Wednesday, March 7, 2018

Mont Tremblant 3 - suusapuhkus

Pühapäeva, esmaspäeva võtsime vabalt suusapuhkusena, ehkki mõlemal hommikul ajas tütar varakult mäele, et ikka viimast võtta. Kohe näha, et minu laps. Laupäeva öösel sadas 10 senti värsket lund, mis tegi suusatamise palju nauditavamaks. Jää tuli välja alles päeva lõpus. Saime mõnuga stiilselt kihutada nii nagu oleks tahtnud võistlustel seda teha. Eriti head olud muidugi hommikupoole kui rahvast veel mäel suurt pole. Laps kippus kangesti vigursõidu pargirajale, kus hulk hüppeid oli ehitatud. Hoiatasin, et jalaluud ei murraks enne viimast päeva, muidu lähevad suusapiletid raisku.

Vaade nõlvalt järvele ja hotellidele
Jope kamuflaazh väga hea

Kui kahel jalal suusatamine igavaks läheb

Tegin temast mõned pildid nii hüppamisest kui ka ühel jalal pööretega suusatamisest, mis pidavat tasakaalu tunnet ja kontrolli arendama. Pühapäeva lõuna ajal oli mägi paksult rahvast täis, toimusid nii laste kui seenioride võistlused. Suusatasime liftide sulgemiseni.

Pühapäeva keskpäev tipus
Õhtul läksime kuuma välibasseini ja lebotasime seal oma tunnikese. Saun oli tüüpiline ameerika värk, natuke soem kui meie üleköetud tuba. Suurde basseini ei viitsinud minna, ehkki ahvatlesin noori hüppetorni ja liumäega. Tuppa tagasi jõudes lõi väsimus välja, viskasime siruli, vaevalt jaksasime lasagna mikrosse visata. Enne magamaminekut võtsime end kokku ja pakkisime veidi asju, et hommikul kohe enne mäele minekut autosse viia.

Tütrega Mont Tremblantil
Ööuni on vaatamata läbi õhukeste seinte ja uste kostvale hotellimelule üllataval kombel äärmiselt hea olnud, ainult voodist üles ajada raske. Peale hommikusööki tõin käru ja vedasime ühe raksuga asjad autosse, nats pakkimist ning oligi kõik sees. Mäele saime nii vara, et pidime lausa 10 minti ootama enne kui tõstukile lasti.

Noored mäel
Kogu ennelõuna nautisime täiega, lumepind ideaalilähedane. Enamuse ajast veetsime mäe põhjaküljel mustal ekspertide rajal. Tütar vedas mind paar korda ka double black diamondi peale. Alla ma muidugi sõidan aga ega ei naudi, parem ikka mugavalt jõukohastel nõlvadel laskuda. Poole üheteist ajal korraks hotelli ja kirjutasin end välja, auto lubati garaazhi jätta kuni koju sõitma hakkame. Tegelt oleks võinud soovi korral kõiki hotelli meelelahutusi päeva lõpuni kasutada aga meid ootab ees pikk kojusõit, kuumas basseinis lebotamine teeks liiga uniseks.

Jääkosk
Kogu päev suusatasime, vaid kaheteist ajal tegime pooletunnise näksipuhkuse. Kui tüdisime tuntud radadest sõitsime uusi avastama, aga kokkuvõttes tuli hiljem tõdeda, et parimad olid siiski need, mida seni sõidetud. Just enne nelja õnnestus veel enne sulgemist tooli peale saada. Pilk mäelt alla ning liuglesime hotelli poole, sel aastal sellel mäel viimast korda. Hotellis sujus lahkumine kiiresti, vahetasime garaazhis riided ja aidaa minema.

Õllekastid kärus ja pirakas "Hot Dog" jookidega laual
Ottawas astusime kohalikust Costcost läbi kuna tütre sõber oli miskit juustu palunud, mida ainult Quebeckis saada. Mulle jäi ootamatult silma poes asuv alkolett, mis Ontarios tundmatu luksus. Meil kärakas vaid eripoodides, ehkki viimasel ajal on tasapisi seadusandlust hakatud lõdvendama. Suurimaks üllatuseks oli siiski oluliselt - poolteist korda odavam hind. Pooleliitrine purk kvaliteetõlut maksis $1.60 CAD ehk 1 Euro praeguse kursi alusel, 0.33 pudel $1.20 CAD = 0.75 Euri. Kuram isegi Eestis momendil juba õlu kallim. Ma ei saa aru miks inimesed kõik Quebecki ei emigreeru või vähemalt seal osturallil ei käi. Mina igatahes ostsin kolm kasti õlut nii, et masina vedrud kummis. Samas sai ka kiire eine tehtud, pirakas ning üllatavalt maitsev Hot Dog $1.50 CAD koos piiramatu hulga mullijoogiga. Suur cappuchino kohv ja suur jäätis kokku viis taala lisaks. Kodutee sujus kuival kiirteel vaheldumisi juhtides vahejuhtumiteta. Koju jõudsime paar minti enne keskööd, magama poole ühe ajal, mina hommikul tööle tukkuma kella kuueks.