|
Eesmärk pole kõiki solvata, paraku on raske vastu seista tänapäeva moele kõige võimaliku peale solvuda |
Esimese advendi jõuluteemaline postitus kutsus esile kommentaaride tulva samas kui teise advendi nunnud kassi ja koeravideod jäid täiesti märkimata. Teada tuntud tõsiasi, et tähelepanu võidavad vastuolulised ja inimeste kirgi kütvad mitte armsad, soojad ja ninnu-nunnutavad lood😜 Õnneks pole ma ei poliitik, kel vaja populaarsust püüda ega suunamudija, kelle sissetulek hiireklõpsudest sõltub. Seega võin endale lubada sõnavabaduse luksust, muidugi seaduse piires. Milline vabadus on pikemalt kaalumata, rahumeeli kirjutada asjadest nii nagu seda oma pilgu läbi näen. Mulle on alati meeldinud vaielda ja esitada väljakutset ühiskonna üldtunnustatud tavadele, eriti rahuldust pakkuv kivistunud veendumustega vähemusgruppide õrritamine. Kui olete nii kindlad oma õiguses siis tõestage loogikat ja fakte kasutades, et maakera on lapik - kui ei suuda, ärge virisege, kui teie veendumuste üle ironiseeritakse või nende arvel nalja visatakse. Igavusest vaidlen vahel ka iseenda tõekspidamiste vastu, üritades näha kui hästi keegi teine suudab neid kaitsta. Põnevust pakub jaht mitte looma kättesaamine, ehk siis protsess mitte niivõrd tulemus.
Kolmanda advendi aknakest avades vaatas vastu nii krüptiline teade, et olin sunnitud googeldama: "Trois, Trois, Trois, ... Trois Pistoles". Isegi minul polnud vaja otsetõlkeks sõnaraamatut kasutada. Aga mida kuradit peaks tähendama: "Kolm, Kolm, Kolm, ... Kolm Püstolit"??? Esimene mõte, kindlasti seotud kuidagi Quebecki ajaloo või folklooriga. Võta näpust - "Trois, Trois, Trois" ei andnud mingit huvitavat vastet. Trois Pistoles on Quebecki provintsis St. Lawrence jõe lõunakaldal oleva linnakese nimi. Legendi järgi olevat linn nime saanud 17 sajandil jõkke kaotatud kolm püstolit väärt olnud hõberaha järgi - hea küsimus tarkade klubile😉
Trois Pistoles nimelisel õllepurgil oleva kirjelduse: "Fougueuse et racée, cette brune brassée avec quatre malts et autant d’épices exotiques libère des notes de cerises noires et de rhum brun. Fière descendante de la légende du Cheval noir de Trois-Pistoles." AI tõlge: "See nelja linnase ja sama paljude eksootiliste vürtsidega pruulitud tuline ja elegantne pruun õlu vabastab mustade kirsside ja tumeda rummi noote. Uhke oma päritolu üle Trois-Pistolesi Musta Hobuse legendist." Mis tõstatas küsimuse legendi koha, AI tuli appi: "Trois-Pistoles kiriku ehitamise ajal aastatel 1882–1887 ilmus legendi järgi välja salapärane must hobune, aitamaks kivide transportimisel. Hobune oli nii tugev ja väsimatu, et inimesed uskusid teda kuradi enda olevat. (Kurat kiriku ehitamisel??? Ju siis rakendati jesuiitide põhimõtet: eesmärk pühitseb abinõu😕) Oli range reegel, et hobuse rakmeid ei tohi kunagi eemaldada, kuid ühel päeval eiras keegi seda hoiatust, misõttu hobune põgenes. Selle tulemusena ei lõpetatud ehitust kunagi ja kiriku müüri ülaosast on endiselt üks kivi puudu."
Paraku ei saanud selgust kuidas õlu legendiga seotud - võibolla seetõttu, et värvilt tume belgia stiilis ale. Maitse järgi nimetaksin pigem porteriks. Ja äkki lõi kuklas kelluke helisema - Trois, Trois, Trois ... Watson, see on ju elementaarne 3+3+3=9 ja ka 3X3=9 aga kangust on sel õllel 9% alkot!
