Monday, June 4, 2012

Levist Väljas

Vaade Peipsilt ranna poole
Vaatamata Tele2 reklaamile, et 3.5G internet katab 80% Eesti Vabariigi territooriumist ja aeglasem internet on kõikjal saadav, oskasin mina veeta oma nädalavahetuse sellises punktis vabariigi pinnal, kus isegi tavalist mobla levi polnud. Meerapalus ei võtnud minu tutikas Samsung Galaxy Nexus mitte mingi trikiga ühtki pulka ette. Et see polnud minu mobla probleem, kinnitasid ka kohalikud, kes tsivilisatsiooniga katkendlikus ühenduses püsimiseks olid sunnitud EMT teenust kasutama. Veelkord kinnitus, et iga reklaami ei maksa uskuda. Igatahes oli tore pisipuhkus vaatamata paduvihmas sinnasõidule.

Kalatud kalamehed
Laupäeva pärastlõunal kiirustasime järvele kalale. Ilm oli jube külm, tuuline ja pidevalt vihmaga ähvardav. Vaatamata oskuslikule vihmapilvede vahel laveerimisele saime lõpuks ikka korraliku sabina kaela. Õnneks olime tagasiteel ja perenaise poolt kuumaks köetud saun ootas. Palav lava, leil, mõned külmad õlled, vihtlemine ja viimanegi külmetusepoiss oli peletatud. Ainsaks negatiivseks momendiks sauna puhul tuleb pidada madalat lage ja veel madalamat aampalki, mille vastu oskasin kolm korda pea ära lüüa. Õhtul mängisime pererahvaga doomino klotsidega "Domination" nimelist lauamängu, tore vaheldus internetis surfamisele. Uni sellises isolatsioonis oli igatahes super hea, keegi ei saamud moblaga tüütada :)

Loojang Peipsi ääres
Järgmine hommik kiirustasime varakult järvele, et eelmise päeva null skoori kalade mõttes heastada. Vaatamata mahlakatele lugudele Peipsi kalarikkusest tekkis minul isiklikult lõunaks kuri kahtlus, et järvest on kõik kalad välja püütud. No mitte ainumatki ei näinud ka, ainult vetikaid jäi landi otsa. Väidet neid paari korda kalaks pidada, kui justkui miski haakis, oli ilmne püüe mind lohutada. Viimaks hakkas üks pisike haug sõbra landi otsa aga lasime ta ühisel otsusel tagasi järve suuremaks kasvama. Isegi taolise suuremeelsuse peale ei suvatsenud järv lahkemaks minna ja nii olime ka teisel päeval sunnitud tühja kalakotiga tagasi kaldale pöörduma.

Geniaalne lahendus tomati ja kurgitaimede kasvatamiseks
Sääski oli päris uhkelt ja järve ääres ründasid pisikesed kihulased, kes ahnelt ampse võtsid. Need sunnikud on nii väikesed, et algul ei saanud arugi, miks mul siit sealt justkui nõelaga torgitakse. Õnneks maja juurde kaasa ei tulnud, saime suhteliselt rahulikult lõket teha ja küpsekartuleid pugida. Päikeseloojangul jalutasime järve äärde, imetlesime vaateid, söötsime mõningaid hiliseid sääski ja plõksutasin paar pilti. Tudile lasti peale malematshi perepojaga. Kaks olulist asja, mis pean siinkohal üles kirjutama, et ei ununeks: Juubelitordi pulbrist saab rabarberitega imehead kooki (vähemalt kui perenaise kombel teha osata) ja aedviljade kasvatamiseks on olemas eriliselt kaval ning mugav meetod: Osta mullakott, lõika auk sisse ja suska taim mulda!