Saturday, May 31, 2014

Käsikäigukast, õlu ja vein ;)

Miks Saku Heledat ei müüda kastiga !
Laupäeval magasime jube pikalt sisse, jällegi polnud normaalsel ajal magama saanud. Sõime hommikust, molutasime ja otsustasime suvilast läbi käia. Seekord autoga, et laps saaks maanteel käsikäigukastiga sõitu harjutada. Tegelt muidugi maanteel palju lihtsam, käiguvahetamist vähem, enamuse ajast uhad neljanda või viiendaga. Pole kunagi mõistnud miks algajad maanteed kardavad, pideva käiguvahetusega linnaliiklus on ju palju hullem.

Mariga olime paar korda kohalikel tänavatel sõitnud, harjutades hoolega kohalt minekut ja teist käiku. Kolmandani jõudsime harva, sest meie kandis on just uued reeglid kehtima hakanud, kõik kvartalisisesed tänavad võrdsed, ei mingeid peateid enam. Seega ristmikel pead alati hoo maha võtma kuna kehtib parema käe reegel. Paraku on manuaali puhul just paigaltvõtmine ja teine käik need raskemad, kõrgemate käikude puhul pole muret, et mootor välja sureks.

Läänemere Garneel pihus
Kohe peale Paldiski maantee ületamist andsin juhtimise Marile üle ja tüdruk sõitis kenasti Vääna välja. Ainult ühes kohas ootas minu maitsele veidi liiga pikalt, enne kui suurele teele keeras. Aga parem liiga ettevaatlikult kui uisapäisa talitada. Rannas oli rahvast üsna palju, ikkagi laupäev. Vesi soe, seekord sai tõepoolest ujumas käia ja tuttavatele kiusamiseks messe ning pilte saata :) Laps leidis veest eluka, keda teadjamad oskasid Läänemere Garneeliks kutsuda - võis praetult ehk päris maitsev ;)

Jumalik nektar !
Tagasiteel astusin nii veini kui ka õllepoest läbi. Eelmine õhtu nimelt sai naabrite pool rattaga toodud vein ära mekitud. Esimene üllatus, et kübe vindisena olin punase asemel valge veini ostnud, teine üllatus, et tegu jumalate nektariga. Mina pole muidu veinijooja aga seda limpsisime kuni karp õige kergeks muutus. Igatahes oli kavas veel mõni pakk sama jooki krabada.

Poes avastasin, et vaid üks pakk oligi järgi, seegi kõrgel riiulis, vaevalt ulatasin. Krabasin näppu ja üritasin valida mingit samaväärset punast. Ilmselt juurdlesin liiga pikalt, sest mind kõnetati selja tagant vene keeles sommeljee (mis vist veinitundjat tähendab) poolt, nagu ta end tutvustas. Eee ... ma räägin ka Eesti keelt aga olen täielik võhik nende jookide alal. Eile juhuslikult sain selle paki, näidates nende viimast 3 liitrist Quay Landing Colombard Chardonnay karpi - maitsesin ja sai teine peaaegu otsa. Nähes üllatunud ilmet, lisasin, naabrinaine aitas kaasa :)

Hea valik ... järgnes jutt bukettidest, järelmaitsetest, tanniinist, ... millest ma suurt ei jaganud. See tõepoolest müüb hästi, arvasin et kõik juba läbi. Ma leidsin sealt ülevalt - näitasin riiulil kohta kuhu teiste vahele auk tekkinud. Oi, see on meie viimane ... näidiseks ... ja sirutas käe nagu tahaks tagasi võtta. Tõmbasin paki enda poole konstateerides kuivalt, mulle igatahes meeldis. Nojah, oleme juba uue tellimuse sisse andnud, vaatas veel korra paki poole aga nähes mu resoluutset ilmet ei üritanud rohkem oma küüsi mu veini taha ajada.

Joodav punane
Aga mul on tegelt selline mure, et täna mekiks punast liha kõrvale, äkki oskate soovitada midagi. Millise liha, vasika, lamba, küüliku, kana, ... Mul oli tahtmine öelda, et kaelkirjaku, kes poole aasta eest loomaaias otsad andis aga sain sõna sabast kinni. Mulle kui metsinimesele polnud vahet, liha on liha. Kui teatasin, et veel ei tea, aga plaanis mingeid vorste säästukast krabada jäi tüübi suu ammuli.

Ärimehena kogus ta end kiiresti ja asus oma punaste veinide karbikeste teemal jutustama. Minu jaoks läks asi järjest keerulisemaks. Peatasin ta ebaviisakalt poolelt sõnalt, no millist oleks suht lahe rüübata ka niisama, sihukest mahedamat. Kolm erinevat jäi sõelale, üks sama firma punane, mida olin proovinud enne, teine pidada tugevama järelmaitsega olema, kolmas itaalia kvaliteetvein - võtsin käbedalt viimase, et poest pääseda enne kui ise "asjatundjaks" muutun :)

Aga ei saanud ka Selverist ja Rimist niisama mööda minna, esimeses oli Saku hele 69 senti pudel ja teises terve 20'ne kast Karl Friedrichit 8.99, ehk 0.45 pudel!!! Ka Alexanderi 6-pack 0.5 liitrisi pudeleid 3.49 euri eest ei saanud eirata :)

Räägitakse et Eestis õlu kallimaks läinud, puhas FSB desinformatsioon hoidmaks välismaa palgasõdureid eemal. Sai mõlemas toidupoes käidud ja lisaks saiale, leivale, kommidele ning jätsile ka paar pudelit kesvamärjukest krabatud:)

 Õhtul sain messi naabrite juurest, noorem põlvkond oli kohale jõudnud. Astusime läbi, mekkisime punast veini ja pugisime hulga grillitud liha ning vorstikesi. Täiesti arusaamatu, miks peaks erineva liha juurde erinev vein käima, nii siga, kana kui vorstid sai edukalt itaalia punase, siidri ja õlle seguga alla loputatud :)

No comments:

Post a Comment

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!