Sunday, January 16, 2011

Nullpunkt

Kaasa blogi viimast raamatuteteemalist sissekannet vaadates tuli meelde, et minagi vahel loen ja kunagi oli kombeks lühikesi kokkuõtteid blogi kirjutada. Nullpunkti tõigi tema kohalikust eesti raamatukogust ja kuna tegu on niinimetatud noorsooromaaniga siis oli mul kerge eelarvamus, lugema asusin peamiselt seetõttu, et miskit muud polnud käepärast.

Aga üsna kiirelt haaras raamat mind endasse, küllap aitas kaasa, et kohe algusest tuli koolikirjeldus tuttav ette. See on ju minu enda vana kool, millest juttu - Gustav Adolfi Gümnaasium (ehkki selle artikli põhjal paistab et autor on oma jutus kaks kooli ühendanud). Oli ta minu ajal erikool ja on nüüdki nagu aru saan. Olin samuti väljast tulija astudes sinna keskkooli olles lahkunud tavalisest mustaka standardkoolist.

Minule olid esimesed muljed mõjuvad, seda eriti kooli arhidektuuri seisukohalt. Tol ajal muidugi ei osanud mõista, mida tähendab õppida koolis, mille hooned vanemad kui eurooplaste ameerika avastamise ajalugu nagu oma ameerika sõpradele olen ikka rääkinud kui kooliteemal juttu tuleb (viikingid jätan mulje avaldamiseks teadlikult välja:).

Koolielu pilt tundub üsna elutruu, olid omaette kambad ja klikid, mis eliitkoolis muidugi eriti silma paistavad. Samas taolist pahatahtlikkust küll ei mäleta, mida raamatus kirjaldatakse. Olid omad enda arust kanged mehed ja üks kaks vähem või rohkem kiusatavat ning punt veidrikke, aga kus seda ei juhtuks. See oli mulle selge juba enne uude kooli minekut, et esimene mulje otsustab väga palju. Konfliktid said eos lahendatud ja seetõttu ei tekkinud edaspidi erilisi probleeme. Ma ei sulanud kunagi täielikult sisse ühtegi klassi kampadest aga ei hoolinud ka, sest mul olid omad sõbrad väljaspool kooli, kellega sarnased huvid.

Raamatus kirjeldatu on muidugi üsna äärmuslik lugu kuid veidi fantaasiat pingutades paistab peaaegu usutav. Ainult lõpp kukub ära minu jaoks natsa liigse magususega. Need kes väidavad, et koolielu ja olengute kirjeldused on ülepingutatud soovitan noorust natuke paremini meelde tuletada. Hei, kes meist omal ajal lollusi ei teinud aga enamusest said kõigele vaatamata täiesti tavalised ja normaalsed inimesed!

Sisukokkuvõtet kirjeldama ei hakka, seda saab lugeda näiteks Raamatokoi või mõne muu raamatupoe veebilehelt, Pegasuse veebilehelt leidsin isegi Youtube treileri. Aga kel vähegi huvi, sel soovitan lugeda, täitsa hea raamat, neli punkti viiest:)

No comments:

Post a Comment

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!