Wednesday, December 11, 2024

Igamees "kunstnikuks"!

Minu tellitud: "Ülikonnas Velociraptor Tesla roolis"

Paari viimase päeva jooksul on tulnud õige mitu visuaalse meediaga seotud AI uudist. Võimatu on ise kõigega või isegi vaid teatud valdkonnaga kursis olla. Lihtsaim lasta see töö teistel ära teha ja oma maitse järgi paar kolm kommentaatorit valida, kelle kokkuvõtteid jälgida. Minu meelistüüpideks on Matt Wolfe ja Wes Roth. Esimene tutvustas eile pildigenereerimisele fokuseerunud Leonardo.Ai aplikatsiooni. Piltide tegijaid on jalaga segada, ka kõik suured nagu Meta, Gemini, Copilot suudavad küsimise (prompt) peale pildi genereerida. Paraku on kõigi nende puuduseks nõue, et kasutaja oskaks end AI jaoks selgelt väljendada - prompt engineering. Hiljuti proovisin kõiki kolme ja tulemus oli suht nadi, probleem nii minu oskustes kui AI võimes pilti korrektselt genereerida.

Leonardo on spetsiifiline, suunatud vaid pildi ja video genereerimisele (mida saab kasutada graafilise disaini, marketingi, arhitektuuri, ... jne ... erialadel). Oodatult saab ta sellega palju paremini hakkama kui suured universaalsed AI'd ehkki esinevad ka siin koomilised apsud. Kummalisel kombel ei suuda pikemat teksti millegi pärast ükski neist korrektselt pildile lisada. Leonardo põhieeliseks minu arust on äärmine lihtsus ja kasutajasõbralikkus. 

Leonardo ekraanitõmmis, vasakul tulbas saab ise peenhäälestada
Pole vaja osata ise korrektset prompti kirjutada, piisab mõnesõnalisest üldjuhendist, mida tahad pildil näha ja voilaa. Programm annab sulle hulga pilte ette, millest valid meeldivaima või sellise, mis kõige sarnasem oodatuga. Klikid, et tahad rohkem samasuguseid ja genereeritakse ports sinu valikuga sarnaseid erinevate modifikatsioonidega. Pildile vastava prompti (kirjelduse) salvestab programm automaatselt.

Ups, pea sujuvalt läbi esiklaasi😁
Selle valisin edasiarenduseks
Kokkuvõttes lased järjest genereerida uusi pilte, mis järk-järgult sarnasemad sinu ettekujutusega. Samas suure tõenäosusega pakub AI välja mõningaid versioone või detaile, mille peale ise poleks tulnudki aga mis meeldivad. Tegu on programmiga, mis võimaldab igal rudimentaarse kirjaoskusega kodanikul natukese harjutamisega toota igasuguseid pilte, piirid seab vaid su oma fantaasia ja ilmselt ka seadused (eeldatavasti porri, räiget vägivalda, ... jne ... keeldub AI genereerimast). 

Ideaalne abiline minusugusele tüübile, kelle aju genereerib tonnide kaupa põnevaid visuaalseid pilte, kuid kes pole absoluutselt võimeline neid manuaalselt isegi visandama joonistamisest rääkimata. Lihtsalt mu ajukujutluse signaale käe motoorseks liikumiseks muundavad konverterid ei funksi nii nagu peaks. Mõtlen ringi joonistada aga käsi teeb mingi kujundi, millele nime pole võimalik kataloogist leida.

Tasuta versiooniga saab momendil flow rezhiimis päevas 150 pilti genereerida, iga tasulisega nii palju kui jaksad hiirega klikkida. Minusugusele tavakodanikule täiesti piisav veidi mängiumiseks või blogipostitusele pildi lisamiseks. Baasplaan alla 10$ kuus.

8 comments:

  1. Ma polegi joonistamist proovinud. Tänud hea idee eest.
    Aga jah, see promptimise teema. Hiljuti oli just sel teemal üks koolitus, sain mitu nippi juurde, aga tunnen et oleks veel kõvasti vaja treenida. Nad? Ta? ei saa minust ikka veel õigesti aru ...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tavainimesele niisama tore mänguasi aga firmadele annab hullult efektiivsust, mis omakorda tähendab, et terveid graafilise disaini ja marketingu osakondasid võib kaks kolm AI'd kasutada oskavat inimest hallata.

      Delete
    2. kahtlen, et see saaks olla kuigi head tulemustega. AI-l pole nimelt maitset, maitset ja kompavaistu peab inimene rakendama. Ja digitööriistu kasutavad kujundajad nagunii juba ammuilma.

      Delete
    3. Coca-Cola selleaastane jõulureklaam on AI poolt nikerdatud.
      Kirutakse. Tõepoolest - isegi minusuguse reklaamipimeda jaoks on see hanguga kokkutõstetud hingetu bling ja kitš.
      Mitte, et kokakoola reklaamist südamesse pugevat igikestvat kunstielamust ootama peaks, kuid eks omamoodi teatud standardeid järgiv klassika on seegi ja AI vussis selleaastase klipi korralikult ära. Justkui oleks kõik "nagu peab", aga...no pole ju!
      Cioca-Cola ei saa ju vabanduseks tuua sedagi, et raha pole ja kui juba nii suure raha eest ei saa normaalset tulemust, siis mu jaoks on see märk, et "see" inimest ikka järele ei tee.

      Delete
    4. Kui reklaamidest juttu siis viimase aja kõige idiootlikum tundub mulle Eesti IKEA reklaam, tõepoolest ajab ära igasuguse isu IKEA'sse minna. Huvitav kas ka AI tehtud või suudavad inimesed veel halvemini teha :D

      Delete
    5. Eee...ei tea, pole näinud, aga ilmselt otsin selle nüüd üles, et teada millest kõneled

      Delete
    6. ma ei leia (st ma ei tea, mis on nende viimane reklaam), aga minu kogemus on nt meemidega see, et kui inimese tehtud meemid on halvad, siis võivad nad vähemalt olla nii halvad, et on juba head, aga AIga tehtud meemid on enamasti lihtsalt lamedad või siis paiknevad kuskil õõvaorus.
      See vana AI-kunst, mis oli hästi imelik, oli nagu ägedam. See oli nagu õõvaorust läbi käinud ja teiselt poolt välja tulnud. Kosmiline horror, mis pakub vaheldust päriselu koledustele.

      Delete
  2. Ma armastan ja austan kunsti väga, aga kõik see AI tundub mu jaoks ikka üliõõvastav. No ei meeldi need resultaadid mulle, ei meeldi. Üleüldse pole ma osanud ühtegi AI-asja veel enda jaoks meeldivaks mõelda. Ilmselt olen lihtsalt vana.

    ReplyDelete

Kõik kommentaarid ootavad modereerimist!