P.S. Inglisekeelne tõlge purgil pani puusse: "Proud descendant of Trois-Pistoles legendary Black Horse" - Kuna varsale ilmselt ei vihjata oli seda tõlget lugedes ainsaks mu rikutud pähe turgatanud seoseks õlle ja hobuse vahel ... hobusepiss😁
Küsimus ei ole ju uskumises või mitteuskumises, vaid selles, et omaenese ignorantsuse nii uhkelt presenteerimine tekitab teatavat hämmingut. Mitte solvumist. Ma ei näinud, et keegi solvunud oleks. Pigem hämmingus.
ReplyDeleteVot just! See, mis Klari ütles.
DeleteMa ei usu, et valdava osa inimeste reaktsiooni selle, st ühe suvalise blogipostituse peale saab just solvumiseks nimetada. Pigem on see kerge ärritus, kui esiteks demonstreeritakse täielikku võhiklikkust teatud teemas (ise faktipõhisust ja ratsionaalsust propageerides) ning sellelt pinnalt siis veel järeldatakse, et teatud teised vajavad psühhiaatrilist kui mitte diagnoosi, siis ekspertiisi. Ja võib-olla antud juhul isegi mitte ärritus, vaid pigem hämmastus, sest tavaliselt sellist taset selles blogis ei ole.
ReplyDeleteMitte et sa mu nõuannet vajaks, aga soovitan ikkagi. Pane seadistused kommenteerimiseks ainult google kontoga. Siis vähemalt näed, kellega vaidled. Eriarvamused on toredad, aga neil võiks olla nägu.
ReplyDeleteJa teiseks tahan kiita su tarka naist ( see nõu mis ta andis).
PS. mina polnud ei solvunud/hämmingus. Vaid jagan su seisukohti ja arvan samuti.
Kass ja koer olid väga nunnud. Mõtlesin, et mida sinna siis nüüd kirjutada ja otsustasin, et "väga nunnu" on hirmus banaalne. Aga kirjutan siis siia, et olid suisa banaalselt nunnud. Ja nõustun Indigoaalasega: Anonüümne Halaja näidaku nägu :-).
ReplyDeleteKui blogi pidaja lubab anonüümseid kommentaare, siis nii on. Kui ei luba, siis samuti - nii on. Tõenäoliselt tänapäeval (ühtaegu nii "juba" kui ka "siiski veel") ebatavaline, aga kõikidel inimestel ei ole blogi ega sotsiaalmeediakontosid. Kui see blogi pidajale sobib, siis nii on. Kui ei sobi ja on vastavad piirangud - ka OK.
DeleteKeit, 33, alaline elukoht Pärnu, pilti ei pane; "solvumist" ei tuvasta või siis defineerib teisiti (vt ülal)
Jõulukommete ajaloo teemal on alati tore arutleda - no kui paljud meist suudavad kristliku glasuuriga massiivse jõulumuusika laviini all ägades meeles pidada, et tegu on lihtsalt erinevat nimetust ja pealiskihti kandva väga, väga vana pyha TALVISE PÖÖRIPÄEVA tähistamisega. Euroopa yleskirjutatud ajaloos algab see ju vanaroomlaste saturnaaliate jms-ga, mis olid kõike muud kui vaikne ja vaga, ja sellisel kujul on see olnud kõigi põlisrahvastejuures. Vabandage mu kohutavat harimatust, kui see nii ei olnud, ilmselt olen ma lugenud teistsuguseid raamatuid kui kõik teised siinkirjutajad ;) aga minu DNA-s elav iidne peoloom samastub ennem lõbusate paganate kui vaoshoitud jesuiitidega, olen oma poole valinud.
ReplyDeleteMa nypeldaks pigem mitte plogi peremehe väidetavat harimatust, vaid vastandumissoovi - minu teada pole siinkommijad ei piiratud ega kivistunud moraaliga, see tont elab ja õilmitseb natuke mujal, nii et milleks toredaid inimesi, ee, kiusata.
