Tuesday, August 19, 2025

Lõpp hea, kõik hea

Tokyos teel Haneda lennujaama
21:56 sain moblale teate: "maandusime" - Jaapani reis tütardel lõpuks läbi. Lõppkokkuvõttes läks pea nii hästi kui sai selle suure streigiga minna. Ehkki ametlikult kujunes streigi pikkuseks vähem kui pool päeva hakkas Air Canada logistilistel põhjustel juba kaks päeva varem lende tühistama. Laupäeva lõuna ajal andis valitsus korralduse stjuuardessidel tööle tagasi minna kuid nood keeldusid, streik muutus seaduslikust ebaseaduslikuks. 

Lennukis
Lennufirma oli arvestanud mõnepäevase seisakuga kuid nüüd on kaardilaud segi löödud, kellelgi pole aimu kaua streik kestab või mis üldse edasi saab. Air Canada on üks suurtest lennufirmadest, tänaste uudiste järgi juba üle poole miljoni reisija lennupiletid tühistatud. Lennuväljadel üle maailma, kus Air Canada lendab, paras segadus. Reisijad ei saa firmaga ühendust, pole ka imestada, poole miljoni teenindamiseks lihtsalt ei jagu robotiaega inimestest rääkimata. Kõned lihtsalt katkestatakse. Isegi lennujaama töötajad pole võimelised firmaga kontakteeruma.

Kass aknalaual pikisilmi ootamas
Kui ühendust ei saa ei saa ka nõuda hotelli või muude kulude korvamist uutest lennupiletitest rääkimata. Ehk siis vähemalt esialgu pead raha ise välja käima ja lootma, et kunagi hiljem firma selle kompenseerib. Tänahommikuse seisuga olid varaseimad piletid järgmiseks pühapäevaks, kui veab ja mingil imekombel Air Canada esindajal nööbist kinni saad. Jah võid ka ise osta kuid iga tunniga hinnad kerkivad, sest nõudmine kasvab ja inimesed muutuvad järjest meeleheitlikumaks.

Lõpuks kodus kohvreid lahtipakkimas
Lõppkokkuvõttes kaotasid tüdrukud kaks päeva kui Tokyos olemist saab kaotuseks nimetada. 12 tunnise lennu asemel 19 tunnine kaasa arvatud 6 tundi äärmiselt ebasõbralikus Detroidis. Rahaliselt pidid maksma kaks päeva hotelli eest juurde ja ka kohvrite eest ekstra, sest Air Canada unustas pileteid ümber märkides kohvrid kirja panna. Siis veel kaks päeva saamata jäänud palk. Lisaks pisikulud nagu söök, jook ja transport. Teoreetiliselt peaks saama seda kõike lennufirmalt välja nõuda, pluss kompensatsioon "emotsionaalse stressi" tekitamise eest. Enne streigi lõppu pole mõtet asju ajama hakata ehkki juba praegu on vähemalt üks class-action lawsuit sisse antud.

Kodus olid nii kass kui koer täiega pöördes kadunud karjaliikmete saabumise üle rõõmustades. Allpool esimene videolõik lennupiletite hindadest, teine üldisest olukorrast.

9 comments:

  1. Hea, et niigi läks? See oli ikka suuremat sorti krahh, ja hea, et nad kahekesi olid? Ikka kuidagi kergem. Ja üldse, mul on nii hea lugeda, et kohe abikaasaga appi tulite? Minu vanematest poleks sellistes olukordades vähimatki kasu olnud peale nutu ja ja käte ringutamise, mis oleks asja veel hullemaks ajanud. (Seda spetsiaalselt Akadeemikule, et saab ka nii).
    Toredad karjaliikmed teil!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Küsimärgid asendada hüüumärkidega :-)

      Delete
    2. Eks ikka hea kui keegi suuremate kogemustega valmis aitama. Küllap tüdrukud oleks ka ise hakkama saanud ainult et suurema aja ja närvikuluga, samas olnuks hea ehkki kallis õppetund iseseisvaks eluks :P Kainelt võttes ja tagantjärgi hinnates oli kaasa kiire tegutsemine ainuõige otsus, mina oleks ootama jäänud lootuses, et kaua see jama ikka kesta saab. Enamus tavakodanikke pole tänapäeva tehnoloogias pädevad ega oska sujuvalt ametnikega suhelda - nemad muidugi kannatavad olukorra all kõige rohkem.

      Delete
  2. Paljud noored ei suuda üldse telefoniga suhelda inimestega, peavad kõige õudsamaks asjaks üldse kellelegi helistada või telefoni vastu võtta. Viimati pidin ühe noore eest ise helistama ühele ametnikule kuna ta ütles ei ei tea ega oska ja üldse nii õudne.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jah, olen lugenud, kuidas tänapäeval eelistatakse pigem tekstisõnumeid saata. Samas on mõlemad tütred sunnitud üsna palju telefonis suhtlema oma tööl. Ja kuigi nad teevad selle ära, siis ega see neile ei meeldi. Mis paneb mind alati imestama, sest nad on tegelikult väga head suhtlejad. Ausalt öeldes ei meeldi mulle endale ka helistamine, eriti veel kuna inglise keel pole mu esimene keel :-D Samas, kui olen juba kellegagi rääkimas, siis mingit probleemi ei ole. Ajapikku üha rohkem.
      Olen töö kaudu päris mitu kursust läbi teinud just selle oskuse arendamiseks (üle 30 aasta). Ning absoluutselt iga kord nimetatakse, kuidas inimestele EI meeldi enamasti telefonis suhelda. Mis tähendab, et üks osa kursusest puudutab seda osa. Muidugi tuleb aastatega kogemus, kuid isegi peale seda võin enda ja oma töökaaslaste põhjal öelda, et enamus pigem jätaks selle kohustuse oma ülesannetest välja. Samas satub vahele erilisi kuldsuid, nii et kui mu töö juures aeg-ajalt mingi promo kampaania on toiminud, siis enam ei sunnita kõiki helistama, vaid need üksikud teevad kogu töö ära.

      Delete
    2. see on huvitav teema. Mõtlen vahel, et järsku on kõva kuulmisega inimesi või inimesi, kellel on kuuldud tekstist raske aru saada, rohkem, kui diagnoositud on, sest päriselus saab seda nägemismeele abil kompenseerida (ja tänapäeval videokõnede abil ka).

      Ma ise avastasin ükskord, et ma saan parema kõrvaga telefoni kuulates tekstist halvemini aru kui vasaku kõrvaga. Asi pole mitte helitundlikkuses, vaid justkui närvisüsteem ei oskaks "valest" kõrvast tulevat juttu tekstina aktsepteerida. Pidin pingutama, tunne oli umbes selline, nagu peaks endale oma peas need helid uuesti ette lugema, et aru saaks. Umbes nagu vähetuttavas keeles veerides (nt kirillitsat lugedes pean endale ka oma peas teksti ette lugema, et aru saaks).

      Delete
    3. Ära muretse, eks sul ikka ka mingi diagnoos on.

      Delete
    4. Eri kõrva vahet pole osanud mõelda, peaks proovima. Aga muidu tuleb jah tuttav ette, et nagu kuulen aga aju ei jõua läbi seedida, eriti mitte päris soravate võõrkeelte puhul.

      Delete
    5. ega ma ka enne ei teadnud, kuni õige kõrv ükskord lukku jäi.

      Delete

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!