MIKS ?
Kõigepealt selgitaks põhjusi, miks uus auto sai ostetud. Peamiseks muidugi vana auto iga ja seisukord, kus tema liikumas hoidmiseks kipub kuluma rohkem raha kui uue auto liising. Oleks autodega tegelemine minu hobi või isegi kui mul poleks auto alla ronimise vastu midagi, peaks seda masinat veel paar aastat, sest nii mootor kui käigukast tunduvad olema tipp-topp korras. Foori taga seistes on mootor nii vaikne, et vahel viskan pilgu tahhomeetrile veendumaks, et too ikka töötab. Heitgaaside test on olnud pea samal tasemel, mis uuest peast ja mingisuguseid vedelikke ei tilgu läbi. Pildi peal näeb teine nii hea välja, et äkki ei raatsigi ära anda:) Kui keegi huvitatud, annan väga soodsalt ära, aga paluks nädala alguseks teada anda!
Miks siis ikkagi sellest loobuda. Alustan ehk momendist kui eelmine esmaspäev sai masin Fordi ülevaatusele viia. Selgus, et probleeme on siiski parasjagu ja nende täielik lahendamine maksaks kopsaka summa. Esiteks muidugi õhujahutaja, mis suvel otsad andis - $1500. Teiseks esirataste laagrid, mis undavad ja kindlasti vaja vahetada - $600. Parempoolne munakas, mis sai paugu kui kiirteel täiega ootamatust august läbi uhasin, hea et ratas ära ei tulnud - $300. Kogu esimene varrastesüsteem logiseb, pole just hädapärane vahetada aga aasta paari jooksul kui vaja teha neelaks oma $600. Käigukasti hooldus - $200. Tagumiste pidurite trumlid vajavad vahetust, radiaator ja kogu voolikute ning kinnitite süsteem vajaks putitamist. Siis veel ports pisiasju nagu käsipidur, paar läbi põlenud lampi, õhufilter, automaatlukustus, kruvi kummis, ... lisaks muidugi ilmuvad esimesed roosteplekid siin-seal kerele.
Kokkuvõttes kuluks üle $3000, et masin korralikult liikuma saada, kui lasta teistel teha. Hädapäraselt ise nokitsedes ja odavamaid remonditöökodasid kasutades saaks ilmselt $1000 hakkama. Noh õhujahutaja/ventilaatori probleemi lahendasin nii, et sikutasin õhujahutaja kompressorit pealelülitava relee välja ja nüüd käib ventilaator ilma õhujahutuse kompressorit peale lülitamata. Kuidas sellele tulin on omaette õpetlik lugu:
Alustuseks rõhutan, et autode alal olen võhik, kõik mis tean olen netist lugenud või kasutajajuhendist vaadanud. Taurusel on õhujahutaja standardvarustuses, mistõttu üks pearihm ajab kõiki aparaate nagu veepump, kompressor, ... ringi. Kui üks neist kinni jookseb hakkab rihm vastaval kettal libisema ja suitsema ning põleb lõpuks maha, mis oleks peaaegu juhtunud kui suvel ventilaatori peale lülitasime. Paraku on ventilaator ja õhujahutaja kompressor elektrooniliselt kokku ühendatud nii, et kui ventilaator peale lülitada hakkab ka kompressor käima ehkki jaheda ilmaga selleks mingit vajadust pole. Põhjus olevat selles, et kui kompressor terve talve ei käi siis suveks on ta kinni kiilunud.
Igal juhul kapotikaant tõstes ja olukorda lähemalt uurides (plika lülitas ventikat peale ja maha) selgus, et kompressori veoketas, üle mille rihm jookseb, käib kenasti niisama libisedes ringi. Alles ventilaatori pealelülitamine sunnib teda kompressorit ringi ajama, järelikult peab seal miskisugune sidur olema. Interneti pakutud lahendus oli kompressor maha võtta ja tavaline konsooli otsas olev ketas selle asemel panna, vastav jupp oli isegi $45 eest müüa. Mina aga mõtlesin, miks kogu seda vaeva näha, kõik mis vaja, on sidur kuidagi teovõimetuks muuta, et ta ei haagiks kompressorit taha kui ventikas peale lülitada.
Jälle nina kapoti alla ja oligi selge, siduri külge jookseb juhe kontaktiga, mis ilmselt juhib tema tegevust. Kui see juhe lahti sikutada, peaks probleem olema lahendatud, sest sidur ei saa signaali peale lülituda isegi kui ventikas käima panna. Siis tärkas pähe mõte visata pilk kaitsmete ja releede karbile. No muidugi oli seal ka relee, mis lülitab kompressori siduri peale. Sikutasin selle välja ja $1500 probleem oligi lahendatud. No mitte päriselt, sest õhujahutaja ei tööta aga ventikas, mis on oluline, vähemalt funksib. Käsipiduri probleemi lahendasin alumiiniumitüki trossi kinniti vahele keeramisega, vähemalt mõneks ajaks ok. Aga siis sai isu otsa, laagreid ja munakat ei viitsi ette võtta, pealegi pole vastavaid tööriistu.
Ja kui ka kõik parandatud ei muuda see fakti, et ikkagi tegu vana autoga, millel iga moment mingi judin võib üles öelda ja mind tee peale jätta. Fordi esindusele maksin 100 ülevaatuse ja õlivahetuse eest, ning ütlesin, et ei soovi muid parandusi, panen selle peale kuluva raha pigem uue masina sisse! Järgmises postituses kirjeldan kuidas uut autot hakkasin otsima.
No comments:
Post a Comment
Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!