Friday, July 30, 2021

3 päevaga 2 korda Pärnus, kord Kõnnus

Tallinna väravad vallikraavist nähtuna
Nii juhtuski kusjuures mõlemad korrad Pärnus olin vee peal sealjuures nii jõel kui merel. Esimesel lapsepõlve sõbra ja tolle vennaga. Tore nagu alati. Sõitsime jõge mööda nii kaugele kui paadiga lubati, Reiu jõe suudmest sutsu edasi ja ka Reiut ennast mööda raudtee sillani. Kalda ääres hakkasid silma edukate kodanike elamised, mõned vähe labased, mõned vägagi maitsekad. Pilti tegin nii ühtedest kui teistest.

Häärberid Pärnu jõe kaldal
Tagasiteel keerasime Sauga jõele, pikalt seal kulgeda ei saanud, madalaks läks. Samas tasus vaeva põnev lind poegadega, varem pole sihukest näinud. Teadjamad väitsid, et Tait ehk ruiklaste sugukonda kuuluv kureline. Mulle ei ütleks selline kirjeldus miskit, pigem manaks silmi ette äärmiselt väära kujutluspildi. Seega saate vaadata videot, et teiegi edaspidi tunneks ära.

Muulide vahelt üritasime lahele sõita aga laine kerkis meie kummipaadi jaoks sutsu suureks ja järsuks. Kui üks pirakam korralikult märjaks kastis ning samal ajal ka merepääste paat ja skuuter mööda kimasid lahel hättasattunuid abistama, otsustas kapten tagasi pöörata.

Merepääste muulide vahelt välja
Jõel peal täistuuridel

Läksime linna peale õhtust sööma. Kummaline kuid rahvast väga hõredalt, kesklinna toitlustusasutused kas kinni või võõrustasid üksikuid kliente. Postipoisis polnud isegi menüüd uksel ega mingit infi avatuse kohta. Sisse kiigates polnud kedagi istumas näha, tahtsime juba ümber pöörata kui hakkas silma baarmenita baar - iseteenindus vist. Üks neiuke ilmus välja, süüa pidavat siiski saama. Istusime lauda, ligi astus vene stiilis kelner (selgusetu millist ajajärku pidi esindama, ilmselt lihtsalt sommide maitse järgi ehitud). Tellisime toidud, mille saabumine võttis kõvasti aega. Tavakohast õlut ja küüslaugu leibu pidime veerand tundi ootama. Road olid muidu maitsvad, teenindus lihtsalt jube aeglane, eriti kui võtta arvesse asjaolu, et pidin bussile jõudma.

Kõigi mugavustega buss
Selline mulle meeldiks😉

Riia - Pärnu - Tallinna buss mugav nagu lennuk, ruumi tegelt rohkemgi. Filmide valiku üle kurta ei saanud, no eriti kui sõidad vaid mõne korra aastas. Vaatasin ühe ürginimeste loo, päris lahe ajaviide, sõit läks kui lennates. Bussiliiklus on ikka jube odav ja mugav Eestis, pilet vaid 9 euri. Ainsaks tõrvapiisaks meepotis osutus Pääsküla peatuse puudumine, pidin bussijaamast tagasi Pässasse sõitma, mis pani pea tunni otsa. Samas tutvusin mõnusa ühistransa linnaliikluse äpiga, kiireim tee polnud sugugi see, mida omast tarkusest oleks kasutanud.

... vahepeal ei tekkinud soodsat momenti blogida, mõni päev kiire, mõni päev lihtsalt ei viitsinud ...

Ilus on Eestimaa - Kõnnus

Reedel sõpradega saunas, teist korda sel suvel, mõni ime sihukese palavusega. Ei enda sauna ega kaminat pole sel suvel veel kütnud. Koosistumine malevakaaslaste ja kursavendadega, meenutamiste juures kulus parajalt õltsi ja snäkke kõrvale. Sain kätte Rally Estonia särgi tütre sünnakingiks, nüüd veel vaja teisele tütrele Eesti olümpiakoondise oma hankida. Öö veetsin Kõnnus, hommikul tagasi linna, pidin vanemate juurest läbi hüppama ja Pärnu bussile jõudma - Konna kruis jahisadamas ootamas.

Pileti olin eelmine õhtu interneti kaudu ostnud, seekord vaid 7 euri aga peatus mugavalt Vana-Pääskülas. Buss polnud päris samal tasemel kui eelmine, samas mul polnud vahet, tukkusin enamuse sõiduajast eelmise päeva väsimust välja. Pärnus jäi pool tundi aega, võtsin bussijaama juurest kaks õlut ja lihapirukat, konsumeerisin need läbi linna jalutades. Kaladele peab ju ka mõtlema, loodetavasti pirukas noile mekib. Saku Hele oli muideks sooduka peal ja jääkülm - täielik kaif.

Isuäratav tantsijanna naaberalusel
Jahisadamas vahtisin ringi, kedagi ei näinud, vaid üks neiu seisis sama nõutuna kai ääres ja näppis telefoni. Pikemalt mõtlemata ajasin ligi: "Suundute kah jahisõidule"? Too vaatas mind hindavalt enne kui nentis, et seda küll. Konkreetsemaks minnes sain paraku kahjuks eitava vastuse, tal mitte konna kruis vaid hoopis tüdrukute õhtu väljasõit. Järgmine daam, kellega juttu tegin osutus õigesse kampa kuuluvat. Peagi ilmus isand konn ja teisigi tilkus tasapisi, viimased lausa "akadeemilise" täpsusega.

Saurused, osa peidus
Jaht ja kapten tundusid asjalikud, ei mingeid päästeveste ega keeldu masti otsa turnimise asjus. Kohe alguses kostitati parema silmanägemise (mul õnneks ikka veel 20/20) või hea suurendusega moblade omanikke erutava vaatepildiga naaberaluselt, mis hoolimatult meie vööri eest mööda tuhises. Selle pardal oli ilmselt poissmeeste õhtu pidu, tekil lausa postitantu proff puusi hööritamas ja mehepoegi vägagi isuäratava😘 rinnapartiiga õrritamas. Kui ka kohe oleks pidanud tagasi sadamasse sõitma oleksin ikkagi kruisiga rahule jäänud😜

Julgemad jahivööris😄
Tuul suht vaikne 4-5 m/s, laine poolemeetrine, merel ehk sutsu rohkem. Ronisin vööri kus üks osavam ja julgem reisulistest SG oli end koheselt sisse seadnud. Mõnus merd vahtida ja tunda end nagu nii võikski elada: vuhised sooja ja päikesepaistelise ilmaga purjekal läbi lainete, ise ei pea tüürimise pärast muretsema. Kõik "saurusblogijad" olid lahedad aga jahi pardal või hiljem kohvikus istudes saad suhelda vaid vahetus läheduses viibijatega. Vennastumiseks sobiks vist aiapidu rohkem. Eelnev pole mõeldud kriitikana Konnale, temale suured tänud ürituse korraldamise ja kutsumise eest. Rahvast tean vaid bloginime põhjal, enamus ju enekaid ei postita. Äkki oli probleem brändilapikust🍹, millest algul keegi polnud huvitatud ja mille ise hiljem unustasin, keegi ei tuletanud meelde ka😕