Wednesday, July 31, 2019

Ei saa ilma ranna ja mereta :P

Vääna rand Laupäeval
Eksisin kui arvasin, et laupäeva hommikul rattaga Tallinna sõites see aasta enam Vääna ei tule. Vanemad nimelt tahtsid kah ujumas käia, no ega siis oma isale-emale saa ära öelda. Korjasin nad autosse ja tagasi suvilasse. Suve kõige kuumemal nädalavahetusel oli maantee äär täis pargitud ja rahvast hullupööra, randa viivale teele sissesõidu keelumärk pandud. Mis mõttes, ma ju elan siin, ei pööranud telliskivile erilist tähelepanu. Panin vanad rannast sada meetrit eemal maha ning viisin auto ise suvilasse. Rahvahulk rannal oli meeletu, sarnanes mineviku Pärnuranna parematele päevadele. Jooksma ei läinudki, rahva vahel slaalomit teha oleks suht tülikaks kujunenud. Aga vees käisime kõik ära. Hiljem veel sõime musti sõstraid ja vaarikaid ning korjasime pisikese küüslauguleibade pange täis.

Suht vara sai tagasi sõita, suvilas oli lihtsalt kole palav. Pealegi linnas tarvis askeldada ning ka pakkimisele mõtlema hakata. Õhtupoolikuga jõudsin suure osa tööst tehtud ning enamuse pakkimisega lõpule. Korra paigutasin kraami ümber, väikesesse kohvrisse rasked asjad, suurde kerged, nii tuli mõlema kaal alla 23 kg. Enamuse massist moodustas kohv ja kommid ning paar pudelit kangemat. esialgse plaani öö suvilas veeta matsin maha, sest olin lihtsalt liiga väsinud. Pealegi tahtmine hommikul head kohvi nautida, aga seal pole kohvimasinat ning hommikusööki on linnas ikkagi mugavam orgunnida. Kimasin hoopis pühapäeva varahommikul Vääna, rahvast rannal alles vähe, tegin oma 3 kildise jooksutiiru ja käisin ujumas. Vesi oli endiselt külm.

Lillepeenar alumise köögi akna ees
Linnast korjasin vanemad peale, ema oli valmistanud põdraprae kuuseriisika sousti ja aedviljadega. Etteruttavalt võin kinnitada: osutus äärmiselt maitsvaks. Lisaks veel mustsõstra kook, millele enda poolt jäätist ja veits konjakit lisasin. Viimasel õhtul ei saanud kuidagi saunata, ei tea ju millal jälle saan. Viimane öö enne äralendu suht rahutu, ehkki põhjust polnud, sest seekord võtsin pileti lõunasele lennule. Varahommikusele kuue ajal väljuvale on tülikas minna, ärkama peaks juba enne nelja öösel. Hiljem on kogu päev uimane ja aeg mahavisatud.