Monday, May 15, 2023

Tehniline Ülevaatus

Aasta oli siis 2015, garaazhi katusel, maja juba lõpetatud, Kiki aitamas.

Nagu ühele õigele eesti mehele kohane ei käi ka mina vabatahtlikult arsti juures seni kui meelemärkusel püsin. Minestanud olen üks kord elus kui proovisin kas põnevikus kirjeldatud kunstlikult esile kutsutud minestamise protseduur funksib. Funksis küll, pilt tuli alles põrandal uuesti ette. Õnneks pääsesin suuremate vigastusteta, lõin vaid vasaku küünarnuki ära. Seekord tegi kaasa sellise tembu, et pani mu tehnilise ülevaatuse aja ilma minuga konsulteerimata kinni.

Väidetavalt olla ma arvuti taga mängides nõusoleku andnud. Võib isegi tõsi olla, sest kuulipildujaga teismelistest kärmeid vastaseid nottides ei saa lubada tähelepanu hajumist. Kiireimaks meetodiks kõrva ääres pinisevast segavast kärbsest lahti saada on vastata: "jaa-jaa, ok, ...". Kaasa muidugi teab seda ning kasutab aeg-ajalt häbitult ära. Nagu tookord kui ma olla lubanud uue katuse panna. Vanal polnud häda midagi, suurema vihmaga tilkus vett köögi lauale ja supipotti kui see keset lauda juhtus asetsema. 

Õige mul häda, supp vähe vedelam, naine kipubki sihukest tegema, kus lusikas sõna otseses mõttes püsti seisab ja mida wikipeedias ühepajatoiduks nimetatakse. Viimases hädas võinuks ju supianuma norguvajunud potitaimega asendada, mis niikuinii kastmist vajab. Aga ei, minu geniaalsed ideed ei maksa midagi, ikka pidin raskema vastupanu teed minema ja kulutama kolm nädalat arvuti taga istumise asemel katusel plaate tagudes. Ainus hea asi, et kõrgusekartusele osutades võisin katusele sixpacki õltse kaasa võtta. Enne alla ei tulnud kui õlts, päevanorm naelu või sindleid otsa sai, tavaliselt küll õlts.

2023 - kaugelt vaadates ei hakka
silmnähtavaid muutusi silma.
 

Aitab küll, asume asja juurde, käin nagu kass ümber palava pudru justkui oleks miskit varjata. Hommikujooksu tütrega jõudsin kenasti enne arsti poole jalutamist ära teha. Kohale sain lausa minut liiga vara, uks oli lahti aga arsti ei kuskil. Viie mintsi pärast tuhises ta kohale ja kutsus kohe kabinetti. Pikkus ja kaal mõõdeti üle, kui esimesega ettearvatavalt muutusi polnud siis kaalu kohta ütles arst, et olen üle 10 naela (5kg) alla võtnud. Mis mõttes, viimased aastad samas kaalus püsinud imestasin. Eelmine kord iga-aastasel ülevaatusel olid igatahes tükk maad raskem. Millal eelmine kord? 2015 ... Nojah, siis polnud veel jooksma hakanud.

Vererõhk oli "nagu noorel mehel", mis ta sellega veel mõtles, ma ju olen noor mees😁 Numbrid ütles aga aju ei registreerinud, kui korras siis milleks mälukeskust koormata. Küsimustele allergiate või muude tervisehädade kohta vastasin eitavalt. Vaatas mu vaktsineerimised üle ja küsis kas tahan vöötohatise vastast ja järjekordset koroona boosterit. Tolle esimese lasin teha, maksis pea kaks sotti aga paar tuttavat on õige vastikult täiskasvanuna tuulerõugeid üle põdenud. Koroonat esialgu ei võtnud ehkki tasuta. Viiest süstist peaks mõneks ajaks piisama, eks sügisepoole vaatan. Arst: Sinuga saab viie minutiga hakkama, tavaliselt kulub ülevaatusele pea tund. Surus vereanalüüsi saatekirja pihku kuna see käib ülevaatuse juurde.

Püsti tõustes otsustasin küsida kaela peal oleva väikese munaja moodustise kohta. Kunagist ummistunud rasunääret sai vist liiga agaralt tühjaks pigistada, nüüd on hakanud silma paistma. Arst viskas pilgu peale ja arvas, et ilmselt tegu lipomaga. Polevat ohtlik aga kui soovin eemaldada oleks vaja kirurgilist sekkumist. Pidavat ligi tonn maksma minema kuna tegu "kosmeetilise" protseduuriga. Oleks kasvaja saaks tasuta, no ma parem maksan omast taskust. Igaks juhuks kobas lümfisõlmi ja lasi proovi võtta, paraku ei andnud see mingit selget tulemust. Millalgi sügisel peaks oma kaelapunniga kirurgi juurde aja saama. Kiiret pole kuna ei sega ega tekita vaevusi, samas midagi ta mulle juurde ka ei anna😜

Vereproovi pole veel jõudnud andmas käia, teab kas viitsingi, samas oleks lihtsalt info mõttes huvitav teada näitajaid. Kas või seda, on mul mingeid soodumusi kestvusaladega nagu jooksuga tegelemiseks või tõepoolest tegu vaid pealehakkamisega. Kas ka Harju keskmise organismiga võib vanur heas vormis püsida kui vaid viitsib ennast liigutada.

No comments:

Post a Comment

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!