Monday, January 9, 2017

Kuradi ÄGE - soe on jälle meie majas

Küttesaaga sai päris huvitava pöörde. Nagu eelmises postituses mainitud, ei tegele nädalavahetusel Torontos keegi gaasiahjude parandamisega. Mul oli esmaspäev küll vaba aga kole kahju seda asjaajamisele raisata, eriti kui suusamäel pea pool meetrit värsket lund maha sadanud. Kange tahtmine oli mäele minna ja pere ning koerad külmetama jätta. Hommikul võitlesin oma parema minaga aga kui ilmateatest nägin, et teed põhjapool on kinni tuisanud võisin südamerahuga pühendada end famiili päästmisele. Hommikupoole uurisin netist infi uute ahjude kohta, põhimõtteliselt on minu elamisele sobivad odavaimad saada kolmepoole tuhandega, keskpärased nii neljapoolega, kuradi kallis tundus ikkagi.

Õhk-õhk soojuspumba idee matsin kohe maha kui kuulsin, nigelamate hinda, mis samas suurusjärgus. Minu vihjele, et Euroopas saab tippmudeli poole odavamalt vastati, et seal ju ilm palju soojem ja nõudmised madalamad. Ei ole mees, pigem vastupidi, euronõuded pikalt karmimad, lihtsalt firmad ei püga kliente nii hullult kui siin. Tehnoloogia koha pealt tuli jälle tunnistada, et Põhja-Ameerika on maha jäänud, selgus - kõrgefektiivseid moodsaid mudeleid siia ei toodagi.

Peagi helistas gaasiahju firma mees ja hakkas mind moosima, et ostaksin neilt uue ahju. Vana ahju mootori välja vahetamine minevat rohkem maksma kui nad algul arvasid, sest mingi muu judin olla veel vaja vahetada. Koos paigaldusega tõusis see nüüd juba veidi alla $1200 dollarini. Mis mõttes, tegu on ju lihtsalt elektrimootoriga, mis puhuri ventilaatorit ringi ajab. Oi, aga ta peab vastama sellistele ja teistsugustele nõudmistele ja sinu ahjule sobivat ei leia kohe kuidagi, ole õnnelik et saime ühe ainult $800 eest. Aga uue ahju paneme teile $4000'ga sisse, 10 aastat garantiid kah. Oot las ma mõtlen ja uurin veidi, helistan peale lõunat tagasi ja annan teada mis otsustasin.

Tuttav oli rääkinud mulle mingist kohalikust elektrimootorite remondi töökojast, mis minust vaid kilomeetri kaugusel. Suurt usku mul asjasse polnud, otsustasin igaks juhuks läbi astuda. Olin neile pühapäeval emaili saatnud, vastust polnud tulnud. Kohe sisse astudes jättis koht sümpaatse mulje. Asjalikud töömehed seletasid ja sekeldasid, sealsamas kruustangide vahel võeti klientide mootoreid lahti ja peksti kuullaagreid välja. Tagapool mingi tüüp lõikas ketaslõikuriga korpust lahti. Astusin leti ligi ja küsisin omanikult kas nad tegelevad ka puhuri mootoritega. Ah sina oled see, kes mulle emaili saatis, oli kole kiire esmaspäeva hommikul ei jõudnud vastata, enamus meie kliente emailiga ei tegele. Aga ma olen veendunud, et sinu probleem seisneb kinni kiiluma hakanud kuullaagrites, too mootor siia, vaatame üle. Ok, näeme varsti.

Igaks juhuks sõitsin läbi ka paarist suuremast gaasiahjude paigaldajafirmast, targemaks ei saanud. Keegi otsest hinda ei tahtnud anda ilma kohal käimata, mis on ka arusaadav. Aga $4000 oli läbiv teema soodsamate puhul. Viimane firma kõrgeima viie tärni reitinguga, aadressile kohale sõites avastasin, et tegu korterimaja kolmandal korrusel asuva toaga. Sinna polnud nagu sissegi minna mõtet, kui sul ikka korralikku esindust büroos või vähemalt töökojas pole ei hakka ma riskima. Võibolla teed hea töö, aga mingit usaldusväärset garantiid pole taoliselt firmalt oodata.

Sõitsin koju ja hakkasin uurima kuidas mootor lahti käib. Mingit ärarikkumise hirmu polnud, sest niikuinii on uut vaja, kui paigaldamisega hätta jään tellin firma kohale. Mootorit hoidis neli polti, lisaks vaja kaks elektrikontakti ja väljund õhutoru lahti ühendada. Vaja läks kruvikeerajat ja #8 mutrivõtit, 10 minutiga oli mootor pihus. Istusin autosse ja tagasi töökotta. Seal oli vahepeal veits rahvast kohale tulnud, sabas üks sell vaatas ja mainis, et kui ma ei saa parandatud siis teab ta kohta, kust saaksin uue soodsalt. Võtsin ta numbri, igasugused kontaktid kuluvad marjaks ära.

