Saturday, July 2, 2022

Merereis Helsinkisse Muikkut mekkima

Eile käisime paadiga Helsinkis. Sõber oli uue kaatri muretsenud ja sügeles sellega sõita, muidugi polnud mul miskit vastu, et kaasa minna. Paat osutus ägedaks, pole miskit kosta. Soovi korral võiks põrutada tunniga Tallinnast Helsinkisse. Tegime vahepeal toidu ja joogipause ja vahtisime Saaristos ringi, seega kulus üle kahe tunni. Maabusime otse kesklinnas kalaturu juures. Ikka pikalt lõbusam kui lennuki või laevaga.

Võtsime mõned küpsetatud Rääbised/Muikkut (Coregonus Albula). Müüjad hoiatasid kajakate eest aga nii kiiret ja jõulist dessanti ei osand oodata. Niipea kui leti varikatuse alt välja astusime ründasid mitu lendkiskjat justkui Hitchcocki õudusfilmis. Õnneasi, et kaladest ilma ei jäänud ja enamuse ise nahka panime.

Käisime Uspenski katedraalis ja jalutasime veidi kesklinnas ringi. Vanad ajad tulid meelde, vahepeal pole õige pikalt ei Soome ega Helsinkisse sattunud. Otselendu enam Torontost pole ja muidu ka pole nagu eriti asja. Linna peal proovisin õltsi osta. Sain oma soome keelt harjutada "mistä sais kaljaa ostaa", tänava peal juhatati küsimise peale kohe õigesse kohta. Paraku ei toiminud mobla äpp, mis nii Poolas kui Eestis pole probleeme tekitanud, pidin kaarti kasutama. Õlts oli muidugi siga kallis: 3+euri purk tavalises toidupoes.

... ja Helsinki kesklinnas hulkumas.
Eesti turist kiriku taustal ...
Tagasiteel sõitsime idapoolt läbi saarestiku, mingi moment arvas mu omadega segi läinud GPS, et oleme juba Slantsõi lähedal😁Kaptenil ikka korralik navigatsioonisüsteem, kus ka pisikesed karid peal, kordagi polnud võimalust, et ei tea kus oleme. Laine oli vähe suurem
kuid külje pealt tagant, mis eriti ei seganud. Vahepeal seisime püsti ja lasime hüpped põlvedest läbi. Sellise kiirusega tunne nagu suusamäel kihutades - lõputult äge. Kui merel tuule käes tormijopega paras siis kilt paar rannast tõusis õhu temperatuur paari minutiga kümmekond kraadi.

Eesti ranniku juures tegime tiiru Tallinna lahel enne Tilgu sadamasse pöördumist. Sai ka mere poolt linna panoraamist pilte tehtud. Selle paadi vette laskmine ja välja tõmbamine on oskaja mehe käes naljaasi, vähem kui veerandtunniga mõlemad operatsioonid sooritatud. Koju jõudsin kümne paiku, palju varem kui tavaliselt kummipaadi reisudelt.

1. Meil on sama paat. On jah äge! Kusjuures Helsingi/Espoo jne saartel tasub ka randuda. Nii mõnusad kohad on, aga külalisi viime tavaliselt just Helsingi keskusesse paadiga, sest on ikka hoopis teine pilt linnale ja liikumisele kui seal suurte laevade vahel laveerid.

Replies
    1. Paat on kiire ja vinge, samas on puuduseks asjaolu, et suvalise laiu peal randumine pole nii lihtne nagu kummikaga, millel nina randa sõidad.

Delete
    2. Kuidas nii, et ei ole lihtne? Ankur merre ja sõidad paadi nina vee piirile ning seod kusagile kinni eest köie. Meil küll randumata ei ole jäänud ja kuiva jalaga saab isegi maale kui tahta. Lisaks sellele on Helsingi/Espoo iga "laiu" peal metallrõngad paatide nina kinnitamiseks :)

3. Soomes ja Rootsis ehk jah aga proovi sa seda sama nalja Eesti saartel või rannikul, paremal juhul mõlgid põhja ära halvemal jääd kruvist ilma. Eesti küll kummika ninas oldud kive vahitud, et tüürimees õigel ajal mööda saaks või mootori üles jõuaks tõsta.