Saturday, December 5, 2009

Totaalne jama arvutiga

Esimesed märgid ilmnesid veidi aja eest, kui proovisin arvutit kiiremaks ja paremini toimima saada (Arvutiga juramine). Mõneks ajaks sain kõik programmid uuesti käima aga siis hakkasid need ükshaaval maha kukkuma ehk crashima. Firefox kõigepealt, siis Google Earth. Kuradi imelik, sest Chrome ja Explorer töötasid OK. AVG näitas, et viirusi pole peal aga kuna tema installimisel oli pisuke probleem olnud otsustasin netist igaks juhuks mõne teise tõmmata ja sellega üle kontrollida.

Võimalusi on must-tuhat aga peale ülevaadete lugemist ja lühikest kaalumist otsustasin Threatfire kasuks, sest on mitmes kohas kõvasti kiidetud (ehkki leidus üksikuid väga negatiivseid arvamusi), pidavat pidevalt jälgima arvuti käitumist ja kahtlased protsessid kohe peatama, efektiivne väga laia viiruste kategooria vastu, olevat ette nähtud sujuvalt paralleelselt koos töötama teiste antiviirusprogrammidega, kasutab vähe ressursse .... Tundus perfektne. Tõmbasin maha, panin käima ja lasin oma kõvaketta üle vaadata – puhas teine.

Järeldasin, et viga peab siis kusagil mujal olema, kas registrid või äkki vananenud draiverid. Video omad olidki vanad, tõmbasin uued ja installeerisin. Kuradi-kurat Windows Media Center aken läks mustaks, ehkki teised graafilised programmid funksisid. Panin vana draiveri tagasi (rollback) ja sain MC käima aga saatsin Emaili nVidiale, mis pull see on, et uus draiver nii käitub. Peale kahte päeva mailitamist ja kümnete erinevate trikkide tegemist tunnistasid nad lõpuks, et uus draiver vahel ei pruugi mu TV tuuneri kaardiga koos töötada. Noh otsisin ise lõpuks katse/eksimuse meetodil välja sellise võimalikult uue mis töötas.

Ja palun väga kui hakkasin Skype kasutama kukkus see maha. Tegin mitu uninstalli ja reinstalli aga ei miskit. Skype abi on ka muidugi nii nagu ta on, soovitati skype peal chattida teiste kasutajatega, ei suutnudki leida kohta kuhu emailiga oma häda kurta (no ma väga ei otsinud ka). Kontrollisin, ega ometi Windows Firewall ei bloki teda, ei olnud selle viga. AVG ja Threatfire kah ei maininud miskit. Viimases hädas helistasin sõbrale, kes selle ala mees, too andis üle telefoni nõu registrid puhtaks tõmmata, aga see ei aidanud. Õnneks tõi ta oma plika meile külla ja nii sain asjatundja oma arvuti taha sikutada. Loodetavasti ei hakka ta tulevikus minuga kohtudes sellist särki kandma:)


Kolme tunnise juramise peale selgus, et asi polegi nii lihtne. Skype sai lõpuks käima aga paistis, et suure osa jama põhjustajaks (vähemalt AVG (niipalju siis teiste viirusekaitse programmidega koos töötamisest) ja Skype puhul oligi see äraneetud Threatfire). Võimalik, et mina ei oska programmi kasutada aga kui IT mehel kulub nii palju aega, siis leian, et viga on programmmis. Igatahes ei lasknud Threatfire AVG'd uuesti installeerida ehkki olime ta enda arust igast võimalikust kohast (registrid ja kõvaketas) nii automaatselt kui ka käsitsi kustutanud. Paistab, et Threatfire oli pidanud Skype ohtlikuks protsessiks ja ilma hoiatamata selle katkestanud.

Lõpuks ei jäänud muud üle kui installisin kaablifirma poolt pakutud antiviiruse programmmi, see läks küll peale aga on jube suur – 100MB ja kasutab mõnuga ressursse. Too ei leidnud kah ühtki pahalast välja arvatud need cookies, mis ikka tulevad. Proovin siiski AVG tagasi saada, sest seni on ta mind aastaid ausalt teeninud laskmata ühtki viirust läbi. Threatfire kohta oskan öelda, et kui pole proff siis ei maksa mängida.

Muideks olen nüüd paar nädalat Chrome kasutanud ja ehkki algul oli harjumatu siis nüüdseks ära harjunud ja isegi meeldima hakanud. Aga lastele panen Firefoxi tagasi. See saabki järgmine katse olema, ning siis Google Earth. Ja kogu see pull algas kui soovisin arvuti tööd paremaks saada ja kõvaketast tühjendada, nüüd on hoopis 10 giga rohkem peal (eks peale mittevajaliku sodi kustutamist saan ehk tagasi endise olukorra:) Vahepeal tahtsin juba Windowsi Reinstalli teha, aga mõni tund sellele kulutada tundus liiga pika ajana, kokkuvõttes olen muidugi mitu korda rohkem aega magama pannud. Ainus kasulik asi, et sai jälle veidi targemaks.

Kui kellelgi on kommentaare selle loo kohta siis loen huviga. Järgneb viide veebilehele, kus päris asjalikud blokkdiagrammid igasugu arvutiga seotud probleemide lahendamiseks. Enamasti me ei viitsi neid kasutada, proovides kohe esimese matsuga asjast jagu saada aga peale mitut tundi asjatut higistamist tuleb tunnistada, et oleks kohe pidanud probleemile süsetmaatiliselt lähenema.

1 comment:

  1. Tõsi ta on, et windowse reinstall on kõige õigem tee. Aga inimene on laisk ja proovib "lihtsamat" teed minna, pärast muidugi osutub vaevalisemaks:) Järgmine kord olen targem - võib-olla:D

    ReplyDelete

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!