Monday, June 7, 2010

Nael kummi ehk kogemus autoteenindusest

Hommikul kiiruga autosse, tuli rauda ja ajama. Majade vahelt suurele teele keerates tundus midagi imelik olevat. Akent alla kerides kuulsin kahtlast robinat tagapool. Igaks juhuks keerasin paremale tee äärde ja uksest välja astudes nägin kohe põhjust, tagumine juhipoolne kumm täitsa toss. Olin vaid sadakond meetrit majast eemal, seega ots ringi ja tagasi koju.

Polnud aega uurida, miks kumm tühi, sest tuli tööle kiirustada. Nüüd tuli kasuks asjaolu, et elame suht lähedal metroole. Laenasin kaasalt metroopiletid ja asusin kiire sammuga ühistranspordi terminali poole teele. Metroo ja bussisõidu peale kulus tavalise hommikuse poole tunnise autosõidu asemel tund ja kümme minutit, jäin kolmveerand tundi hiljaks. Ülemus juhtus uksel vastu ja enne kui sain suu avada mainis, et ärgu ma muretsegu, ta ajab adminiga ise kõik joonde.

Kojusõit oli sama ajakuluga aga eeliseks see, et metroos sain isegi rahulikult tukastada. Kurbusega pidin tunnistama, et maja ees seisval autol ei olnudki ratas iseenesest täis läinud:) Mis ikka, ratas tuleb alt ära saada ja tagavara ratas asemele susata, et uue kummi järgi sõita. Kutsusin lapsed õue minu tegevust jälgima, et neist tohmid blondid ei kasvaks, kes ei tea kus tagavara ratas asub, või kuidas autot tungrauaga üles tõsta. Plikad said võimaluse paar polti lahti keerata ja veidi tungrauda kruttida. Mari avastas kummi seest ka kõige kurja juure, milleks osutus paarisendine õhuke terasest lõiketeravik.

Õhuke tagavara ratas paistis kole naljakas aga asja ajas ära ja jõudsin kenasti Canadian Tire töökotta. Olin pooleteise aasta eest sealt kummid ostnud ja mäletasin uduselt, et nad andsid ka mingi garantii kaasa. Läksin siis selle jutuga teenindaja juurde, kes ei saatnudki mind kohe kuu peale vaid teatas ainult, et vajab kinnituseks kummiostutshekki. Autoasjade mapikeses oli küll hunnik igasugu ebaolulisi kviitungeid aga muidugi mitte seda. Tegin kurva näo aga teenindaja lohutas, et kui ma ostsin nende firma kummid siis pole paberit vaja. Õnneks olidki mul kokkuhoiu mõttes need ostetud.

Auto veeretati sisse ja lubati, et poole tunni pärast on valmis. Omaette mõtlesin, et kui nad selle pool tundi tööd arvele juurde lisavad, siis tuleb õige kallis, aga kummi mahavõtmisriistu mul pole ja seega ei ole ka valikut. Vaatasin veidi poes ringi ning leidsin pisikesed kerged vaid kilosed matka magamiskotid, mis on parasjagu poole hinnaga $35 eest väljamüügil, ideaalsed pikemale matkale kaasa võtta, kus iga kilo ja ruuminurgake tähtis.

Kohe kutsutigi mind teenindusse ning ulatati võtmed. Asusin rahakotti taskust välja õngitsema, aga teenindaja teatas, see on kõik. Mis mõttes, ei saanud aru. Meeldiva ootamatusena selgus, et nende garantii kattis enda firma kummide puhul nii kummi paranduse kui ka töö isegi ilma kviitungita, ehkki kummi lõhkumine on ju otseselt minu süü. Selline teenindus mulle meeldib! Tänasin ja lisasin, et edaspidi ostan ainult nende kumme - soovitan kõigile soojalt:) Pole nende kummidega kunagi avariid teinud, tegelt tuleb tunnistada, et pole aotoga kunagi matsu pannud oma 30 aastase juhistaazhi juures:)

2 comments:

  1. Palun väga vabandust, ei saa mainimata jätta, et nii "tagavararatas" kui ka "enesekiitmine" kirjutatakse eesti keeles kokku, üheks sõnaks.

    ReplyDelete
  2. Tänan tähelepanu juhtimast, ma võiks ju end õigustada, et stiili küsimus, Kihva Värdi kirjutas ka kõik sõnad lahku. Tegelt muidugi laiskuse ja lolluse probleem. Aga blog pole lõpukirjand, lihtsalt mõttemõlgutused, korrektorit ei viitsi kah palgata:)

    Nii, et kallid lugejad, niipalju kui neid on peavad ka edaspidi selliste apsudega leppima.

    ReplyDelete