Friday, April 5, 2019

Vormist ja enesetundest

Tänaseks olen kolm nädalat jooksmas käinud, tunne läheb järjest paremaks. Väike mure on vaid aastaaja pärast. Ma olen nimelt külmalemb, lume ja jääga 8 tundi jutti õues pingutada pole probleem, palavaga kipub aga kiirelt keel vestile langema ja jaks kaduma. Mis viga praegu joosta kui hommikul kõigub nulli ümber, suvel kurat kisub siin palavaks. Vahel lausa teatatakse raadiost, et inimestel ei soovitata väljas viibida ja kindlasti tuleks hoiduda aktiivsest füüsilisest tegevusest. Ma ei tea, aga millegi pärast arvan, et nii Sony swr12 SmartBand2 pulsikell kui sellega ühendatav Lifelog aktiivsusmonitooringu programm ja Google Fit aitavad kaasa, tehes muidu igavavõitu jooksmise põnevamaks. On ju huvitav jälgida numbreid ja statistikat, ehkki kõige täpsem see ilmselgelt pole. Üleeilse Fiti päevase südamekoormuse statistika peal ei paista kümne ja üheteist vahel jooksmine välja, Lifelogi järgi pulss kenasti üle saja.

Jooksime vanema tütrega 3.27 km rahulikus tempos, võtsin isegi koerad kaasa. Elukad lippasid algul rõõmsalt ees rihm pingul. Kui selgus, et iga posti juures nuuskimiseks aega ei anta, solvusid ja sörkisid resigneerunult kõrval kaasa. Viimane pool kilti pidin loomi rihma otsas järgi lohistama. Elukad ei suutnud mõista niisama asja eest teist taga jooksmise mõtet kui isegi kive ja põõsaid ei lasta nuuskida ning märgistada. Lasin nad tuppa ning tegin kahekildise kiirema lisaringi, lõpuks on Google Fit hakanud jooksuteekonda üsna täpselt kaardistama kui pilti uskuda. Pulsimonitori töö jätab soovida, sest kipub ikka kõige huvipakkuvamal, ehk siis jooksu ajal, lolliks minema. Kas ei võta üldse näitusid või registreerib üks-kaks kogu jooksu kestel.

Eile ja täna jooksin üksi täpselt sama raja. Seekord suutis Google õige täpselt kaardistada ja isegi teepikkuse täpselt samana mõõta. Jooksu pulsisagedust ei maksa uskuda, 87 ilmselgelt liiga madal. Kohe peale jooksu sain 120 ringis, sama numbrit nägin silmanurgast ka kätekõverdusi tehes. Jooksukiirus tundub tõene, muidugi eeldusel, et distants täpne. Kasutasin stopperit ja sain praktiliselt sama tulemuse. Tänane aeg oli eilsest 16 sekundi võrra nõrgem, korra pidin paelu siduma ja tunne polnud kõige mõnusam. Õhtune veidi tatine ja tõbine olemine oli küll hommikuks läinud aga ju avaldas siiski oma mõju.

Kaal täpselt sama 82.4kg juba nädal aega. Peale jooksu mõõtes sain 81.4, seega kaotan 3.7 kildi jooksuga liitri vett, üllatavalt palju tundub. Päeva jooksul joon selle muidugi tagasi. Pulsimonitori näitu peaks stopperiga mõõtmisega võrdlema veendumaks, et see täiesti suva numbreid ei näita.

No comments:

Post a Comment