Minu mootor võeti vastu ja mainiti, et selle konkreetse tüübiga võib probleeme tekkida, korpusele oli tõepoolest kirjutatud: mitte parandada ega lahti võtta. Nad igatahes üritavad ja helistavad paari tunni pärast kuidas läks. Nüüd polnud muud kui minna koju ja oodata kõnet. Vahepeal vahetasin eile katki läinud siseukse luku ja nupusüsteemi ära. Mõned tüübid helistasid uute ahjude paigaldamise asjus, sest olin netis pannud sisse järelpärimise kahe erineva ahju kohta, mis saanud parima hinnangu. Konkurentsiga kukkusid hinnad kohe mõnisada dollarit, lisaks pakuti just seda tüüpi, mida tahtsin, mitte ei üritatud lattu seisma jäänud üleeelmise aasta mudelit pähe määrida. Kolme paiku ei jaksanud enam oodata, sõitsin töökotta uurima kaugel nad on mu mootoriga.

Kahjuks ei saa miskit ette võtta, selle mootori parandamine oleks seaduse vastane, kuulsin üllatusega. Enne kui jõudsin protestima hakata, et mis te üldse vastu võtsite, nägin kuidas tüüp väga paljutähenduslikult silma pilgutas. Selge, siin on keegi, kelle juuresolekul ei saa sellist veits halli äri ajada. Olin vait ja ootasin, mis edasi. Aga mul on uue asendusmootori näol lahendus teile olemas, paraku tohib seda paigaldada vaid vastava litsentsiga tehnik. Aga muidugi, sain mängust hoobilt aru. Mul tehnik ootab kodus, ma lihtsalt ostan siit mootori ja lasen tal paigaldada, teatasin muiates. No siis pole probleemi, aga vaadake, et te, või tehnik ma mõtlesin, ei unusta seda tihendit paigaldada, mis mootori ja ahju korpuse vahele jääb. Sealt võib muidu põletusgaasi majja imbuma hakata. Teil on ju kindlasti co andur allkorrusel ahju juures - oh jaa muidugi on, tegelikult ka. Nüüd meenus, et olin märganud väljalaske torus pragu, mida ka mainisin. Mul on kuumakindlat silikooni, kallivõitu küll, aga lahendab selle probleemi palju mugavamalt.

Sellega sai etendus läbi ja asusime finantstehingut sooritama. Mis ma teile võlgnen? Mootor $168 ja silikooni tuub $7 pluss käibemaks, kokku $198. Oluliselt odavam kui isegi Ebuy's pakutud kasutatu, suur tänu!!! Te vist eelistate deebitkaarti uurisin, Aga muidugi, milleks maksta Visale 3%. Võtsin igaks juhuks ka vana mootori kaasa ja kimasin lootusrikkalt kodu poole.

Uue mootori paigaldamine oli käkitegu, kõik kruviaugud sobisid perfektselt, samuti ka väljalaske toru suurus. Mootor oli valmistatud USA's, korralik kvaliteetne aparaat, mitte mingi hiina toodang. Viimaseks operatsiooniks oli juhtmete ühendamine. Läksin lülitasin üleval kõik soojapuhurid maha, kontrollisin, et termostaat peal ja tulin alla ning lülitasin ahju sisse. Midagi ei juhtunud. Hmm...

Mõistlik on tundmatu aparaadi korral probleemi lahendada süstemaatiliselt, esiteks vaatame kas toitevool on olemas, järgmisena elektrooniline juhtskeem üle kontrollida. Põhilülitil oli vool, edasi jälgisin kuhu juhe läheb. Ah sa sade, siin oli kaane all lisa ohutuslüliti, mis ei lase ahjul peale minna kui kaas pole korpusel. Surusin kaane peale ja proovisin uuesti, kohe käis tuttav relee klõps, mootor hakkas ringi käima, natuke veel närvilist ootamist ja mahvataski gaasileek põlema. Minuti pärast uhas kõigist aukudest sooja õhku - tehtud. Esimene tund olin veidi ärevuses aga nüüdseks juba 4 tundi ilma probleemideta kütnud, kui veab peab veel 10 aastat vastu :D

Kokkuvõttes on kütte ja õhujahutusfirmad siin parajad sullerid, kasutavad inimeste teadmatust ja hädaolukorda ning koorivad sult nii mitu nahka kui võimalik. Küsivad $800 asja eest, mis neile ilmselt $100 maksab lisaks veel $400 nelja kruvi, õhutoru ja elektrikontakti ühendamise ehk uhkemat sõna kasutades paigaldamise eest. Siit moraal, et alati peab võtma aega, kaalumaks erinevaid võimalusi. Oleks nad kohe reedel mulle $1000 eest ahju käima pannud oleksin selle papi neile köhimata pihu peale ladunud, nüüd kaotasid oma laiskuse tõttu kõvasti kasumit, mina jällegi sain aega mõelda ja hoidsin hullult kokku. Täna suusatama minemata jätmine maksis kinni terve pere hooaja piletid pluss sõidu ja õlleraha. Muidugi tuleb tunnistada, et inseneriharidus või pigem nõukaaja inimese ise hakkama saamine, julge pealehakkamine ja loogika kandsid täna dividende.

Päevale pani krooni ümbrikus saabunud kena tshekk. Jõulude ajal sain ootamatu teate, et üks minu ammu maha kantud ja unustusse vajunud aktsiapakk oli vahepeal vinge tõusu teinud. Mingi investeerimisfond soovis seda välja osta, 350%'se kasumimarginaali juures ei hakanud ahnitsema ja võtsin pakkumise vastu.

No comments:

Post a Comment

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!