Monday, October 22, 2018

BFV - Hinnang minu vaatevinklist

Hakkasin kirjutama Battlefield V arvustust aga jäin kuidagi kokutama, vahepeal on poolteist kuud mööda läinud mil peale BFV beetat BF4 mõnuga mänginud. Pean tunnistama, et mulle personaalselt meeldib ikka BF4 rohkem ja seda mitte ainult harjumuse tõttu. Eelmiste väljalasete puhul oli uus alati parem kui vana kuni BF Hardcore alustas allakäiku mis kahjuks ei näi lõppevat. Selle aja jooksul on ka nii palju asjatundjate arvustusi välja tulnud, et tekkis küsimus kas üldse oma postitust üles riputada. Aga mis seal ikka, keda ei huvita ei pea lugema, siin see on - üle viiekümnese harrastusmänguri nurga alt:

Enne kui lähen mängu tehnilise kirjeldamise juurde tahan rõhutada asjaolu, mis kõige rohkem häirib. Nimelt on ülemaailmne poliitiline korrektsus ka arvutimängu tööstusse jõudnud, kus varem see erilist mõju ei omanud. Naeruväärsest omavahelise vestluse tsenseerimisest juba sai räägitud. Võitlejate hulka on toodud hulk naistegelasi, mis absoluutselt tegelikkust ei kajasta. Niinimetatud treilerite ja sõjalugude osas on laskutud äärmuslikku imalusse, kus ingellikult head ja üdini pahad vastamisi. Eelmistel mängudel olid tõeliselt nauditavad treilerid, BFV muidu tehniliselt head kaadrid rikub ära poliitiline korrektsus. Allpool võrdlus BFBC2 ja BFV vahel.

Kuna aega pole niipalju kui keskmisel teismelisel olen äärmiselt ühedimensiooniline arvutimängur. Kõiksugu laskmismängudest olen jäänud Battlefieldi seeria juurde alates Battlefield 1942. Enne seda sai nii Wolfensteini kui Doomi mängitud aga kumbki ei haaranud sedavõrd. BF 1942 oli esimene online mäng, kus sain teiste tüüpide, mitte ainult arvuti vastu oma oskused proovile panna. Call of Duty seeriat proovisin: polnud päris see, millega olin harjunud - natu liiga kiire. Põhimõtteliselt jõuti Battlefield V'ga tagasi sinna, kust kunagi alustasin, ehk siis teise maailmasõja juurde. Võiks eeldada, et tegu saab olema nostalgiliselt põneva mänguga. Samas oli kerge mure, kuna viimased kaks selle seeria mängu: Battlefield Hardline ja BF 1 pole kumbki minu rida. Esimest neist ei ostnudki, teist mängisin beeta versioonis, ostsin mingi hullu soodukaga aga mängimiseni ei jõudnudki, BF4 oli nii palju parem. Polnud probleemi, sest ilmselt tundsid sama paljud teised, BF4 serverid uhasid rahulikult edasi, mängijatest puudust ei olnud ja pole ka praegu.

Alfa väljalaske alusel ei jäänud eriti head muljet, aga ootasin beeta ära ning laadisin kohe alla kui võimalus tekkis. Veel paar päevakest ootamist ja astusin Wehrmachti vormis Rotterdami tänavatele. Esimese killi sain suht lihtsalt kuulipildujaga. Esimesel päeval jäi mu K/D enam vähem ühe peale, ühesõnaga nottisin vastaseid sama palju kui ise otsi andsin. Rotterdami map on puhtalt linnavõitlus, Narvik kaheosalisena lagedam lumine kaart. Sakslastel oluliselt lihtsam kaitsta kui meeskond vähegi kokku hoidis ja paar tüüpi kohe õhutõrje dessanti maandavatele lennukitele peale tõmbas. Britid pidid maanduma kaugel mere ääres ja lagedal olles lihtsaks märklauaks snaipritele. Seda kaarti on ilmselt vaja tasakaalustada.

Mängu graafika on hea aga ei midagi silmatorkavalt erilist. Majad lagunevad rohkem ja väiksemateks tükkideks. Sõdurite liikumises ja animatsioonis miskit revolutsioonilist ei märganud. Värve oli mõlemal kaardil oluliselt vähem, kõik paistis liiga realistlikult hall. Plahvatused päris hästi tehtud. Kohe jäi silma, et vastaseid on palju raskem ekraanil näha. Varemete taustal või kuuse all võid üsna edukalt end peita mis tegi snaipri elu kergeks. Vastasvõistkonna tüüpide otsene märkimine on võimalik vaid snaipri pikksilmaga. Ülejäänud tüübid annavad kaudse info, et seal piirkonnas on oht. Kokkuvõttes minimapi tähtsus väiksem. Liikumine mängus aeglasem kui BF4's, mulle peaks sobima aga oli harjumatu. Mängisin enamasti jalaväelast. Eriti segavaks osutus asjaolu, et jooksma ei saanud enam "W" kahekordse klikiga vaid tuli "Shift" all hoida, kahekordse kliki peale ümbersättimise võimalust ei pakutud vähemalt beeta versioonis.

