|
Roolis on neiu mustas. |
Läbirääkimised omanikuga läksid äärmiselt sujuvalt. Ta uuris mõlkide asja aga firma, kes liisinguagentuurile hindamist teeb teatas, et ainult liisinguaja lõpus vaatavad auto üle. Mees pakkus, et maksab mulle mingi summa raha, ja tegelen ise probleemiga. Googeldasin ja helistasin leidmaks, mis sihukeste mõlkide parandamine maksaks. Kokkuvõttes selgus, et teoreetiliselt isegi võimalik, et võtavad auto sellisena vastu aga kui peaks parandama siis läheks kaitseraua plastikust kate vahetusse, mis maksab umbes $800. Mul oli piinlik sihukest hinda küsida ja pakkusin välja, et teeme riski pooleks. Ta maksab mulle $400 ning minu kaela jääb selle murega tegelemine. Tüüp oli meelsasti nõus, tal masin seisis kasutamata kodus ja imes vaid raha pangaarvelt.
Neljapäevaks lõpuks olid kõik paberid valmis ja sõitsin Newmarketisse autole järgi. Lapsel oli eksam järgmine päev, soovis õppimisega tegeleda, teiseks juhiks võtsin kaasa kõrvale. Elasime üle tavapärase linnast välja suunduva ummiku, oleks hiljaks jäänud aga suuremast massist möödumiseks saime kasutada erirada kuna autos rohkem kui 1 inimene. Dealeri juures väljas andis iraanlane esimese asjana üle kokkulepitud $400 ilma et oleks pidanud küsima. Paberite täitmise juures pidime allkirjastama hulga dokumente, tema sealjuures ka pika kirjelduse, kus tunnistas, et masinal pole mingit viga juures. Surusime kätt ja ta pakkus lahkelt välja, et kui tekib mingi küsimus võin iga kell helistada - selliste inimestega on asjaajamine lausa lust ja lillepidu. Minule kui parandamatule skeptikule tundus nii sujuv asjade käik lausa kahtlane :) Igatahes kinnitas mu senist muljet haritud iraanlastest kui äärmiselt toredatest inimestest.
|
Hallikaspruun kuldse sätendusega värvi |
Koju sõiduks valisime kaasaga erinevad teed, hea et nii tegime, sest olin sunnitud peagi masina kümmekonnaks minutiks parkima, et uurida mis ja kuidas nupud ja kangid töötavad. Maanteel võttis auto kiiruse vuhinal üles ja kulges 120 km/h väga sujuvalt ning kindlalt. Bensukulu osutus ekonomaiseri näidu põhjal tõepoolest madalaks, nats üle 5 L/100km. Linnaliikluses muidugi tõusis, aga keskelt läbi kojusõidu jooksul 6.2 L/100km, mis on lihtsalt superhea tulemus. Minu üllatuseks oli kaasa veerand tundi enne mind kohale jõudnud kuid kruvi vasakusse tagumisse kummi hankinud nagu järgmine hommik selgus. Kummi parandasin kiirmeetodil lapsega koos ära (toorkummi nöör naaskliga auku). Hea õppetund, sest nüüd hakkab tihemini omapead sõitma. Reedel istusin kodus ja lugesin masina juhendit, põhiline erinevus võrreldes vanemate masinatega on niinimetatud "Infortainment System" ehk 7 tollisele ekraanile kuvatav info masina ja raadio, CD või telefoni kohta. Pealelõunal lasin tütrel esimese sõidu teha, tollele muidugi meeldis auto hirmsasti. Laupäeval sõitsin tööle ning võin nüüd esimestest muljetest kirjutada.
|
Tagantvaade, heledad laigud ustel on peegeldus mitte mõlgid |
Juhtimise poolest äärmiselt mõnus ja kindel. Seest ruumikas ja salongi osas isegi suurem kui meie Hyundai nagu ootamatult selgus kui tehnilisi andmeid võrdlesin. Istmed mugavad aga natuke kõvavõitu minu kondisele tagumikule, naised seda muret ei kurtnud. Infoekraaniga sain enamasti tuttavaks, ehkki nõuab veits harjumist. Puutetundlikku ekraani ei saa kasutada sõidu ajal, siis peab käigukangi juures oleva nupumajandusega tegelema. Roolil on nii raadionupud, telefoni kasutamise nupud kui ka cruise control. Telefoni saab bluetoothiga auto audiosüsteemi ühendada, mis teeb selle kasutamise mugavaks ja legaalseks. Põhimõtteliselt saab tekstsõnumeid ekraanil vaadata ning telefoni salvestatud musa kuulata, samuti internetis läbi telefoni surfata. Kahe lisa USB augu kaudu võib kas laadida, musa kuulata või datat ekraanile manada. SD kaardi pesa samuti olemas. Navigatsioonisüsteem pole installitud, mille võib soovi korral $350 eest Mazdalt tellida, me ajame läbi oma telefoni navigatsiooniga.
Manuaalkäigukasti funktsiooni pole veel jõudnud katsetada, kindlasti proovin ära.
|
Mazda 3 juhtpaneel |
Harjumatu oli suunatule äärmiselt vaikne tiksumine, mida juhendi alusel saab ise muuta valjemaks. Üldse on hulk funktsioone, mida võimalik auto arvutile ligi pääsedes ise käepäraseks muuta ehk personifitseerida. Lukustamise tuut on liiga vali, selle tahan vaiksemaks teha. Kokkuvõttes olen veits mures, sest kõik tundub kahtlaselt liiga hea. Parima hinnaga saadud masin, piisava kilometraazhiga, ainult kaks aastat vana, odavaim kindlustuse kulu, väikseim bensukulu, välimuselt äärmiselt äge, varustuse poolest ei oska suurt midagi juurde tahta, sõidutunnetus perfektne, suurus ka minu pikkuse juures lahe, ... Mis kõige tähtsam, et laps on paksult rahul. Ma juba kiusuks mainisin talle, et ta võib vana autoga sõitma hakata, ma istun ise uue rooli :D Midagi negatiivset peale kahe pisikese mõlgi taga ei tulegi pähe. Mootor on nii vaikne, et eile arvasin masina foori taga välja surnud olevat :P Minul igatahes on tekkinud austus Mazda vastu, tulevikus järgmist autot ostes on see firma kindlasti üheks, mille mudeleid vaatan.
Nüüd veidi tehnilisi andmeid asjast huvitatutele:
Mazda 3 GS sedan 2014 valmistatud Hofus, Jaapanis.
Mõõdud: 4580mm pikkus, 2053mm laius, 1445mm kõrgus, 1275kg kaal.
Mootor: 2L, 4 silindrit, 155 hj / 116 Kw, 201 N/m, 4.3 l/100km linnas, 6.5 l/100km maanteel.
Käigukast: 6 käiku automaat mis võimaldab soovi korral manuaalile ümber lülitada.
Pidurid, rattad: ABS pidurid, 16" valuveljed, P205/60R16 kummid,
Mahud: Pagasnik 351L (suurem kui tagaistmed alla lasta), Bensupaak 51L.
Asjatundja põhjaliku ülevaate leiab järgnevalt lingilt
2014 Mazda 3.
No comments:
Post a Comment
Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!