Wednesday, May 23, 2012

Lend üle Amsterdami

Kaasaga Toronto lennujaamas
Lõpuks ometi saabus viimane tööpäev mõneks ajaks. Reede kulges eriliselt aeglases tempos, viimane pool tundi nagu ajaaugus, iga poole minuti tagant vaatasin kella. Aga otsa ta sai ja kodu poole sõites tuli tuttav tunne, mis ülikooli ajast meeles, kui viimane eksam just tehtud ja terve suvi ees ootamas. Kuradi mõnus tunne, lausa nõudis pudelikest õlut kodus tagaaias, seekord maitsesin mõnuga äsja Ontarios müügile tulnud A Le Coq Premium Pilsnerit.

Laupäeval käisime terve perega pluss pisema plika sõbranna ja koer Awendas rannas, see aasta esimest korda. Loodan, et kaasa kirjutab oma blogis ;) Oli kavas pakkida laupäeva õhtul aga plaaniks see jäigi. Koju jõudsime alles poole kümne ajal ja siis olin liiga väsinud, hoopis istusime tagaaias. Pühapäeva hommikul tarisin kohvri üles ning veidi aja pärast avastasin, et tegelt polegi mul ju palju kaasa pakkida, Eestis enamus riideid olemas.

Natuke kingitusi tuttavaile, sedagi minimaalselt. Tänapäeval praktiliselt kõike Eestis saada, ja isegi kui mõni asi veidi kallim, ei tasu see vedamine end ära. KLM niikuinii lubab ainult ühe 23 kilose kohvri pluss 5 kilose käsipaki, viimase raskust siiski ei kontrollita kuna enamusel paistab olema vähemalt 10 kilone pisike kohver selleks.

Vahepalana peab mainima, et meie triibuline kass ajas kergelt külmavärinad peale :) Muidu ta minu juurde ei kipu, kuna ei viitsi loomale tähelepanu pöörata, aga täna tikkus ligi. Muudkui hõõrus end vastu, nurrus, noris silitamist ja ronis lausa sülle. Meenus seriaal "Dead like me" kus miskisugused tondid kipuvad inimesele enne õnnetust ligi, ise neid ei näe aga loomadele hakkavad silma. Igatahes paistab, et kass peletas nad minema, sest nagu näete olen elusalt Eestis ja kirjutan just praegu :)

Enne lennujaama sõitu läksime issi lahkumist ja edukat musta vöö eksamit Mandarini restosse tähistama. Pugisime (vähemalt mina) end silmini täis, nii et pärast raske liikuda. Siis veel paarist poest läbi, viimaseid kinke ostma ja otse lennujaama. Registreerumine oli automatiseeritud miskisuguste putkade abil, aga nalja tegi see, et kuna pagasi äraandmiseks tuli ikka sabas seista siis kokkuvõttes kulus kogu protseduurile rohkem aega. Ka tööjõu koha peal polnud kokkuhoidu, sest mitu lennujaama inimest juhendas putkade juures, kuidas süsteemi kasutada. Ühesõnaga mõttetu värk, eriti kui arvestada, et olin juba kodus oma istmekoha valinud ja end eelregistreerinud. Viimased musid ja sammusingi turvaväravaist läbi.

Toronto lennuväljal enne õhkutõusmist, KLM tiivaots ja AIR CANADA angaar.
KLM lennuk oli mugavam kui Finnair, millega tavaliselt lendan, jalaruumi isegi minule piisavalt. Igale inimesele ka "kokkuhoiu (economy) klassis" oma personaalne videoekraan, kust sai igasugu ajaviidet alates uudistest ja filmidest kuni mängudeni tasuta tellida. Eriline pluss aga asjaolu, et käraka eest ei pea lennul maksma :) Sealjuures on lend Torontost üle Amsterdami Tallinna veidi kiirem ja kaks poolsada dollarit odavam Finnairiga võrreldes. Kui asjad nii jäävad kaotab Finnair lisaks minule nii mõnegi ustava kliendi.

Amsterdami õhkutõusu rajal, Eesti lennuki tiivaots ja KLM'i superjet, tagaplaanil veel parv KLM'e.
Hiiumaa, Vohilaid, Eerikulaid, Kakralaid - all paremal
Igatahes lend ise sujus igavalt, ajaviiteks vestlesin kõrvalistuva Norra neiuga ja sain ka veidi tukastada. Amsterdamis oli aega alla kolme tunni, piisavalt et lennujaama teise otsa jalutada (oma paar kilti:), turvakontrollist läbi käia ja tollivabast poes paar notti osta, mis tegelt Eestis pea sama hinnaga saadaval. Tallinna otsa lendas Estonian Air, teenindus väga meeldiv ja nämmi pakuti piisavalt, kangemat kraami siiski mitte. Lennu viimane ots kulges üle Hiiumaa ja Väinamere. Ülevalt avanes ülevaatlik ehkki udusevõitu pilt neile saartele, kus mõned aastad tagasi paadiga seiklemas käisime ja millest ka kirjutanud olen.

Kell üks Tallinnas maandumine. Esiteks sõitsin teelejäävast toidupoest läbi, kust sai igasugu "maiustusi" osta: õlu, leib, kilud, jogurt, 5 liitrine jäätis, juustu, ... Pool kolm korkisin esimese Saku Originaali, tavaliselt sel ajal alles istun Helsinkis lennukile. Ähh, hästi lõhnab Eestimaa ja ilus on, eriti üle õllekaela vaadates :))) Teretulemast PUHKUS !!!

1. Kohe kadedaks teeb...
    Mis siis muud, kui hääd nautlemist!

2. Naudin täiega, vaata ülejärgmist postitust :)))