Ähmane ja unine laps tuigub ringi lennujaamas |
Täna oli see päev kui noorem tüdruk pidi saabuma. Kuna tema jaoks tegu esimese iseseisva lennureisiga olime vedi mures. Õnneks ma ei tednud reisi alguse sündmustest miskit, muidu vist oleks hakanud ise mõttes valmistuma Euroopa ringreisuks. Siitpoolt igatahes kujunes sündmuste käik tänu teadmatusele väga lihtsaks. Kuna lennuk pidi saabuma 12:30 uskusin, et ega enne 12:50 pole mõtet lennujaama minna. Ununes fakt, et tollist laps juba Amsterdamis läbi käinud. Asusime teele nats peale poolt ühte, lasin vanemal tüdrukul iseseisvalt sõita andmata juhendeid, et harjutaks mõne aja pärast emmele vastu minemist. Minu juhendiks oli: jälgi silte, ta ju Tallinnat peast ei tunne. Noh kui plika oleks ikka Kopli poole pöörama hakanud oleksin vahele seganud.
Karate pusades õed kohtuvad üle pika aja |
Aga jõudsime ilusti kohale ja lennujaama teisel korrusel hakkas kohe silma üks tuttav blond punases hoodie pusas, kes veidi uimaselt kohvrit järgi vedas. Hüüdsin Kikit ja tegin samal momendil pildi. Mobla ei jõudnud fokuseerida, nii tuligi esimene foto uduse ja unise olemisega nagu laps ise. Järgmisel momendil olid õed kaelakuti, polnud ju üle kuu aja näinud, seni harjunud pidevalt ninapidi koos olema. Tarisime kohvri autosse ja kuna olin nii lühikest aega ei pidanud isegi parkimise eest maksma.
Kojusõidu ajal õnnestus lapselt ebamugavalt põnevaks osutunud lennureisi detaile välja pigistada. Juba Torontos oli jama pihta hakanud, sest põhjusel, et tegu kahe erineva lennufirmaga, ei õnnestunud Amsterdam-Tallinna registreerimist teha. Tundus kummaline, sest olen ise lennanud sama liini, kuid ei mäleta miskit sarnast. Amsterdamis oli kahe lennu vahe 2 tundi, natuke kiireks läheb kui arvestada, et seal tuleb ka tollist läbi minna. Järgmine probleem ilmnes peagi, üks lennuki mootoreist langes rivist välja. Õnneks avastati probleem just enne õhkutõusmist, seetõttu viibis lend rohkem kui tunni.
Issi lastega Tallinna lennujaamas |
Viimasest faktist sai kaasa teada üle interneti, kui hakkas lennu kulgemist jälgima. Lend hilineb poolteist tundi, mina õnneks põõnasin sel ajal õndsas teadmatuses. Kikile oli antud korraldus Amsterdamis emmele ette kanda kuidas reis edeneb, paraku kohale jõudes ja moblat lennuvälja wifisse ühendades oli see automaatselt hollandi keelele ümber lülitunud, mida paraku laps ei valda. Etterutates võttis jupp aega enne kui Mari kodus telefoni tagasi inglisekeelseks sai. Pool tundi oli aga ilmselgelt ka ilma tollita liiga vähe aega.
Laps kappas kiiruga transferit saama, seal aga enam kedagi letis polnud. Küsis siis suvaliselt lennuvormis tädilt, mis nüüd teha. Too soovitas ilma transferita tollist läbi joosta ja oma lennu väravasse kiirustada, ehkki pealelaadimine oli juba lõpetatud. Plika lasti eelisjärjekorras sisuliselt kontrollimata läbi, aga väravasse jõudes oli seal kiri, lend suletud, viimased töötajad just jalutasid lennukisse. Plika küsimuse peale vastati, et liiga hilja, kardetavasti ei saa teda enam sellele lennule panna. Kui laps õnnetu olemisega seal seisis, läks kas personalil süda haledaks või tõenäosem, et meenus tõsiasi: lennuk ei saa julgeoleku kaalutlustel õhku tõusta kui pagas peal aga reisija mitte. Tallinnas nimelt sai ta oma kohvri kätte, mis vihjas selgelt, et kohver oli juba lennukis kui Kiki alles lennujaamas ringi sebis.
Lõpuks kodus oma voodis, nii mõnus ! |
Närvipinget kui palju aga lõpuks sai ta siiski õnnelikult lennukisse. Paraku polnud tüdruk maganud lennul Torontost Amsterdami ja Amsterdamist Tallinna otsal ei tulnud tänu ärevatele üleelamistele samuti und. Pääsküla koju jõudes kukkus pisike plika peale vanavanematega kallistamist voodisse sirakile ja sinna ta meist jäi kui vanemaga poodi kiirustasime.
Mõtlesin, et seekord läks üle noatera aga tegelt peaks eelnevalt uurima välja kuidas peaks käituma ja mis õigused on kui lennust maha jääd. Oma süül on asi selge: kui kindustust pole kannad täit finantsilist vastutust. Lennufirma süül jäädes on ka omad konksud, eriti kui pole tegu samade firmadega. Kodune ülesanne kõigile, kel lendamisega tegemist tuleb teha, hea ette teada mis ootamas kui jama juhtub.
Siis läks hästi, et lennufirma viimasel hetkel halastas lapsele ja lennukisse lasi. Olen aru saand, et kui on erinevate firmadega tegemist ja üks hilineb nii, et teisest jääd maha, siis on oma mure, kuidas edasi saad. Lennufirmad peaksid reisija ees vastutama, kui on nn affiliated flights. Kindlustupoliisi tasub ka uurida, millist katet see pakub.
ReplyDeleteSeekordne oli tõepoolest nii napikas, et edaspidi kindlasti uurime järgi mis õigsed reisijal on.
ReplyDelete