Su abikaasa on mitmekylgselt tark, võimekas ja ilus, olgu ka ära öeldud.
Ja kassikesi ma eile õhtul vaatasin, aga siis jäi tapva väsimuse tõttu komplimentaarium tegemata.
P.s. minu telos see plogi tõlgitakse inglise keelde ja siis eesti keelde tagasi, nii et vabandan tõlkemootorite tehtud vigade eest, kes samuti neid näevad. Algne tekst läks täiesti korrektses sõnastuses yles, kontrollides ilmusid aga mitmed põnevalt väänatud laused.
DeleteP.p.s. lugesin häiritust tekitanud posti yle ja tundsin ka hämmingut, mitte pahameelt. Ilmselgelt on segaduse põhjus mujal, kui lihtsalt harimatuses;)
DeleteOlen ka harimatute hulgas.
DeleteMinul on ka harimatust kuhjaga, samuti ei ole ma suutnud lugeda piiblit üle kahe lehekülje. Ei suuda, ei taha, suren lollina.
Midagi õudsemat jesuiitlusest ma ei tea ja alatasa mitmete kristlastega kokku puutu püüan oma suu kinni hoida ja armsalt naeratada, aga seda maailma ma mõista ei suuda. Ei suuda.
Samas suudan mõista kuulumisevajadust, oma hinge Issandale (kui kellelegi Suurele ja Heale) usaldamist, kui nii kergem saab, aga laias laastus lähtun ise pigem sellest, et elan ja valin ise ning lasen teistel elada ja valida, mis neile paremini sobib. Tirriteerimissoovist saan samas ka suurepäraselt aru, aga ju on teemasid, mida ei maksa puutuda. Ka see on loogiline. Samas, mida siin ikka nüpeldada. Kui inimene ei saa enam oma blogis ilma välise või enesetsensuurita kirjutada, no vabandage!
Kraadid sees ja meel uljas, igasuguseid asju võib juhtuda. Kõigiga. Vead juhtuvad, see käib inimeseks olemisega kaasas, on lausa inimõigus.
Ma ei tea, minu jaoks on see korrapidamine siiralt … üle igasuguse piiri läinud. Küll on viidata vaja, siivsat kõnepruuki kasutada, alati taktitundeliseks jääda, blogiomanikuga eri meelt olla. Kas elu on nii keeruline, et blogimaailm peab see ainus koht ja varjupaik olema, kus saaks omavahel sossutada või siis, vastupidi, oma uusimaid outfit’e, restoranikülastusi ja reise demonstreerida?
Emotsioone tohib veel olla?
Või tohib neid olla vaid valitud hingedel…
Emotsioone tohib vabalt olla, kirjutada tohib kõigest, igatmoodi, ja vaadake, KOMMENTEERIDA tohib ka igatmoodi ja kõigest. Vahel lihtsalt juhtub, et teised inimesed on teisel arvamusel, elu lihtsalt on selline. Mõnikord on üks loll, ja siis on jällegi keegi teine loll. Ja see on jumalast OK. Absoluutselt ei pea mingit korrapidamist olema. Vähemalt minu arvamus on selline. Mina, oma nime alt.
DeleteNali naljaks ja emotsiooni- ningsõnavabadus emotsiooni- ning sõnavabaduseks, minu piir läheb sealt, kus hakatakse kaaskodanikke meditsiiniterminitega kostitama. Meil on nsvl ajast päranduseks jäänud hulk psyhhiaatriateemalisi stigmasid, mis elavad rõõmsat elu ja annavad igale soovijale kaaskodanikke loominguliselt alandada isegi sõnavabaduse sildi all. Vaimupuudega (ja mitme nuu terviseprobleemiga) lapse vanemana puutun ma sellega yhel, teisel või kolmandal kujul kokku absoluutselt igal pool, muudkui lahendan-seletan-silun ja ausalt öeldes hakkan sellisest pidevast mõnituspesust juba väsima. Olen ennast dresseerinud konflikte huumori abil lahendama, aga paraku päriselus sellega tegelemine nii kerge ja tore ei ole.
