Sunday, February 12, 2017

Rallist ja Teenindusest

Kõigepealt tuleb muidugi ära märkida, et lõpuks üle pika aja on jälle üks eesti ekipaash hakanud mitte ainult kaasa mängima maailma autospordis vaid sihib lausa kõrgeimat positsiooni poodiumil. Ott Tänak on selle aasta kahel esimesel World Rally Chempionshipi etapil näidanud väga head minekut tulles Monte Carlos kolmandaks ja Rootsis lume pealt teiseks, kokkuvõttes hoiab kolmandat positsiooni Toyota soomlaste ja maailmameistrist tiimikaaslase taga. Eriti tore, et talle saab pidevalt ja vahetult kaasa elada. Mina olen siiski nii laiskuse kui aja kokkuhoiu mõttes piirdunud kokkuvõtete ja Youtube videote vaatamisega.

Kuna autoteenindus käib sarnase teema alla räägin veidi ka sellest kuidas Kanadas asi käib. Viimased 20 aastat pole viitsinud ise auto remondi ega teenindusega tegeleda, leian et ökonoomsem ja lihtsam on teenida raha sel alal, mida oskad ning lasta spetsid auto kallale. Kuna olen enamasti ametliku esinduse juures käinud pole pidanud ka muretsema alttõmbamise pärast. Pigem vastupidi, tüübid lausa soovitavad mõne töö või jupi mujalt muretseda. Tänu asjatundlikule teenindusele pole ka kunagi masinatega mingeid tõsiseid probleeme olnud.

Esmaspäeval pidin viima Mazda korralisse teenindusse. Sõitsin etteteatamata kohale, aga kuna tegu ainult õlivahetuse ja rataste rotatsiooniga võeti mind pikema jututa ette. Kena blondi näitsiku asemel oli leti taga mingi kahtlaselt imala olekuga tüüp, kelle välimusega võiks edukalt kandideerida lasteahistaja osasse mingis õudukas. Pole hullu, jätan vaid auto tema hoolde mitte ei vii last hoida. Lubas tunni ajaga tehtud saada ja helistada kui valmis. Viskasid mind oma masinaga koju, tunni pärast tuligi kõne. Me avastasime paar asja. OK, mis siis, tundsin huvi.

Aku on teil kole nõrk, oleks vaja vahetada. Minu küsimuse peale palju see maksta võiks vastati ulmeline $250. Et nagu mis mõttes, korraliku aku hind autopoes alla saja. Tänan ei, saan sellega ise hakkama. Nojaa salongi filtri vahetus viis kümpi, unustage ära, seda teen ka ise. Lubasid natukese aja pärast auto järgi saata. Vahepeal tekkis mul kuri kahtlus, et asi pole päris õige. Vaatasin Mazda kodulehelt järgi, täisgartantii kehtib kolm aastat, aku kaasaarvatud. Minu masin vaid kaks pool aastat vana, pealegi pole kunagi ühegi akuga alla 5 aasta sõitnud. Ilmselgelt lootsid tüübid lolli arvelt teenida, ametlikus esinduses seda teha on aga sigadus.

Kui kahe tunniga mind keegi polnud üles korjama tulnud helistasin ja tegin veits pahast häält, kümne mindiga oli masin ukse ees. Esinduses lasin dokumendid ette näidata, aku test oli tehtud aga vastavas lahtris märge, et aku heas korras. Kuulge te mainisite, et aku tuleks vahetada, aga siin kirjas, et pole miskit viga. Oi vist tegime vea, oleks muidugi vaja vahetada. Tore, tehke ära, ma just rääkisin Mazda Canada esindusega et see käib garantii alla, seega ei lähe mulle miskit maksma. Nüüd läks sebimiseks ja arutamiseks. Oot tehnik vist mingi apsu teinud, tegelikult ikka on aku korras. Mulle tegi kogu see pull nalja, sest tüübid olid kergelt paanikas, üritades mingit mõistlikku selgitust leida. Teised kliendid kuulasid huviga vestlust pealt, mida ma meelega kõva ja selge häälega rääkisin. Perverdist klienditeenindaja tunnistas, et akul pole häda miskit. Kompensatsiooniks segaduse eest võtsid ülevaatuse hinna arvest maha, peaasi et ma vait jääks, ainult õli vahetuse eest maksin. Loodetavasti said õppetunni, et edaspidi ei tasu proovida mind lohku tõmmata.

No comments:

Post a Comment

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!