Monday, June 6, 2011

Mobla ja Internet

Järgnev postitus pole ilmselt Eesti lugejatele mingi üllatus, imestama võib panna vaid see, et mina olen üllatunud - meeldivalt sealjuures. Nimelt lubasin kirjutada Eesti mobladest ja internetist. Põhjuseks Eesti ja Põhja-Ameerika hindade ning teenuste räige erinevus, meid sealpool ookeani ilmselgelt diskrimineeritakse telekommunikatsiooni koha pealt.

Enne kui asun faktide juurde tahan lisada, et ma ei reklaami Tele2 eriliselt, lihtsalt mul on nende Smart kõnekaart juba kolmandat aastat. Olen veendunud, et teised Eesti telecomi firmad pakuvad sarnast või isegi paremat teenust. Igatahes momendil kasutan Tele2 Smart kõnekaarti, mille puhul kõned ja SMS'd samasse võrku on tasuta, teistesse võrkudesse 0.04€ minut. Internet tasuta ja kiiruse ning mahupiiranguta!!! 3.5G kiirusega 21.6 Mb/s katab 80% Eestist, ülejäänud piirkondades EDGE 0.24 Mb/s. Lisaks saad veel teenida raha 0.02€ minutis sissetulevailt kõnedelt, mis teistest võrkudest!!! Kes ei usu või tahab oma silmaga veenduda klikkige Tele2 Smart kõnekaardi või siis tehnilise info lingil.

Ausalt öelda tundub see olevat liiga hea, et olla tõsi. Aga nii palju kui olen seni katsetanud on kõik nii kehtinud kuis Tele2 veebilehel kirjas. Järgmine trikk, mida tahan proovida on mobla ühendamine läpakasse (moblal on mul nii usb kui wifi), et mul oleks mobiilne internet igal pool tasuta, suurel ekraanil ju palju mõnusam netis surfata. Seni sai kasutada mobla wifi Skype ühendust tasuta või peaaegu tasuta välismaale helistamiseks.

Muideks minu interneti pulk maksab mulle Kanadas koos maksude ja lisatasudega $30 kuus ja mahuks on vaid 500 MB, mis sundis läpakal kõiksugu meetmeid tarvitusele võtma, et alla ja üleslaadimise mahtu piirata. Moblast parem ei räägigi, soodsaim minutihind (vähemalt Kanadas) mida saab leida on 20 senti minut ja seda nii sisse kui väljaminevate kõnede pealt. Ilmselt pean selle postituse ka inglise keeles kirjutama, et õhutada inimesi revolutsioonile telecom'i monopolide vastu.

2 comments:

  1. Oh, ära parem räägi. UKs on mobla kõnehinnad samuti kõrged (mul nt.22,5 eurosenti minut), eriti jõhkraks läheb asi, kui välismaal olles Euroopa piires helistada. Alati ostan eestis Smart sim-kaardi!
    pagulane

    ReplyDelete
  2. Mina kasutan juba pikemalt sama kaarti, et iga kord poleks vaja tuttavaile uut numbrit teatada. Numbri elus hoidmiseks vaja kord 6 kuu jooksul natuke üle interneti peale laadida.

    ReplyDelete

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!