DeleteP.s. tõlkemootori segadus - seekord on viga lauses "terviseprobleemidega LAPSE VANEMANA..."
DeleteMulle meeldib tglt idee täiskasvanute jõulukalendrist. Et on erilaadsed delikatessid, mitte ainult kommikesed. Mina olen kokku puutunud lihatoodetest koostatud jõulukalendriga. Yks ja ainus väike kommike terve päeva kohta on aga sadistlik, miks inimesed seda oma lastele teevad? (Musta huumori hoiatus)
ReplyDeleteReligioon on niikuinii puhtalt kultuuri teema. Kui tuled kultuurist, kus jumal on ümmargune, siis on ta ümmargune ja "vabad" vennad/õed panevad väikse ülbe muigega uskujaile "ära". Samamoodi on kultuuriga, kus jumal on kandiline või kolmnurkne või peade arvuga x-y. Ikka on nii, et osad usuvad, osad ei usu ja väitlus käib ja õhus on väike ärritus. Halvemal juhul tekib koguni hiiglaslik konflikt. Ateism ("ei, ei ole olemas, mkmm") on täpselt sama tüüpi religioon, nagu iga teine, sest tundes hingepõhjas vajadust näit silinderja jumala uskujaid "tibake nokkida", on ta ise teps samamoodi selle ühe silinderja jumalaga seotud. Usklikud usuvad jumalat lihtsalt nö positiivselt, ateistid negatiivselt, aga usk on mõlemal täitsa sama.
ReplyDeleteVäitega nõus. Poleemika aga ei tekkinud antud juhul mitte sellelt pinnalt, mida keegi usub, vaid et blogija tegi silmatorkava faktivea (teemal: mida kristlikud jõulud tähistavad) ning lugejad reageerisid sellele samalaadse tooniga - "laadnalt", teravalt, otsekoheselt, kuraasiga (minu arust siin peegeldati OP suhtumist). Mida siis mõni tõlgendab solvumisena.
Delete-Keit, 33, alaline elukoht Pärnu, pilti ei pane, bolgi ei oma
Ja siis on agnostikud. Vabamõtlejad.
DeleteOP lubas endale värvikaid väljaütlemisi, selge see, aga sellele järgnev hurjutamine tundub mulle pigem kui ärapanemisesoovist ajendatud reaktsioon.
Nojaa, kui nii, siis peaks ka küsima, kas OP-l endal sarnast "ärapanemissoovi" ei olnud - psühhiaatrite sissetoomine jms. Ja siis võiks juba kuulsa naatsaretlase enda sõnu kasutada - ärge mõistke kohut, et teie üle kohut ei mõistetaks; kes mõõga tõmbab, see mõõga läbi ka sureb; tee teisele seda, mida endalegi tahaks jne :) Minu arust enam-vähem see siin realiseeruski.
Delete- Keit, 33, Pärnu, blogi ei pea, non-resistant non-believer a la Alex O´Connor aka Cosmic Skeptic; ei arva, et iga inimene peaks Piibli läbi lugema
This comment has been removed by the author.
DeleteSama mõõduga, millega teie mõõdate, mõõdetakse ka teile ja pannakse veel pealegi. Et siis kehtib ka koerte osas :)
Delete-Keit, 33, Pärnu, jne
Ateism ei ole religioon, tiburull, isikukultusel oli religiooni jooni, õigemini sektluse. Religiooni tunnuseks on, et kedagi-midagi kummardatakse, ateism ei kummarda keda persetki.
DeleteJa ma tean, ma olen ka piibli läbi lugenud, ning mitte ainult. Olen koputanud kõigile ustele ja veendunud, et kedagi pole kodus.
No blogijal oli kohe lõbus õhtu olnud abikaasaga kui kommentaare lugesid.
ReplyDeleteNo sai vähemalt rõõmu nende päeva. Asi seegi.
Lõbus õhtu oli küll, aga pigem ikka lõbus selle üle, kuidas kaasa asjad segamini ajanud. Isegi ta ema võttis seda suht kergelt, kuigi usk ja kultuur talle väga tähtsad. Kommentaarid tekitasid pigem mõtet, miks on inimesi, kellele läheb kellegi teise selline teadmatus nii väga korda.
