Tuesday, December 24, 2019

Kevad suusamäel

Mida teha 23'l Detsembril, no mida muud kui suusatama, kui vaid ilmateade kevadilma ei ennustaks. Noorem tüdruk just tuli õhtul, oli kaks päeva sõbrannadega Blue Mountainil suusatanud. Ilm super ja lumi äge, eelmine nädal said 35 senti looduslikku korralikule kunstlume põhjale lisaks. Paraku ähvardas ilm +8C'ga heale mõttele kriipsu peale tõmmata. Sihukese soojaga muutub lumi mäel tavaliselt pudruks, saapad ja püksisääred natukese ajaga märjad. Pealegi on karta, et rohi ja muda tulevad suht õhukese lumekihi alt välja. Ega see 35 senti nii paksuks ei jää kui tuhanded suusapaarid peal trambivad. Samas oli nii minul kui tütrel esmaspäev vaba, kurjast oleks lasta suusapäeva kaotsi eriti kui hooajapilet taskus.

Kodust põhjapoole sõitma hakates oli kraadiklaas nullis, Blue Mountainile jõudes näitas tõepoolest kaheksa soojakraadi. Rahvast mäel suurt polnud ehkki tõstukid käisid. Lumi tundus distantsilt kenasti alles, rajad igatahes valged. Parkla ääreni täis ja tõstuki juures saba. Riietumine pani mõtlema, lõpuks võtsin oma jopel käised ära, tütar otsustas fleece vesti kotti jätta. Lumi polnudki väga paha, ainult pealt õhuke kiht pudi, ilmselt oli eelmise nädala kõva külm maapinna läbi külmetanud. Libisemine esialgu väga hea.

Panin omal pulsikella distantsi mõõtma, huvitav teada palju läbi sõidan ja milline pulss on. Proovisime erinevad nõlvad, kõige paremaks kujunes tagumine ekspertide oma, millel vähem rahvast peal. Vahepeal võtsime kerge ampsu poole tunnise pausi ajal ja siis sõitsime kuni hämarani, mis nelja paiku kippus segama. Lumepinnal on raske kontuure näha ehkki kollase filtriga prillid aitasid märgatavalt.
Lõunasöögi peale läks tunnike, isegi tukastasin veidi aega laua ääres. Pulsikella patarei oli 30% peale kukkunud, kahe esimese suusajupi kombineeritud distants tuli 51.84km nelja tunniga, keskmine pulss 109. Lülitasin kella aktiivse mõõtmise kinni aga panin moblal nii Fit kui Strava käima. Mõlemad kasutavad mobla GPS'i, selle patareist peaks jaguma julgelt. Mäele saime viie ajal, Eesti mõistes jõululõupäev - 24's kuupäev just algas.

Kohati muld väljas
Igasugu elukaid ka suuskadel näha😵
Kuna ilm jahedam panin käised tagasi ja tütar ajas vesti jope alla. Ei tea mis juhtunud, aga mägi tundus siledam ja suusatamine kergem kui enne. Lumetraktoreid vahepeal polnud käinud, äkki lihtsalt hakkasime harjuma. Nüüd sõitsime enamasti keskmist tõstukialust mäge.
Rahvast palju vähem, tõstukisabas minimaalselt ootamist. Prozhektorid valgustasid kenasti, suusatada täielik kaif. Kummaline kuid sula ei seganud pea üldse. Otsustasime järjest uhada kuni viitsimist on. Tütar läks veerand kaheksa ajal sisse, mina sõitsin kaheksani välja. Viimase laskumisega resto juurde panin mobla spordiprogrammid kinni. Fit mõõtis kolme tunniga 55.85km "rattasõitu". Strava andis mäesuusatamisele tulemuseks 55.18km sama ajaga. Keskmine kiirus 19.6 km/h kusjuures tippkiiruseks mõõtis 66.6 km/h. Kokku siis 106 km mäesuusatamist millest umbes 40% ilmselt tõstukil istumine. See tegevus ja sabas ootamine võtsid muidugi keskmist kiirust alla. Kokkuvõttes igatahes ülilahe päev!