Tuesday, September 12, 2023

Pizza ja IQ 120

Õnnelik Pizzavaras
Kutsikul täna vedas, jalutuskäigul leidis pizzakarbi ja enne kui ise jaole sain krabas viilu hambusse ning vudis sellega terve tee õnnelikult koju. Ise käisin järvel ja jõel süstaga sõitmas, tegin hulga pilte aga sellest täna õhtul ei jõua enam postitada. Tuleb tunnistada, et kommentaaride vähesuse põhjal otsustades mõtlemisülesanded populaarsed pole, ei teagi kas inimesed ei viitsi mõelda või liiga lihtsad, et keegi vaevuks. Teen veel ühe katse, reklaami järgi pidavat lahenduse leidma vaid kodanikud kelle IQ üle 120. Ma ei tea kuid mu meelest pole siin IQ'ga miskit tegemist, pigem kastist väljas mõtlemisega. Kommentaarides vastake vaid kas saite jagu või mitte, paari päeva pärast avaldan enda välja mõeldud vastuse. Vihje: variante on tegelt õige mitu😉

20 comments:

  1. Kommentaaride vähesusel on mitu põhjust. Esiteks, inimesed ei viitsi mingi mängimisega tegeleda ja teiseks, inimesed ei julge vastust postitada, sest äkki läks valesti ja siis on see eksimus must-valgel igavesest ajast igavesti internetiavarustes kirjas. Mina ka ei postitanud vastuseid, kuigi lahendasin kõik kaasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm... hea point, et kui 100% kindel pole ei taha postitada.

      Delete
  2. Ma jagasin seda diameetri-ülesannet sõbrannale, tema jagas edasi oma lähedastele, lähedane lubas teismelised lapsed ette võtta... nii et mina olen kõvasti panustanud :P .. Aga see oli matemaatika. Nuputamises ma enam nii nupukas pole ;) Ma muidugi üritan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tundub, et mul on üks variant, mida pakkuda, kas see nüüd see kõige õigem on.... aga ikka parem kui mittemidagi ;)

      Delete
  3. "ei võrdu" :)
    Eelmistest - lukuülesanne oli lihtsam, miskipärast diameetriga hakkasin ikside ja igrekitega jändama. Pidanuks lihtsalt peale vaatama ja paar lihtsat tehet tegema.

    ReplyDelete
  4. 9+3-4=8
    Õudne mis pinget sellised asjad tekitavad

    ReplyDelete
  5. Kui ma seda 5 sekundiga ära tehtud ei saa, rullin edasi, see on ju meelelahutus, mitte eluvajalik arvutus 😀😃

    ReplyDelete
  6. Mis on poolringide vastus? Olen 60+ ja loll. Mingeid valemeid ei kasutanud. Ise peale vaadates, pakuks 30.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ei ole loll. Ruumiline mõtlemine on osadel inimestel väga hea ja teistel mitte. Mul teismeline plika on jube tubli matemaatikas, aga kohe kui ruumiliseks asi läheb, siis on probleem.

      Aga ringide vastuse juurde pääsed kui liigutad ringid teineteise alla. Siis saad, et kaks ringi ja nende vahel on 12 ning all jääb üle 22+22+4 (ehk siis 16nest jätsime 12 ringide vahele ning 4 jäi üle). Üleval jääb üle üks ring + 12. Kuna need on võrdsed, siis teed tehte et üks ring = 22+22+4-12 ja saadki vastuseks 36

      Delete
    2. Õigeid lahenduskäike mitu!

      Delete
    3. pmst võrrandisüsteem visuaalsetele mõtlejatele.

      Delete
  7. Ma kuskilt kuulsin sellist huvitavat IQ seotud fakti, et tänapäeva inimesed saavad IQ testides paremad tulemused kui 100 aastat tagasi, a mitte sellepärast, et targemad oleks vaid lihtsalt sellepärast, et on harjunud sarnaseid ülesandeid lahendama.
    Ülaltoodud ülesandel on IQ testidega küll pistmist, sest suur osa neis on ruumilist mõtlemist eeldavad ülesanded e just sarnased leia jadas järgmine kujund vms ülesanded.

    ReplyDelete
  8. Ringide vastus on otseloomulilikult 36. Aga teise ülesandega ei viiitsinud tegeleda. Olen penskar, kuhugi enam ei kandideeri js mu IQ pole oluline. Omal ajal võisin midaiganes korda saata, nagu näiteks vabariiklikul matemaatikaolümpiaadil hea koha saada. Aga see kõik on minevik...

    ReplyDelete
  9. Poolringide oma oli tõepoolest 36: liitmine ja lahutamine, ülemine ja alumine ju võrdsed pikkused.

    ReplyDelete
  10. Näedsa Mai leidis vastuse, mis mul kahe silma vahele jäi! Minu lahendus oli nagu konnal, üht tikku annab eemaldada neljast eri kohast ja lisada poolpõiki üle võrdusmärgi mis tähendab "mittevõrdne" ehk siis suva mis ühel või teisel pool "mittevõrdusmärki" ;)

    ReplyDelete
  11. Kõige ökonoomsem liigutus on neljast üksteist teha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tõepoolest, veelkord kinnitus, et pealtnäha keerulisel mõistatusel on hulk lihtsaid lahendusi!

      Delete
  12. Mulle selliseid mõistatused meeldivad, aga ma tahan lahendamise eest ka midagi saada :P Olen harjunud geopeituses neid lahendama, et siis loodusesse karpi otsima suunduda, niisama enam väga ei viitsi. Sellel siin sain esimese hooga sama vastuse, mis Mai, see nelja üheteistkümneks muutmine jäi kahe silma vahele. Võrdusmärgiga jamamist kaalusin ka, aga samas ülesanne justkui ütleks, et vastus peaks õige saama, ma eeldasin, et mittevõrdumine ei ole vastus. See muidugi tõlgendamise küsimus.
    Need eelmised tundusid aeganõudvamad, samas see koodi mõistatus selline hästi huvitav, mida viitsiks täitsa nuputada, ruumilisi asju ma niiväga ei viitsi.

    ReplyDelete
  13. Kusjuures ma mõtlesin nüüd ikkagi, kas see neljast üheteistkümne tegemine on ikka õige, kuna nende numbrite puhul ei tohiks üks olla lihtsalt kriips, vaid selle tüübi juures on ühel ka nö nina olemas. No nagu vene ajal indeksit kirjutati ümbrikule.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Küsimus on väga lakooniline ja ei sea mingeid erilisi piiranguid. "Liiguta 1 tikk", seega kas või liiguta teise mõõtmesse, või pildilt ära. Tõlgendamise asi.

      Delete

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!