DeleteMüts maha su ees!🙂
DeletePostituse teemal - see, et mingi salapärane võõras, tont või kurat aitab kirikut ehitada, ei ole isegi üks kurioosne lugu, vaid lausa lootüüp. Eestis mitu tükki, sh Oleviste kiriku oma.
ReplyDeleteRahvakristlus on kogu aeg ebausust tulvil poolpaganlus olnud, koos kõigi selle lõbusate ja süngete külgedega. Selles süsteemis on kurat tihti lihtsalt üks trikster, mõnikord ohtlik, mõnikord kasulik, mõnikord lollakas, mõnikord kaval. Ja kirik on sellises süsteemis üks kooskäimise koht, mis endast lugupidaval asulal peab olema, ilus hoone, kuhu pühapäeval saab ilusti riides minna ja vaadata, mis teistel seljas on ja kes kellega käib. Selle rajamiseks võib suvaline vembuvana appi tulla, keda siis loodetavasti õnnestub endal üle kavaldada.
Uuetestamentlikul usul, kus jumal kui üleloomulik jõud on kättesaamatu ja põhiline, mida selle asemel pakutakse, on see, et jumalat tuleb teistes inimestes märgata ja jumalariiki iseenda kogukonnas kehastada, on normaalsele inimesele vähe pakkuda, normaalne inimene tahab normaalset maagiat, "teen a ja saan vastutasuks b".
lisaks kooskäimise kohale on kirik muidugi ka maagiline koht ja kirikuasjadega saab maagiat teha, aga ega sellegi funktsiooniga mingi triksteri abi nüüd väga vastuollu ei lähe.
DeleteJah just, ma tahtsin ka just kirjutada, et: Kuradit on kirikute ehitamisel muude maade muinaslugudeski kirikute ehitamisel rakendatud, küsi Notsu käest, kui mind ei usu. Notsu teab alati ja oskab alati selgitada.
DeleteMis esimese, teise ja kolmanda advendi? Noormees, teil on matemaatika paigast ära! Advente on üldse kokku 4 ja need toimuvad pühapäeviti! Oma jõulukalendri aknakesi võite te ükskõik kuidas nimetada, kasvõi päkapikkudeks või kapsasteks, aga mitte adventideks.
ReplyDeleteMitte et nüüd iga inimene peaks selliseid asju peast teadma, aga guugel, kulla noormees, guugel on ju veel tasuta! /hingab kärinal nagu see kuulus eesti koomik, kellel elu lõpupoole kippus iga asja peale hing kinni jääma, teate küll noh./
Teiseks, kolmandaks ja üheksakümnekaheksandaks, paluks mitte samma patta panna vähemusgruppe ja uhhuusid. Kui solvumisest rääkida, siis seda esineb igas vanuseklassis ja ühiskonnagrupis, suurimaiks solvujateks pole mitte niivõrd woke põlvkond kuivõrd incelid ja oh-helmekesed. (Ega ma tegelikult ei tea, milliseid gruppe sina silmas pidasid, ma paugutan puusalt praegu, aga siin on ka mõttekoht - kui sina võid, miks siis mina ei või?)
Piu-pau-pumm!
10 punkti sulle! Hulk mõtteid ülalpool, aga esimene selle kohta. Arutasime, kui kaua võtab, kuni keegi märkab või tähelepanu juhib sellele :-)
DeleteKümme punkti nagu maast leitud!
DeleteIseasi on muidugi, kas me räägime praeguseks siiski päris populaarsetest kristlik-kommertslikest pühadest või hoopis nende aluseks olevatest hüpoteetilistest ajaloolistest(?) sündmusest, ses mõttes pole väga mõttekas minna sinna, et: "Aga kas sa algallikaid oled lugenud? vrd: "Aga kas sa kiilkirja oskad ve?".
Mis piibli lugemisse puutub, siis seda ei tee kristlased ka pahatihti, suurem osa Vana Testamendi tekstidest on üsna julmad ja alaealistele sobimatud üldsegi.