Friday, October 12, 2012

Asus on tasemel


Paljud ilmselt teavad, et firmanimi Asus on seotud kvaliteetsete arvutitega. Aga kas teadsite et see nimi on tuletatud Kreeka mütoloogiast: tiivulise hobuse Pegasus viimased neli tähte. Pidavat sümboliseerima kunsti inspiratsiooni ja õppimist, tooted kuuluvat kvaliteedi ja innovatsiooni tipptasemele. Nii palju siis nende kodulehel asuvast enesereklaamist. Igatahes nii palju kui ma seni olin Asuse toodetega kokku puutunud siis kvaliteet on tõepoolest hea olnud, millest tulenevalt ka hind keskmisest sama tüüpi aparaadist kallim.


Hiljuti aga tekkis vanema lapse mänguarvuti G74SX "Republic of Gamers" ekraanile hele horisontaalne triip. Sisuliselt polnud ju eriti hull, BF3's see ei seganud vastaste nottimisel nagu võis ka skoorist näha, koolitööst rääkimata. Tegu oli rohkem psühholoogilise momendiga, lisaks pisike mure, et äkki tekib edaspidi neid juurde nagu meie MSI läpakaga juhtus. Ja kui triipe ikka üle kolme siis hakkab juba närvidele käima. Netist uurides selgus kiirelt, et ilmselt tegu ekraani veaga, mida saab parandada vaid seda vahetades.

Kuna viisakas 1 + 3 aastane garantii endiselt kehtib otsustasime Asusega ühendust võtta. Laps täitis ise veebilehel oleva vormi ja saatis emaili sisse. Järgmisel päeval oli vastus, milles soovitati draivereid uuendada ja kui see ei lahenda probleemi siis RMA (paranduse sooviavalduse) vorm täita. Draiveritest polnud tolku nagu võis arvata, helistasin hoopiski Asusele, et kohe selgust saada, mis peaks ette võtma. Firma numbril vastati ootamatult kiiresti, ootasin liinil alla minuti, mis tänapäeva telefoniteeninduse puhul lausa maailmarekordi ligi küündiv saavutus.

Operaator kuulas probleemi ära, andis mulle uue RMA numbri ja kohapealse esinduse aadressi, kuhu arvuti ülevaatusele saata. Olles oma töö kaudu liigagi lähedalt tuttav kohaliku pakenditega ümberkäimise meetoditega otsustasin ettevaatuse mõttes ise läpaka kohale viia. Pool tunnikest sõitu peale tööd ja andsin kolmpäeval arvuti üle. Küsimusele kaua parandus aega peaks võtma polnud vastus just meeliülendav: nädal või kaks sõltuvalt olukorrast. Pergel küll, aga mis teha, eks pean siis vaenlastega interneti avarustes kaks nädalat üksi hakkama saama:) Ükski teine meie pere arvutitest peale minu oma ei jaksa ju BF3 vedada.

Täna, reede hommikul sain emaili, et tulgu läpakale järgi. See osutus küll imekiireks teeninduseks, kahe nädala asemel kahe päevaga tehtud. Igaks juhuks helistasin üle, et kas sain ikka õieti aru. Jaa-jaa ekraan on vahetatud ja läpakas teid pikisilmi ootamas. Sõit juba tuttavat teed pidi, seekord võttis veidi kauem, sest reedesed ummikud algavad juba ühe paiku lõuna ajal. Läpaka kättesaamisel tekkis momendiks probleem, olin rahakoti koos kõigi dokumentidega koju unustanud. Õnneks oli töökoha pääsmekaart kaasas lisaks mäletas mind klienditeenindaja. Parkimisplatsil lülitasin igaks juhuks arvuti peale veendumaks, et joon kadunud - kõik oli korras nagu lubatud.

Kodus otsustasin vaadata kui tähelepanelik laps on, panin läpaka salamisi tema lauale aga ei öelnud midagi. Plika tuli koolist, askeldas ringi, võttis isegi asju laualt kuid ei märganud nina ees olevat pirakat musta läpakat. Peas oli nii kindlalt teadmine, et heal juhul saabub see alles nädala pärast, ja kuna läpakas oli oma tavalisel kohal siis aju lihtsalt ei registreerinud pilti. Rääkisin temaga muuseas mängimisest ja arvutist aga ei midagi. Õhtul käisime karates, tulime tagasi, vahetasime riided, jalutasime korra nurgapoodi. Asi hakkas juba imelikuks kiskuma, mul kange isu mängima minna aga samas huvi kaua on võimalik sulle otsa vaatavat fakti ignoreerida.

Poest tagasi tulnud istus ta laua taha seletas midagi õppimisest ja jäi äkki vait - jõllitas üksisilmi läpaka otsa ning küsis siis: Mis see tähendab? Ei suutnud naeru pidada, lapsel oli algul raske uskuda, et läpakas kogu päev laual olnud. Aga siis teatas filosoofilise rahuga, mul oli muud tegemist, seepärast ei märganud. Igatahes rõõm oli suur, kohe lülitati peale ja kontrolliti põhjalikult üle, kas ikka kõik korras. Kell oli juba nii palju, et ei viitsinud enam paugutama minna, aga küll me homme jõuame.

Kokkuvõttes pean tunnustama Asus'e garantiid ja teeninduse operatiivsust. Paistab, et "viisakad" firmad pakuvad klientide hoidmise nimel lisaks kvaliteetsetele toodetele ka heatasemelist teenindust. Arvuti parandati ära ilma mingit lisainfot küsimata.

NB: Sain eelmise postituse juurde kommntaari, et minu blogi peal linkide klikkimisel avanevat ka lisaaken reklaamiga. Ei märganud ise kuna minu läpakal seda ei juhtu, sest olen igasugu automaatse tegevuse maha võtnud. Teistel arvutitel kontrollimisel selgus, et probleem täitsa olemas. Tegu ilmselt blogiga seotud kratiga, mis pole nakkav vaid lihtsalt tüütu. Tegelen sellega, loodetavasti lähemal ajal saan jagu.

No comments:

Post a Comment

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!