Laupäev
Panime vanema tütre
lennukile ja saatsime üle ookeani tööle. Tal oli firmas mingi
segadus, nädala aja eest selgus, et ei peagi minema sel esmaspäeval
vaid hoopis järgmisel kohale. Jama, sest oleks saanud olla meiega
veel terve nädala. Samas võib nüüd kodus lõdvaks lasta ja mitte
midagi teha peale koerte jalutamise, see kah väärt puhkus.
Auto
parkisime Ülemiste keskusesse, ostsime viimased maiused ja jäätised,
viimased panime muidugi kohe nahka. Lennujaamas sujus väga libedalt,
22.2 kg kohver ei tekitanud mingeid küsimusi. Istusime veidi koos ja
lasime lõpuks plika läbi turvavärava minema. Kahju kohe, justkui
esimene vihje asjaolule, et puhkus ei kesta kogu suve.
Pealelõunal sõitsin
suvilasse, et pilk peale visata, kuidas see talvele vastu pannud.
Polnudki häda midagi kui välja arvata üks lagunenud trepiots ja
katuseäär, mis alla sadanud. Rohi üsna lühike veel, ei ulatunudki
üle põlve, niitmisega polnud mõtet jamama hakata. Õunapuud siin
mere lähedal ja suht jahedas alles alustasid õitsemisega. Metsa all
hakkas vaid üks uus kuivik silma. Vedasime aiatagusest riidast
kolmkümmend aastat vanu halge autosse linnaelamise kaminapuudeks.
Kunagi siia suvila tarbeks riita laotud, paraku ei sauna ega kaminat
pole viimased paarkümmend aastat kasutatud. Auto igatahes sai
akendeni kuivi lepahalgusid täis.
Hommikul varakult
sõbra kummipaadiga Tilgu sadamast veele. Siin on mõistliku 5eurise
tasu eest võimalik otse kaldteele vuristada asju maha laadima ja
hiljem auto sadama territooriumile jätta. Tegime pikema sõidu piki
rannikut lääne poole kuni Pakri panga alla välja, saartele seekord
ei läinudki. Pank on talve jooksul kõvasti vatti saanud kui eelmise
aastaga võrrelda.
Vaatamata madalale veeseisule ei saanud neist
kohtadest mööda, kus eelmine aasta isegi tormiga mööda liivakivi
eendit ronitud. Eend ise pehmet kivi ja liivapuru täis varisenud,
liiga pehme ning ebakindel peale astumiseks. Põnevaimaks leiuks
rannikul oli suur lamba luukere.
Võtsime mõned
õlled ja kerge eine, hulkusime ringi ning asusime tagasiteele. Ilm
oli meresõiduks kogu aeg soodne, päike ja nõrk tuul. Vaid paar
kilti tagus päris asjalikult vastu lühikest teravat lainetust nii,
et pidi kõvasti reelinguköiest kinni hoidma.
Koju sain suht hilja
vaatamata varasele algusele. Oma osa ajast röövis muidugi paadi ja
mootori peale ning maha laadimine. Rasked kolakad teised, iseäranis
mootor. Paadi täispumpamise juures rakendas sõber ülimalt lihtsat
ja efektiivset meetodit: Boschi lehepuhurit. Mõne minutiga oli terve
paat pringilt täis ja hiljem sama siva tühjaks pumbatud kui otsik
puhuri õhu sissevoolu avasse kinnitatud.
No comments:
Post a Comment
Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!