Positiivse külje pealt meeldib see, et elustada saavad kõik samasse gruppi kuuluvad mängijad. Elustamise aeg samas pikem nii, et tule all enam süstlaga suskida ei riski. Pihtasaanuna võid valida kas pikalt molutades appi karjuda ja loota arstiabile või kiirelt otsad anda, et mujal uuesti ellu ärgata (seda muidugi punktikaotuse hinnaga). Uue momendina on sisse toodud kaitseehitiste, ja tõkete ehitamine ning isegi uute juurdepääsuteede tekitamine.

Relvadest rääkides alustan külmrelvadega. Noa kasutamine jäi mulle veidi ebaselgeks, kui kaugelt võib susata ja mis asendis vastast. Kui palju vastasel võimalust vastu hakata. Counterknifingut ei tuvastanud kordagi, millest kahju. Samas ei ole sa lootusetult surnud kui vastane noaga kallale kargab. Vaatamata animatsiooni algusele saad tulistada ja suht hea võimalus taganedes või eest ära hüpates noaga vehkiv tüüp maha lasta.

Tulirelvade kasutamine nõuab palju rohkem osavust kui seni. Täisautomaat rezhiimis pole mõtet enda moonavarusid kulutada (niigi on neid vähe), veidigi kaugema distantsi pealt pihta ei saa. Lühivalangud ja üksiklasud kõige efektiivsem. Tundub, et erinevad kehapiirkonnad on tundlikumad pihtasaamisele, eriti efektiivne pealask. Automaatrelvadega raskem tabada, püstolid väga nõrgad, ma vist sain vaid ühe või kaks killi nendega. Granaadid nõrgad, tapavad kui tüübi tervis niigi madal. Püssid suht efektiivsed ja mugavad kasutada keskdistantsilt. Snaiper on minu arust liiga tugevaks tehtud, esiteks saab end kergelt peita ja teiseks on tema tabamused tugeva mõjuga või tapvad. Mitu korda sättisin end mugavale positsioonile ja plõksisin tüüpe nagu tiirus. Kuuli ballistiline kukkumine kaardi piires suht minimaalne.

Relvadele lisavarustuse paigaldamise süsteem pole kõige parem, sest kauem mängides saad oluliselt paremad relvad, mis teeb algajatel mängu tuleku õige frustreerivaks. Kolmandal päeval langes mu K/D märgatavalt, sest pikalt mänginud vastaste relvad lihtsalt nii palju paremad. Lisaks kogemusele on kauemmänginuil ka oluliselt paremad relvad. Seega kuu või ka ainult nädal hiljem mänguga liitudes pead arvestama õige raske algusega, mis jätab mulje, et pooled vastased häkkerid. Beetaversioonis küll ei võtnud relvade upgreidimine palju aega, seega vähemalt ühe tuki iga võitlejatüübi kohta saad suht siva tasemele tuunida.

Tankid ja soomusautod erinevalt BF4'st väga nõrgad. Mõttetu kasutada kui jalaväelastest meeskond ei toeta. Kord küll nottisin autos istudes kuulipildujaga karja tähelepanematumaid vastaseid. Lennukeid ei proovinud aga ise sihtmärgiks olles jäi mulje, et eeldab rohkem oskusi kui eelnevates mängudes. Kuulipildujaga ei võtnud lennuk mind kordagi maha, pommide mõjuraadius jalaväelaste vastu suht piiratud või siis olid lendurid amatöörid.

DICE olevat võtnud mängijate tagasisidet kuulda ja pidavat muutma hulga mängu parameetreid.
1. Mängu sisenedes kaasas oleva moona hulka suurendatakse, oluline huupi täristajate või paremate mängijate puhul, kes ei anna otsasid enne kui paar pidet läbi.
2. Mängijate nähtavus tehakse selgemaks (kaugem taust udusem) ja seega ebarealistlikumaks, liiga lihtne oli end peita ja liikumatult märkamatuks jääda.
3. Maas "verest tühjaks jooksmise ja meediku kutsumise aeg" lühendatud, muutmaks mängu nats kiiremaks.
4. tapmise ja tapetud saamise aegasid peenhäälestatakse sõltuvalt relvadest.
5. Eri tüüpi tanke lisatakse juurde ja nende omadusi muudetakse. Mul on siiski kahtlus, et jäävad liiga nõrgaks, samas soosib see meeskonnamängu, mis iseenesest pole paha.
6. Tankide ja teiste masinate puhul lisatakse süsteemsete kahjustuste mõju. Ehk kui lased roomiku puruks mõjub see liikumisvõimele aga mitte eriti tanki tulistamisele jne ...
7. Lennukite juhitavust ja maamärkide nähtavust parandatakse.

Kas eelnevaga seoses või polnud nad niikuinii valmis, igatahes mängu väljalaskmise kuupäev lükati kuu aega edasi 20 Novembrile.

No comments:

Post a Comment

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!