Tuesday, April 11, 2023

Iidolid

Täitsa lambist kargas pähe küsimus, miks inimestel on vaja iidoleid. Korrektsuse mõttes, et postitus kohe algul lappama ei läheks, defineerin keda iidoliks pean: oma erialal teistest peajagu kõrgemale jõudnud või mingi saavutusega ülemaailmset tähelepanu ja kuulsust saavutanud kodanik. Sünonüümiks sobiks ka eestikeelne kuulsus.

Järele mõeldes pole ma kunagi kuulsustest hullult vaimustuses olnud. Muidugi on nad kõvad tegijad aga samas inimesed nagu kõik teised oma puuduste ja vajakajäämistega. Ka kuningad käivad potil ja peeretavad vahel, jeesuslaps (kui ta üldse olemas oli) tegi end täis ja ajas lõugamisega vanemad hulluks kui need pidevalt mähkmeid pidid vahetama. Või lasid lapsed kahetuhande aasta eest hoopiski palja peega ringi😁

Kes on minu jaoks iidolid olnud? Esimesena tuleb pähe Paul Keres - kukepükstega tshempion väikesest tundmatust Eestist. Sportlaste hulgast ehk Erki Nool, kergejõustiku kuningliku ala olümpiavõitja. Poliitikute seast Lennart Meri. Sõjanduse valdkonnas silmapaistvaimaks põhjanaabrite Mannerheim. Teadlastest Einstein ja Hawking. Ja ongi kõik, sest muusikud, kunstnikud ja näitlejad, kes paljude iidoleiks, ei avalda mulle piisavalt sügavat muljet. Päris morbiidne valik, elus eelnimetatuist vaid Nool🤔

Olen aru saanud, et võimaluse eest oma iidoli või mõne kuulsusega kohtuda annaks paljud ära oma neeru või vanaema. Mulle täiesti mõistetamatu miks inimesed tunglevad massidena kuningannat, paavsti või presidenti vaatama. Spordivõistlustel või kontsertidel käimisest saan veel aru, minnakse ju muusikaelamuse või võistlusmomendi nautimiseks. Kuulsustest olen ise juhuslikult kohtunud ja mõned sõnad vahetanud prints Harry'ga.

Kas tahaks kellegi prominendiga kohtuda, pigem mitte. Küsida ju oleks üht-teist põnevat kindlasti, aga professionaalsed ajakirjanikud ning podcasterid teevad selle töö minu eest palju paremini ära, ise viskan sirakile tugitooli ja vaatan või kuulan. Pealegi, ma võiks ju küsida palju tahan aga esiteks ei pruugi nad vastata ja kui vastavadki siis kus ma tean kas ausalt.

Nii irooniline kui see ka pole, ainsaks suht mõjuvõimsaks tüübiks, kellelt tahaks ausat vastust paarile küsimusele, on kremli kääbik. Mida ta siis mõtles, kui sõda alustas, pole raske arvata - minna vlad-pisikesena ajalukku suure Peetri kõrvale. Aga mida ta praegu loodab ja mida plaanib kui reaalsed sündmused arenevad risti vastupidiselt loodetule. Väidetavalt olevat valmis maha matma 3 miljonit vene sõdurit Ida-Ukraina nimel. Omaette ratsionaalne loogika, sest vallutatud alade elanike arv oleks kolm-neli korda suurem. Samas sealse rahva lojaalsuses kremlile kahtlen sügavalt.

Kes teie "iidoliteks", kas ja kui siis kellega kokku tahaks saada?

https://www.popularmechanics.com/science/animals/a43509580/tardigrade-dna-human-stem-cells-super-soldiers/


No comments:

Post a Comment

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!