Suuremast lapsest pole miskit huvitavat kirjutada, tema tunnistus oli nagu eelmine - ühesõnaga meeldivalt muutumatu - keskmine 90% peal. Järgmiseks aastaks pani ta õpetajate soovituskirjade alusel ennast kirja süvendatud õppele loodusteadustes ja matemaatikas. Lisaks kohustuslikele ainetele võtab ka kommunikatsiooni tehnoloogiat ja aasta vanemaile mõeldud arvutitehnoloogiat. Plika kurdab, et matemaatika ja loodusteaduse tunnis on liiga lihtne, loodetavasti siis järgmine aasta läheb huvitavamaks.
Pisema plikaga on nii häid kui mitte nii meeldivaid uudisi. Paremast küljest seda, et ainete puhul, mis tõsiselt käsile võtsin nagu matemaatika ja eriti loodusteadused on märgatav edasiminek. Tulemused vastavalt 81% ja 94%, mis on mõlemad kenasti üle keskmise. Mõlema puhul pöörasin tähelepanu süvendatud arusaamise kujundamisele ja viimasel ajal on laps teatanud, et kontrolltööd läinud lihtsaks. Vaid lohakusvigasid olen näinud, aga isegi selles osas on edusamme. Inglise keel 72%-ga keskmise tasemel. Muusika ja kunstiained kergelt üle keskmise.
Nigelamast poolest ajalugu, geograafia ja terviseõpetus 61-65%-ga alla keskmise - need pole muud kui laiskuse - ühesõnaga kättevõtmise asi. Aga kõige nõrgem on Prantsuse keel vaid 50%-ga - see tuleb tõsiselt käsile võtta, miskit ei jää üle. Paraku on vanem plika ainus, kes meie peres suudab aidata. Teine mõte mis pähe kerkis oli see, et lasta tal vaid prantsusekeelseid lastesaateid vaadata. Meie põlvkond õppis ju Soome keele teleka abil päris korralikult ära.
Ikka väga tublid lapsed teil! Ja prantsuse keelt teleka abil õpetada pole sugugi paha mõte. Kuigi mina näiteks sain soome keele selgeks omal ajal vaid passiivselt - aru sain, rääkida ei osanud. Aga kuna temal ka tunnid koolis, kus ka rääkimist praktiseerida saab, siis ilmselt seda muret teil pole :)
ReplyDelete