klubi juures treeninud. Kiki kaotas kuid tundis sellest pigem kergendust, sest pea andis pingutuse tõttu jälle tunda. Tüdruk rääkis hiljem, et oli mõelnud hirmuga kui paha oleks täie pingutusega teist katat kohe otsa teha.

Vanem tüdruk võitis esimese vastase kergelt kuid teises ringis kaotas punktidega samale neiule, kes nooremat võitis. Kolmanda koha matshis tuli võit ülilihtsalt, sest vastane jäi poole peal seisma ja Mari kata oli pea perfektne. Kata üldvõitjaks rumeenlanna, kes on pikalt kõigist üle, kunagine rahvuskoondise esindaja. Meeste kata kestis ikka veel nii, et naised alustasid oma vabavõitlusega enne meid.

Mawashi-geri kahekäe ja põlve blokk
Millele järgnes löök kõri alla kehasse
Mari sai esimesest vastasest minutiga jagu sooritades vaheldumisi ilusaid jala ja rusikalööke. Matsh katkestati seisul 9 : 0 ilmse ülekaalu tõttu. Kahjuks ei saanud ei videot ega pilte, sest Kiki uimerdas moblaga. Teises ringis soosis õnn vanemat tütart, ta sai ilma võistluseta edasi. Finaalis oli vastaseks sama punapea kes katas. Matsh oli tasavägine ehkki algul läks vastane kiirelt nelja punktiga juhtima. Mari tõmbas järgi ja siis algas punkt-punkti heitlus. Lõpus anti vastasele mitu kole kerget jalalöögi punkti, Marile teine koht.

Vastase näaoilme on paljuütlev ;)
Minu löök tabab moment varem
Kuna eelmisest võistlusest ma osa ei võtnud olin nõrgemate grupis ja minu vastaseks sattus üks ägedamaid vendi. Samas olen praktiliselt kõiki vastaseid varem võitnud ja vaid üks oli selline, kellega oleks ebamugav võidelda - jõuline, minust suurem äärmiselt hea siruulatusega kuigi aeglasem. Niisiis matshi algul anti jällegi vastasele mitu äärmiselt lihtsat punkti jalalöökidest, mis olid korralikult blokitud või tabasid kõvasti allapoole vööd - markantseim näide hiljem kui tüüp sai kaks punkti sisuliselt vastu mu jalga astudes.

Selle määrustevastase ...
... ja selle klassikaliselt kahe käega blokitud
 jalalöögi eest sai vastane  punktid.
Ehkki sain mitmeid ilusaid punkte rusikalöökidest ei suutnudki harjuda jalaga umbes lahmima, milline taktika vastasele lõpuks võidu tõi. Ei saa salata, et ka mina sain ühe yoko-geri punkti löögist, mis tegelikult mehe bloki vahel oma 10cm mehe rinnust eemale jäi. Kokkuvõttes oli lihtne matsh (ma ei saanud õieti soojakski) ja vastane täiesti võidetav aga tänu punktide jagamise taktikale ja asjaolule, et ei suutnud stiili muutes sellega piisavalt kiiresti kohaneda, sain pähe.

Mawashi-geri
Mawashi-geri vs Mae-geri
Kui vastane on selgelt parem, pole midagi teha aga loll on kaotada oma rumaluse ja kohanematuse tõttu. Kogemusi peaks mul nii palju olema, et sellist olukorda enda kasuks pöörata. Kohtunikke ei saa süüdistada, sest nad lihtsalt andsid ka edaspidi ülikergelt jalalöögipunkte. Ainsaks lohutuseks kujunes asjaolu, et minu vastane võitis lõppkokkuvõttes kulla.

Ilus kõrge kuid liiga kauge Mae-geri
Kõrge kuid jällegi liiga kauge Yoko-geri
Võistluste maiuspala - alla 40 aastaste meeste mustade vööde võistlus oli põnev jälgida. Nägime võrdseid heitlusi, ilusaid tehnikaid ning higi ja verd. Paraku rikkus siingi mängu ilu ja tekitas osavõtjates segadust liiga kerge punktide andmine. Minu kahtlusi kinnitas asjaolu kui lõpuks sai ka peakohtunikul sellest kõrini. Algul ta lihtsalt keeldus äärekohtunike näidatud punkte lugemast aga esimese poolfinaali ajal kutsus nurgakohtunikud nõupidamisele.

Metsiku siruulatusega Yoko-geri
Topelt Yoko-geri
Tulemus oli muidugi vastupidine soovitule, sest paremad võistlejad olid poolfinaalidesse jõudnuna harjunud uue hindamise stiiliga ja pidid nüüd poole võistluse pealt uuesti ümber harjuma. Hullemaks ajas asja fakt, et kaks kohtunikku jätkas ettevaatlikus stiilis ja kaks andsid korralikke punkte. Kogu segaduse peale tuli võitjaks siiski mees, kes seda vääris ja ka ülejäänud esineliku kohad kujunesid enam-vähem võimetele vastavateks. Mis muud kui peab rohkem harjutama oli minu ja laste ühine arvamus. Seekord siis tõi meie perele kastanid tulest välja vanem tütar, kes see aasta õige vähe trennis käinud.

Mina oma lohutusauhinnaga, Shihan ja Mari kahe
medali ning parima naisvõistleja karikaga
Autasustamisel sai ta parima naisvõistleja karika lisaks oma kahele medalile, paraja üllatusega hüüti välja ka minu nimi. Sain karika sportiku esinemise eest. Ma tõesti ei tea, miks. Kas selle eest, et haige pöidlaga võistlustele läksin või tänutäheks tütarde pika ja eduka karjääri eest või anti lohutusauhind et ma oma esimese ringi kaotuste pärast valju häälega üle saali nutma ei hakanud :D

Koju sõites astusime poest läbi ja ostsime traditsioonilise grillkana, mis osutus veidi liiga soolaseks. Koertel oli sellest hirmus hea meel, sest mõned kõhrluud, rasvasemad tükid ja hamamstega naksatud kondiotsad läksid nende maiuseks.

No comments:

Post a Comment

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!