Thursday, October 20, 2022

Häda ei anna häbeneda ...

        Mt. St. Helens vulkaanipurse - pliiniline ehk plahvatuslik ja gaasirohke

Eile hilishommiku jooksule minnes oli natuke nagu imelik tunne kõhus aga sellise tühise asja pärast ei saa ju trenni vahele jätta. Teised inimesed jooksevad vähihaigena ja ühe jalaga pea terve Kanada läbi (googeldage Terry Fox) aga kuhu see kõlbab kui mina ei viitsi puhitava kõhu pärast oma kuuekildisele ringile minna. Õige jah, olen vist unustanud mainida, et tavapärasest viiekast olen jooksuringi tasapisi kuue, kuuepoole peale venitanud, nii tuleb pool tundi aktiivsust kenasti täis.

Esimene kilt läks kenasti, teise peal kippus gaasieraldus kummaliselt aktiivseks muutuma. Kolmanda kildi alguseks oli tunne nagu Nord-Streami lekke kohal. Loodetavasti pole läheduses mingit sädet andvat aparaati, katastroofiliseks gaasiplahvatuseks piisab vaid õiges vahekorras gaasi-õhu segust ja sädemest. Surve hakkas tuntavalt kasvama, tekkis kerge kahtlus kas pean koduni vastu. OK kilomeeter veel kõrgepingeliinideni, kus mõned varjatumad võsastunud kohad. Viimases hädas pean seal end kergendama.

Jõudsin just väikese pargi juurde, kus kenasti koos tenniseplats, välibassein ja laste mänguväljak. Kõhtu lõi valu, mis sundis hoogu maha võtma. Tean nüüd väga hästi kuidas tundis ennast Mt. St. Helens sekundid enne kui viskas kaane pealt. Ainus vahe, et mul oli kohe-kohe kaas alt minemas. Enam polnud aega ei koha valikuks ega häbenemiseks, õnneks mõne sammu kaugusel tenniseväljaku äärne hekk ning veits madalam lohk, kus kanalisatsioonikaevu luuk. Mänguväljaku pingil istus mees, kes kiirelt pilgu ära pööras kui ahvikiirusel püksid alla tõmbasin ja kükitasin.

Polnud mitte sekundite vaid sekundikümnendike mäng, et mitte end täis teha. Säästan lugejaid lähemast kirjeldusest, aga saate üpris hea ettekujutuse protsessist kui vaatate ülalolevat videot. Aktiivne faas möödus hulka kiiremini kui vulkaani puhul, tropp läinud, laava kraatrist pursanud tuli tagajärgede harimise peale mõelda. Insener ei jää üheski situatsioonis hätta: kitkusin kükitades mõned pihutäied rohtu ja saigi probleem hädapärast lahendatud. Ma üldse ei imesta, et musulmanimaailmas vasaku käega pole viisakas teretada😜

Tõusin püsti, püksid üles ja sörkisin edasi nagu poleks midagi erilist juhtunud. Ringi suurt vaadata ei julgenud, oli seal rohkem tunnistajaid või mitte. Samas mis vahet, mida ma oleks siis pidanud tegema, tegu polnud ju tavalise: no varsti oleks vaja potile minna olukorraga. Sellist erakordse kiirusega arenenud plahvatust olen vaid korra lapsena üle elanud kui sõbra juures arbuusist kere täis vitsutasin. Tookord lõppes asi palju hullemini, sest ühtki varjatud kohta polnud käepärast, bussipeatus lükati hiljem buldooseriga maatasa. Takkajärgi mõeldes ikka vedas, et ma polnud kriitilisel momendil kusagil keset tänavat või tihema liiklusega kohas.

Kõhuvulkaani põhjust polnud raske ära arvata - liigne kogus looduslikke vitamiine ehk siis värsket puuvilja. Eelmisel õhtul pugisin kausitäie kiwisid, kaks banaani, suure õuna ja kõige otsa piraka mango. Eks see smuuti siis üle öö laagerdas ja kogus jõudu. Hommikul oli mass veel äraootavas seisus aga nagu igasugu surve all olevate mullijookidega juhtub lõi raputamine noateral oleva tasakaalu paigast kutsudes esile ahelreaktsiooni ja sellele järgneva plahvatuse.

Jaa-jaa, tean isegi, et elevandina vastu ööd puuvilja pugida pole hea mõte, võtke siis õppust ja ärge teie tehke😉 Põnev ja naljakas oleks kuulda teiste inimeste piinlikest situatsioonidest aga vaevalt keegi kipub selliseid sügavalt isiklikke seiku avalikult jagama😁

9 comments:

  1. Reostad loodust, keegi tegi nagunii pilti sotsmeediasse, kui simmerling ei pea, siis peab kilekott või pampersid kaasas olema.:)

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tsirkulaazia ilkuvad "naljad" on ilmselt sündinud hapnikupuuduses vaevlevas ajus. Tuleks jooksmist harrastada. Terves kehas - terve vaim!

      Delete
  2. Eelmine kommenteerija, ole kena ja mine sinna, kus päike ei paista.

    Aga kõhuhädadega on mul endal olnud vähemalt nii hästi, et juba enne kodunt välja minekut on olnud märgid, et asi hakkab jamaks kiskuma ja siis olen jäänud turvatsooni WC lähedusse.

    Minu kõige piinlikum kogemus oli lennukis, tagasiteel Indiast. Pikk lend, pärast toitlustamist võtsin veidi veini ja mõtlesin pisut tukkuda. Kuna mul uni on kehvapoolne, siis võtsin tableti Xanaxi sisse. Magama ma jäin, aga miskipärast ärkasin selle peale, et mul tuli okse kurku. Kas oli viga söögis või milles iganes, aga enne, kui ma korralikult ärkvele sain, oli osa okset mu rinnaesisele maandunud. Vahepeatuses WC-s kasisin ennast, nagu sain, aga uusi riideid polnud kusagilt võtta. Mul endal oli vastik seda haisu taluda, ja samamoodi naabritel. Aga teha polnud midagi.

    ReplyDelete
  3. Juhtub ka maailma tippudel - guugelda Paula Radcliffe, London Marathon 2005.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D Googeldasin, no tal käis see ikka meistersportlase kiirusega! Aga ega ma ka palju alla jäänud ;)

      Delete
  4. ehee...:) arusaadavatel põhjustel ma jagada ei tahaks:) aga kuna ma söön puuvilja ja liigun, siis tean väga hästi, millest sa räägid.
    Samas on see teema muidugi laiem- kus on normaalsed ühiskondlikud vetsud...just linnades. Metsas on ok, pargis saad ka vajadusel hakkama, aga keset kõledat linna võid hulluks minna või siis täesti tuima näoga tegutseda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No just, mu esimene mõte oli ka välibasseini vets, paraku on bassein juba poolteist kuud suletud :( Tegelt võiks ju sellise kompleksi juures mingi kasvõi plastkabiinkäimla olla. Aga noh, enamus inimesi oskab ette plaanida ja vajab äkkteenust mõned korrad elus, selle pärast iga nurga peale pellerit püsti ei pane :D

      Delete
    2. Mul on nii väike või nii tundlik põis või nii kiire ainevahetus, et mul tiksub Tartus avalike - eriti tasuta - vetsude kaart kogu aeg ajus taustal.

      Delete

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!